IVF/ICSI kokemuksia

Siirrossa käyty. Yks siis siirrettiin, yks oli pakastettu aiemmin tänään ja kolmea jatkoviljelevät vielä huomiseen ja sitte toivottavasti saadaan nekin pakkaseen.
Tää meni paremmin ku uskalsin toivoakaan ja nyt vaan leijailen pilvissä. Ei meinaa töiden tekemisestä tulla oikein mitää:grin:grin
 
Hienoa, Nasukka! Herättää kyl lämpimiä ajatuksia, kun on pakastimessa jotakin.

Kiitos! Helpottaa kyllä paljon siis henkisesti, kun pakastimessa on ainakin se yks jemmassa. Viimeks kun ei pakastimeen saatu mitään. Toivottavasti pakastimen sisältöön tarvii kajota kuitenkin vasta, jos toista joskus yritetään.
 
vauva 2018-2019, onnittelut plussasta, tarrasukkia! Toivottavasti tässä joulussa olisi jotakin taikaa meille jokaiselle :)

Miselli, en kyllä tuosta limakalvon paksuudesta olisi huolissani, ennättää se kasvamaan. Mulla saatiin passeissa limis siirtopäiväksi parhaimmillaan 7mm (yleensä jäi vähän alle) ja sekin oli ok. Osa passeista tehtiin lääkkeelliseen. Lääkkellisessä käytetty valtava estrogeenimäärä ei kasvattanut limakalvoa yhtään sen enempää kuin luonnollinenkaan kierto, itse asiassa se jäi lääkkeellisissä muutaman millin kymmenyksen ohuemmaksi. Eli ei sitä ainakaan määräänsä enempää kannata lääkkeillä doupata. Minulla myös adenomyoosia havaittu, se voi vaikuttaa kiinnittymiseen, mutta sitäkin on monen asteista ja sekin kai vaikuttaa missä kohdassa kohtua sitä on. Minulle lääkäri näytti adenomyoosin ultralla, näkyy siinä sellaisena mustana ”aukkona”.

Nasukalle huolettomia piinapäiviä!
 
Cranberry, mä olen ihan samaa mieltä, että hyvin ehtii vielä limis kasvaa. Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi lääkärit ovat siitä kuitenkin niin huolissaan, että olen melkein joka PAS:ssa joutunut Menopurilla limakalvoa kasvattamaan. Ja juuri tuo, että 7 mm on kuitenkin ollut myös ok. Hyvä tietää myös tuosta lääkkeellisen kierron tuloksesta! Mä en kauhean mielelläni käyttäisi lääkkeitä yhtään sen enempää kuin on pakko. Mikähän siinä oli, ettei estrogeeni sitten ollutkaan ratkaisu sun kohdalla? Katsotaan nyt, kokeillaanko sitä mun kohdalla seuraavassa hoidossa. Mulle jäi tuo adenomyoosi vähän mysteeriksi, kun en ole enää ihan varma, että onko sitä mulla vai ei. Mutta saattaisihan sillä olla yhteys siihen, ettei kiinnittymistä ole tapahtunut.

Tietääkö muuten kukaan mitä ovat kohdun kornut? Mä aina unohdan kysyä lääkäriltä. Mulla toinen on pienempi kuin toinen, olen papereista lukenut. Onkohan tuollaisella jotain vaikutusta johonkin?
 
Heippa. Kyllä se niin on että testi näytti aamulla plussaa. Clearbluen digitestin tein ja tuli raskaana 2-3. Aika epätodellinen olo. Sitä on jo niin tottunut siihen että testi on nega. Aikaisemmin mainitsin että ainoana oireena on ollu menkkakivut. Niiden lisäksi on ollu sellasia jänniä repäisykipuja. Kun nousee tai kääntää kylkee niin mahasta vihlasee. Meen maanantaina vielä veritestiin niin näkee onko hcg arvo normaali.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
 
Cornu kuulostaa kohdun sarvilta, en tiedä mihin asia vaikuttaisi.
Joo, pohdituttaa miten hyvin kohtujuttuja näkee ultralla, kaikenlaisia huomioita tulee aina :/ mutta ei ilmeisesti tiedetä miten mikäkin vaikuttaa kiinnittymiseen.
 
