Viimeisin neuvolakäyntisi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme.
 
Ootteko jo varanneet neuvolan? Mä varasin heti plussattua, koska teen keikkatyötä. Näin on helpompi saada neuvola mahtumaan ja sopimaan kalenteriin. Eka neuvolakäynti on 18.12.

Ihanaa, että jotain raskauteen liittyvää menoa tapahtuu jo ennen joulua! Voi sitten rauhassa keskittyä ja fiilistellä joulua ja uutta vuotta ja sitten kohta onkin jo nt-ultran aika. Voi kun nää kolme viikkoa menisi äkkiä!
 
Mä varasin eilen. Eka neuvola on 19.12, päästään sopivasti eka käymään esikoisen neuvola ja sit suoraan perään oma :grin

Miks sun esikoisella on neuvola tähän aikaan? :eek: Meillä oli 2v. ja seuraava on 3v.
 
Joo varasin myös tänään ekan neuvolan, joka on 17.12. Mukavaa kun sitten jo varataan aika np-ultraan yms :)
 
Joo varasin myös tänään ekan neuvolan, joka on 17.12. Mukavaa kun sitten jo varataan aika np-ultraan yms :)

Mulla myös ensimmäinen neuvola 17.12 :happy:

Edellisessä raskaudessa oli kilpirauhasen vajaatoimintaa, niin arvot ja mahd lääkitys täytyy tsekata kuntoon hyvissä ajoin, niin varasin hetimmiten.
 
Mä en oo vielä varannut neuvolaa. On jotenkin niin uskomaton olo vieläkin (Pari päivää sitten plussasin). Pitäisköhän huomenna jo varata, olis myös kiva ennen joulua käydä ekaa kertaa neuvolassa. :)
 
Mila, Varmaan kannattaa soitella jos tosiaan ajoissa haluaa! Meillä oli ainenkin ajat kortilla ja säätämistä että saatiin sellainen päivä, jolloin mies voisi olla lasten kanssa kotona. (Jotta saan mennä ihan rauhassa.) :)
 
Mun pitäis varmaan myös soitella neuvolaan mut sekin ahdistaa. Viimeksi kun siellä olin 2kk sitten ei edellisessä raskaudessa saatu sydänääniä enää kuuluviin, aika raskasta ollut sen jälkipyykki. Terkkaa on mukava mutta ei haluais siitä enää puhua siellä. Ehkä ekan kerran jälkeen sit helpottaa. :)
 
Meillä eka neuvola vasta 7.1 :) silloi viikot tasan 10.
 
Mun pitäis varmaan myös soitella neuvolaan mut sekin ahdistaa. Viimeksi kun siellä olin 2kk sitten ei edellisessä raskaudessa saatu sydänääniä enää kuuluviin, aika raskasta ollut sen jälkipyykki. Terkkaa on mukava mutta ei haluais siitä enää puhua siellä. Ehkä ekan kerran jälkeen sit helpottaa. :)
Mä ymmärrän, meillä vähä sama tilanne! Kuitenki nyt saanu ite käsiteltyä asiaa jo nii paljo, et ei niin kalva ja hyvillä mielin ootan josko nyt menee loppuun saakka!
 
Mä en ole vielä varannut aikaa mutta varmaam ens viikolla soittelen ajan. Ei ollu kiva perua syyskuussa ensimmäistä aikaa kun olin ehtiny varata ajan. Ar-ultra on varattu ja vasta sen jälkeen uskallan ehkä vähän uskoa siihen, että meille vois vauva tulla. Mulla on taustalla kilpirauhasen vajaatoiminta ja suolistosairaus joka ei ole tasapainossa joten niistä pitäis ehkä kysellä.
 
PogoMamma, Mulla oli edellisessä raskaudessa vajaatoimintaa ja siihen lääkitys. (Mutta siis muutenkin arvoja tutkittu, endokrinologilta täytyisi saada ihan lausunto)
Jos vajaatoimintaa on täytyisi mahd pian nostaa annosta plussattua, eli päästä tutkituttamaan ne raskauden aikaiset arvot. Ainenkin mulle näin sanottiin.
 
Juu annosta täytyy nostaa mutta lähinnä mietin sitä nostoa kun syyskuisen kkm:n jälkeen en ole tiputtanut annosta ollenkaan niin en varmaan nyt enää nosta jos ei labrat ja olo ole päin pyllyä.
 
Mä en ole vielä varannut aikaa mutta varmaam ens viikolla soittelen ajan. Ei ollu kiva perua syyskuussa ensimmäistä aikaa kun olin ehtiny varata ajan. Ar-ultra on varattu ja vasta sen jälkeen uskallan ehkä vähän uskoa siihen, että meille vois vauva tulla. Mulla on taustalla kilpirauhasen vajaatoiminta ja suolistosairaus joka ei ole tasapainossa joten niistä pitäis ehkä kysellä.
Me sovittii ultrassa, et laittaa viestiä terkalle, niin ei tarvinu ite perua aikoja. Terkka sit soitti myöhemmin jaksamiset jne. Joo kannattanoista kyllä soittaa! Mulla itellä migreeni ja allergialääkitys joita tarvin myös talvella, niin ne pitää vaihtaa toisiin.
 
En ole vielä tietenkään varannut,kun vasta tänään plussasin.. jos pari viikkoa odottelua ja sitten soittelee
 
Eka neuvola-aika varattu 28.12. (rv 9) Varhaisultra on edellisellä viikolla niin ehtii varmistua, että onko siellä elämää.
Vaihdoin samalla neuvolantädin, kun alko ahdistaa ajatus et esikoisen neuvolantäti olis tässä raskaudessakin mulla. Meillä ei nimittäin kemiat kohtaa jotenkin yhtään. Aina on sieltä lähtiessä ollu sellanen olo, että meitä ei kuunnella eikä sille pysty puhumaan mitään. Esikoinen on jo niin iso (keväällä täyttää 6v), joten sen vuoksi en neuvolätätiä enää tässä vaiheessa olis vaihtanut, mutta ajatus siitä et joutuisin koko raskauden ja vielä vauva-ajan ym käymään sillä alko ahdistamaan liikaa. Nyt on sitten tuntematon terkkari siellä, mutta toivottavasti hänen kanssa sujuisi paremmin. :)
 
Sain soitettua neuvolaan, tuli mitä tuli. Se ois 20.12. Eka kerta on sijaisella kun vakiterkka on lomalla. Ehkä ihan hyvä niin ei tarvi tutulle terkalle mennä itkemään et miten on viime kuukaudet menneet. :D
 
Takaisin
Top