Joulufiilistelyketju

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Fiilistellään joulua! Eli jos joulu ei ole sinun juttusi, kannattaa pysyä pois tästä ketjusta. :D

Odotatko jo joulua? Miten fiilistelette joulua etukäteen?

Minusta joulun odotus on iso osa koko juttua. Näin marraskuussa sen voi mielestäni jo aloittaa hyvällä omatunnolla. :) Meillä ei toki vielä ole joulukoristeita tmv - niiden aika on joulukuussa - mutta täytyy myöntää, että joululauluja olen jo välillä lauleskellut, lahjoja ostellut ja suunnitellut jouluisia juttuja. Glögikin jo maistuu. :)

Tämä on niin synkkä vuodenaika, että ihanaa kun on jotain mitä odottaa ja valmistella.
 
Minäpä laitoin viikolla pienet itse askarrellut joulukoristeet seinille ja muita jouluaiheisia koristeita :grin ja jouluelokuvan jos toisenkin antanut pyöriä ruudulla:santa
 
Kinkkua, perunalaatikkoa ja joulutorttuja on jo syöty, ja tästä eteenpäin vielä moneen kertaan tänä vuonna.
 
Kyllähän tässä jo vähän alkaa joulua odottaa. :santa Voisikin ruveta touhuamaan pojalle ja miehelle joulukalenteria. Ja ensimmäiset joulu- tai ehkä pikemminkin kaamosvalot ripustaa niin ei olisi niin synkkää.
 
Joulukalenteri on mullakin työn alla - tai lähinnä se on kyllä vielä suunnitteluvaiheessa. Olen useampana vuonna tehnyt lapsille kalenterin itse, mutta nyt en oikein tahdo keksiä, mitä sinne hommaisin, kun kaikki ylimääräinen roina ja muovinen krääsä ahdistaa. Viime vuonna ainakin muutamassa luukussa oli junaradan palasia ja duploja, mutta nyt niitäkin on jo niin paljon, etten ehkä enempää viitsisi hankkia. Mitä te laitatte omatekoisiin kalentereihin?

Miehellekin olisi kiva tehdä kalenteri, tai sitten voitaisiin tehdä niin kuin yhtenä vuotena, kun vuoropäivinä keksittiin toisillemme jotain. Välillä se oli pala herkkusuklaata, välillä jotain vähän isompaa.

Mäkin ajattelin, että viikonloppuna voisi kaivaa ainakin jo valoja esiin - alkaa tämä synkkyys riepoa aika lailla...
 
Minulla on lapselle suunnitteilla joulukalenteriksi yhteistä toimintaa, kun en tavarasta tykkää enkä herkutteluun kannusta.
 
Minulla on lapselle suunnitteilla joulukalenteriksi yhteistä toimintaa, kun en tavarasta tykkää enkä herkutteluun kannusta.

No tämä on kyllä yksi hyvä idea. Meillä on aiempina vuosina ollut näitä myös, esim. uimahallikäyntejä. Mutta sitten mietin, että riittääkö aika tehdä joka päivä jotain tiettyä, kun teen iltaisin myös töitä... No, ehkä yhteisellä tekemisellä voisi täyttää ainakin osan kalenterista.
 
No tämä on kyllä yksi hyvä idea. Meillä on aiempina vuosina ollut näitä myös, esim. uimahallikäyntejä. Mutta sitten mietin, että riittääkö aika tehdä joka päivä jotain tiettyä, kun teen iltaisin myös töitä... No, ehkä yhteisellä tekemisellä voisi täyttää ainakin osan kalenterista.
Minä ajattelin arkipäiviin ihan jotain pientä, esimerkiksi luetaan joulukirja, kuunnellaan joululevyä jne
 
Sorruin viikonloppuna laittamaan sittenkin jo vähän joulua kotiin. :D Keittiöön eksyi kynttelikkö, makkarin ikkunaan tähti, ja sitten ostin Plantagenista sellaisen pienen ruukkukuusen, johon laitoin valot ja muutaman pienen joulupallon. Lastenhuoneeseen ostettiin myös minijoulutähti ja pikkuruinen ruukkukuusi. Mies myös viritti ulos jouluvalot.
 