Heippa. Kyllä se niin on että testi näytti aamulla plussaa. Clearbluen digitestin tein ja tuli raskaana 2-3. Aika epätodellinen olo. Sitä on jo niin tottunut siihen että testi on nega. Aikaisemmin mainitsin että ainoana oireena on ollu menkkakivut. Niiden lisäksi on ollu sellasia jänniä repäisykipuja. Kun nousee tai kääntää kylkee niin mahasta vihlasee. Meen maanantaina vielä veritestiin niin näkee onko hcg arvo normaali.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Onnea!
 
Heippa. Kyllä se niin on että testi näytti aamulla plussaa. Clearbluen digitestin tein ja tuli raskaana 2-3. Aika epätodellinen olo. Sitä on jo niin tottunut siihen että testi on nega. Aikaisemmin mainitsin että ainoana oireena on ollu menkkakivut. Niiden lisäksi on ollu sellasia jänniä repäisykipuja. Kun nousee tai kääntää kylkee niin mahasta vihlasee. Meen maanantaina vielä veritestiin niin näkee onko hcg arvo normaali.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Onnea! :) Tuuhan tuonne plussanneiden puolelle sitten myös jutskaamaan :) Mulla oli kans repäisykipuja alussa, ihan normaaleja ovat :)
 
Mahtavaa, paljon onnea Kultsikutri! :)

Tsemppiä piinailuun AiraP! Montako inssiä sulle on tehty? Oliko tämä siis teidän eka IVF? Toivottavasti nyt tärppää.

Miselli, vaikea tietää miksi ei tärppää, sehän tässä rassaakin. Ehkä lääkäri etsii mahdollisuuksia ja kiinnittää nyt huomiota limakalvoon. Vaimollakin on kyllä usein limakalvo kasvanut suht myöhään, kp9 ollut vielä huono mutta muutaman päivän myöhemmin ollut ihan hyvä.

Tosi hienoa, Nasukka! Toivottavasti saatte vielä lisää pakkaseen.

Meillä on ensi viikon tiistaina, kp10, ultra. Olikohan samana päivänä vai seuraavana kun alkaa kortisoni.
 
Mahtavaa, paljon onnea Kultsikutri! :)

Tsemppiä piinailuun AiraP! Montako inssiä sulle on tehty? Oliko tämä siis teidän eka IVF? Toivottavasti nyt .

Kiitos! On ensimmäinen, 4 inssin jälkeen. Lapsensaanti onnistui viimeksi jo toisesta inssistä, mitä kyllä osasin arvostaa. Arvasin kyllä ettei se enää niin vain toimi :D

Hmm, epämääräistä vuotoa 3. päivänä siirrosta. Uskon kiinnittymisvuotoon yhtä paljon kuin yksisarvisiin, varmaan jotain vähän ankeampaa...
 
Kultsikutri: onnittelut:)

AiraP: ehkä se vuoto kuitenkin pn kiinnittymisvuotoa. Mie voin siun puolesta uskoo niin kunnes toisin todistetaan. Ei kai se oikein muutakaan voi olla näin nopeesti siirron jälkeen.

Myö saatiin jatkoviljelyssä olleista yks alkio lisää pakkaseen. Nyt siellä siis kaks kaverusta oottelemassa, jos joskus heitä tarvitaan.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!
 
Mulla 9 päivää Pergoverisin pistelyä takana. Tänään oli viimenen ultra. Ainaki 3 hyvän kokosta rakkulaa oli, voi olla enempiki, mutta munasarjan yläosaa ei saatu kunnolla näkyviin vaikka kuinka mahaa paineltiin. Lantion isoimmat verisuonet ja huono näkyvyys on mahdollisesti punktion esteenä :banghead: Niiden verisuonien läpi ei uskalla mennä, liian iso riski sisäiseen verenvuotoon. Mulla siis munasarja niiden yläpuolella (endometrioosin takia kiinnittynyt tosi ylös) kun kuuluis olla alapuolella. Kaikkensa aiko lääkäri yrittää ja harmitteli kun mulla on näin erikoinen ja vaikee tilanne.

Vielä kuitenki jatketaan 3 päivää Pergoverisin pistelyä ja keskiviikkona yritetään punktoida :nailbiting:
 
AiraP, neljäkin inssiä voi mennä vielä huonon tuurin piikkiin. Toivottavasti nyt lykästää! Vuotoihin voi olla niin monia syitä tässä vaiheessa. Nasukan kanssa samaa mieltä että tuskin sentään johtuu menkoista noin aikaisin. Onko sulla käytössä Luget tai Lutinukset? Ne voi kuivattaa limakalvoa ja aiheuttaa vuotoa.

