Varhaisultra

Tekis tosi paljon mieli mennä :D Esikoisesta kävin, mut nyt kyllä koitan jos pystyisin odottaan nt-ultraan asti.

Olin kyllä tosi tyytyväinen silloin viime raskaudessa varhaisultraan ja oli ihana kun sai tietää niin nopeasti kaiken olevan ok viikkoihin nähden :) Nyt ei jotenkaan osaa vielä täysillä iloita kun pelkää jos onkin esim. tuulimuna.
 
Miulla on eka ultra jo huomenna, viikoilla 6+0 :) on ollu vähän vaikeita raskauksia, yhdestä syntyi esikoinen ja toinen meni kesken, niin kiva tietää ajoissa et onko kaikki hyvin!
 
Voi miten ihanaa! Mä täällä jännään teidän puolesta. Toivon kaikille parhaita mahdollisia ultrakuulumisia! :) :Heartred
 
Mitä teidän varhaisultrat maksaa? Itse katsoin niin täällä päin olisi n. 190€
 
Mä meen Perhe-Arteen Helsinkiin nii maksaa 79e. Se on kyll kätilön tekemä. Lääkärin tekemät ultrat taitaa kalliimpia olla. Salosta Helsinkiin junalla nii tulee vieläki halvemmaksi kuin että menisin Salossa tai Turussa ultraan.
 
Oho, 190 euroa on jo aika paljon. Oulussa saa 60 eurolla kätilön tekemän ultraäänitutkimuksen.
 
Mulla tais olla listahinta 125 e ja se kätilö sano puhelimessa että saa kelakorvauksen, ja sillon jää ymmärtääkseni noin sata euroa hintaa. Tämä lapsettomuushoitoklinikalla Tampereella. Ottavat siis tietysti vastaan kaikkia muitaki varhaisultraan, kuin hoidoissa olevia. :) Ei meilläkään oo lapsettomuustaustaa.
 
Täällä tietääkseni lääkäri tutkii aina ultralla. Tai ainakin edellisessä raskaudessa molempien neuvolalääkärikäyntien yhteydessä tutki ultralla, eli siis alkuraskaudesta ja loppuraskaudesta. Siten on siis ilmainen. Itselle on aika varattuna just ennen itsenäisyyspäivää.
 
Täällä ei neuvolassa ultrata mutta täällä päin kuuluu kolme ultraa kaikille. Nt- ja rakenneultran lisäks on rv37 synnytystapa-arvio + ultra. Varhaisultraan pääsee, jos on esim. epäsäännöllinen kierto. Mulla on ollu kaks keskenmenoa viime kesänä joten voi olla, että pääsen varhaisultraan julkiselle. Muuten täällä päin on ainoastaan Terveystalo ja ultra maksaa vähän päälle 200€ :sad001
 
Mäkin varasin ajan ensi viikon tiistaille :) silloin 6+6. Hintaa en edes katsonut :D
 
Mulla on ens viikon perjantaina 7+3 ultra. Viime raskaudessa kävin myös ja se kyllä toi mielenrauhaa kun näki että kyllä siellä sydän sykkii ihan oikeassa paikassa.
 
Takaisin
Top