Mä olen ollut vähän hidas joulukalentereiden suhteen. Miehellä ja pojalla on tyhjistä pilttipurkeista tehdyt kalenterit, joihin sitten laitan kaikenlaista mukavaa. Tänään sain kaivettua purkit kaapista ja laitettua kirjahyllyyn. Nyt sitten pitää vielä täyttää. Miten niin muka lauantaina avataan jo eka luukku!? Hmm, voisin napata idean ja pistää osaan luukuista jotain yhteistä joulutekemistä. Lisäiloa siitä että lapsi opettelee innolla lukemaan niin hän voi koittaa itse tavata mitä lapuissa lukee. Joulutorttu taitaa tosin olla aika vaikea sana vielä. :D
 
Me tehtiin viikonloppuna jo ekat piparit ja samalla kuvattiin pojista kuvat tän vuoden joulukortteihin. Lisäksi alettiin vaihtaa jouluverhoja. Jouluvalot on ollut sisällä jo hetken. Ens viikonloppuna on torttujen ja inkivääriglögin aika.
 
Jee, joulukuu ja saa hössöttää ihan luvan kanssa, ei tarvitse enää salailla! :hilarious:

Me ollaan kuunneltu päivisin lasten joululauluja, poika tuntuu tykkäävän niistä. Löydettiin Spotifysta sellainen kuin Vince Guaraldi Trio, heillä on tosi tunnelmallista joulujazzia. Pitikin laittaa jo aamutuimaan soimaan, sekä aamiaispöytään kynttilät. :happy:

Hyvää joulukuuta kaikille!
 
No nyt on mun ketju!!! Täällä siis yks joulu ihminen ilmottautuu:wink
Meillä on yks lapsonen syntynyt 1.12(eli tänään) ja olen saanut hössöttää joulua jo pienen tovin kun saanut tehdä lahjoja/kortteja ja ostella lahjoja ”muutamalle”. :wink
Me vietetään huomenna suvun pikkujouluja (ja 3v synttäreitä) ja avataan joulukausi herkutellen joulu herkkuja... torttuja,pipareita, pipari-suklaa juustokakkua, saaristolaisleipää+graavilohta, karjalanpiirakkaa+munavoita, glögia:p niin ja riisipuuro:)
Lahjat lähtee huomenna uusiin koteihin.
Tänään pitäis suorittaa (joulu)siivous, tehdä tarjoilut (kala on jo suolauksessa), koristella ja käydä metsästä hakemassa kuusen oksia ja koristella ne... tuovat ihanasti joulun tuoksun kotiin pienemmällä sotkulla:wink
Lunta odottelen... saa nähdä saako sitä edes joulu viikoksi...
jäälyhtyjä piti tehdä ulos mutta sekin jäi haaveeksi kun ulkona ei oo pakkasta:/
Ihanaa joulukuuta kaikille joulu ”hössöttäjille”:wink
 
Joo, todellakin ihanaa että joulukuu alkoi - nyt, kun kuukaudessa on tuo "joulu"-etuliite, niin ei kellään ole enää mussuttamista, että hössätään liian aikaisin. :D

Tänään aukesi joulukalenterin eka luukku niin lapsella kuin miehelläkin. Hommattiin miehen kanssa meille myös oma kalenteri, josta auotaan luukkuja vuorotellen. Eli täytetään kalenteria vuorotellen toinen toisillemme. :) Tämä oli kiva juttu yhtenä vuotena, ja päätettiin ottaa se nyt uudelleen käyttöön. Luukuista voi tulla ihan vain suklaata tai sitten vaikka lupaus jalkahieronnasta tms.

Viikonlopun/alkuviikon aikana laitetaan varmaan vähän enemmän joulukoristeita ja -valoja ja fiilistellään joulunaikaa joululauluilla ym.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1543666996.324034.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1543667009.491383.jpg

Käytiin muksujen kaa hiukan metsässä pyörähtämässä ja tämmöset väkerrettiin:)
 
Takaisin
Top