Nasukka, hienoa että ensimmäinen alkio sai kaverin! :D

Triana, voi kuinka kurjaa kun on noin hankala tilanne! Olisikon sulla mahdollista punktioida vatsan päältä, jos verisuoni on väärällä puolella?

Täällä kp6 ja ultran odottelua PAS:ia varten.
 
Triana toivottavasti punktio onnistuu kuitenkin. Meillä nuo teki ainakin tosissaan töitä että sai sen munasarjan painettua niin, että onnistu. Jokaisen tyhjennetyn rakkulan jälkeen näkyvyys katos ja munasarja karkas. Sitte painettiin taas urakalla monesta suunnasta et saatiin seuraavalla pistolla taas yks tyhjennettyä. Miul ei toki tainnu suonia olla tiellä vaan vähän kaikki muu mahollinen. Tiiä sitte et liikkuko se munasarja siinä runnoessa vai esteet eestä, mut toivotaan yhtä hyvää onnistumista siun punktioon. Peukut pystyssä täällä jo valmiiks:)
 
AiraP, neljäkin inssiä voi mennä vielä huonon tuurin piikkiin. Toivottavasti nyt lykästää! Vuotoihin voi olla niin monia syitä tässä vaiheessa. Nasukan kanssa

Minulla on apuna vain ystävämme Tero, josta just epäilen, että onkos tehtäviensä tasolla. Suun kautta otettava terolut siis.

Joo, mielestäni yksi tai kaksi inssiä meni noista kyllä ajoituksen/ sairastelun osalta pieleen, mutta toivoin jo itsekin IVF:ää, en halunnut enää koettaa niin huonoilla todennäköisyyksillä.
 
Hei siskot ja viisaammat sellaiset!

Hoidon ekassa ultrassa käyty perjantaina. Lääkäri kertoi kaiken olevan mallillaan muuten, mutta hän sanoi että minulla ei ole johtofollia eikä keltarauhaista näkyvissä. Tarkoittaako se että en ole ovuloinut tästä kierrosta? Kp 21 kuitenkin ultra päivänä ja tuntemukset ovulaatiosta oli 3 päivää aikasemmin?
 
Lääkäri kertoi kaiken olevan mallillaan muuten, mutta hän sanoi että minulla ei ole johtofollia eikä keltarauhasta näkyvissä. Tarkoittaako se että en ole ovuloinut tästä kierrosta?
Sitä se tarkoittaa. Ovulaatiossa follikkeli muuttuu keltarauhaseksi, joten jos ei siellä näy johtofollikkelia tai keltarauhasta, ei tässä kierrossa ole munasolua kasvanut.
 
Onnea Kultsikutri!!! Mahtava juttu :)

Triana, kuulostaa hankalalta tilanteelta! Toivotaan, että keskiviikon punktio onnistuu kuitenkin mahdollisimman hyvin!

Beisla, tsemppiä ultran odotteluun. Huominen on niin lähellä, mutta vielä niin kaukana.

Herukka, hieno homma, että olette hoitoa taas aloittelemassa!

Mitä kuuluu Rankkisankkikselle? Entä muille syksyn aikana palstalla käyneille?

Tikuttelen täällä edelleen ovista... Vähän näyttää nyt siltä, että siirto osuisi juuri tulevalle viikonlopulle, mutta katsellaan. Jos ei siirtoon asti päästäkään, niin tämä luonnollisen kierron kokeilu on musta tosi hyvä. Turha limakalvoa on lääkkeillä kasvatella, kun ovulaatiokin tapahtuu paljon myöhemmin kuin mitä oletetaan. Kyllä se limakalvo kerkiää omassa rauhassa kasvamaan ihan hyvin. Kornut tosiaan ovat kohdun sarvet eli kohti munanjohtimia vievät kohdunosat. Niiden suuruus tai pienuus ei vaikuta lääkärin mukaan mihinkään. Kysäisin nyt siitä adenomyoosiepäilystä, eikä lääkäri nähnyt siihen viittaavaa, kun limakalvo oli tasainen kaikkialta. Tiedä sitten mikä tilanne silloin keväällä on ollut.
 
Takaisin
Top