Synnyttäneet --40+++

Hyvä idea :) Luulen, että ajattelisin pitää osittaista hoitovapaata, kun kouluun lähtö on ajankohtainen. Täällä "syrjässä" taksi tai pikkubussi hakee/tuo 2 km päästä risteyksestä. Äitillä ihan "sydäntä kylmää", kun ajattelee marraskuisen pikkutytön hyisellä hiekkatiellä. Vaikka onpa itsekin pitänyt kävellä tai hiihtää kouluun 2,5 km suuntaansa ykkösluokalta lähtien. Mulla oli kaksoissiskosta turvaa kuitenkin.
 
Hyvä idea :) Luulen, että ajattelisin pitää osittaista hoitovapaata, kun kouluun lähtö on ajankohtainen. Täällä "syrjässä" taksi tai pikkubussi hakee/tuo 2 km päästä risteyksestä. Äitillä ihan "sydäntä kylmää", kun ajattelee marraskuisen pikkutytön hyisellä hiekkatiellä. Vaikka onpa itsekin pitänyt kävellä tai hiihtää kouluun 2,5 km suuntaansa ykkösluokalta lähtien. Mulla oli kaksoissiskosta turvaa kuitenkin.

Katjusha :)

Luiltavasti pidän osittaista hoitovapaata kouluun asti, ellei ihmeitä tapahdu.

Tänään ilmoitin työnantajalle asian. Suhtautuminen oli Tj:n suunnalta ystävällinen ja tietty sekin, että siihen on työnantajan pakko suostua alle 3v. ikäisen lapsen kanssa.

Nyt tulee kyseeseen töiden jakaminen/ lisäapu/ työnkuvan selvennys, jota olen toivonut pitkään, eikä asiaan ole saatu mitään apuja/ ratkaisua. Tämä mahdollisuus ja teko, vaikuttaa tosi positiiviselta.

Palkka laskee hieman, koska tekisin sitten 4-päiväistä työviikkoa... Aloitusaika on ensi vuoden alusta.

Täyteen hoitovapaaseen nähden tämä on järkevin vaihtoehto! Palkka säilyy kuitenkin järkevänä ja ehdin olla lapsen kanssa enemmän, joka on tärkeää.

Aion olla mahdollisesti niin pitkään, kun lapsi käy 2.-luokan loppuun saakka.
 
Last edited by a moderator:
:greet025 tarkennus äskeiseen, eli osittaista hoitovapaata pidän 4.5kk ajan, kunnes lapsi on 3-v.

Sen jälkeen lyhennettyä työpäivää mahdollisesti siihen asti, kun koulun 2-luokka on loppu.

Tässä välissä äitiysloma, jos onnistuu :)
 
Yölento, Katjusha, Eclipse :)

Mitä ajattelisitte/tekisitte, jos työpaikka yhtäkkiä alkaa ahdistaa voimakkaasti?

Entä jos jokapäivä yksi ja sama henkilö (työkollega) huutaisi ja räksyttäisi päin naamaa kahvitunnilla työjutuista kaikkien muiden kuullen?:depressed: Myös hyökkäisi sisään työhuoneeseen ja aina syyttävällä sävyllä. Hän ei ole pomo, vaikka sitä haluaa esittää.

Älkää vaan ehdottako, että pomolle pitäisi kertoa/valittaa...Eikä työpaikan vaihdoskaan ole vaihtoehto.

Pomolle valittaminen ei meillä auta mihinkään, vaikka asiaton käytös yrityksessä onkin kielletty. Räksyttäjä ja kyykyttäjä on itse herra tuotepäällikkö.

Tätä on kestänyt jonkin aikaa ja nyt näyttää pahentuvan ihan sanalliseksi syyttelyksi, jossa turpaan tulee koko ajan.

Hyvin epäsivistynyttä käytöstä.

Työkaverit on näköjään helisemässä, koska kaikkia haittaa tämä käytös. Sama henkilö käyttäytyy asiattomasti myös muitakin kohtaan -aina välillä. Jokatapauksessa kyseessä on hyvin rasittava tyyppi.

Hän on paras ihan kaikessa, eikä koskaan missään väärässä, pistää muita halvalla, nauraa vain omille vitseilleen, eikä koskaan tervehdi. Halveeraa ja sättii ääneen, sekä parjaa muiden kuullen. Ei kuuntele muita. Keskustelu ja kommunikaatio hänen kanssaan on niin hankalaa, ettei pysty/uskalla edes yrittää.

Help?:rolleyes::gen053
 
Last edited by a moderator:
Tähti, ota yhteyttä luottamusmieheen, työsuojeluvaltuutettuun ja työterveyteen. Luulisi myös esimiehen olevan kiinnostunut, koska huono työilmapiiri näkyy tuloksessa ja työhyvinvoinnin kärsiessä sairauslomat lisääntyvät.
 
Tähti, ota yhteyttä luottamusmieheen, työsuojeluvaltuutettuun ja työterveyteen. Luulisi myös esimiehen olevan kiinnostunut, koska huono työilmapiiri näkyy tuloksessa ja työhyvinvoinnin kärsiessä sairauslomat lisääntyvät.

Yölento :) Kiitos neuvosta. Sellaista hemkilöä, kunnei talossa ole.

Enkä nyt viitsi nostaa turhaa hälyä, sillä asia helpottaa vähän, kun tästä pääsee osittaiselle hoitovapaalle.

Tosin vapaa vielä auki, mutta eiköhän pian varmene, kun laki takana.
 
Tähti, vaikea uskoa etteikö teillä olisi asioita hoidettu niinkuin pitää, ettei olisi luottamushenkilöitä.
Työsuojeluvaltuutettu on kaikissa yli 10 hengen firmoissa.
 
Yölento :) Kiitos neuvosta. Sellaista hemkilöä, kunnei talossa ole.

Enkä nyt viitsi nostaa turhaa hälyä, sillä asia helpottaa vähän, kun tästä pääsee osittaiselle hoitovapaalle.

Tosin vapaa vielä auki, mutta eiköhän pian varmene, kun laki takana.
Ei se mihinkään helpota, jos kukaan ei tee mitään. Kärsit neljänä päivänä viiden sijasta mutta sekin on oma valinta.
Mikäli olen ymmärtänyt oikein teillä on jo sen verran iso firma että tällaisten perusasioiden pitäisi olla kunnossa.
 
Tähti, vaikea uskoa etteikö teillä olisi asioita hoidettu niinkuin pitää, ettei olisi luottamushenkilöitä.
Työsuojeluvaltuutettu on kaikissa yli 10 hengen firmoissa.

Katjusha :) Ei ole. Ainoa on Tj, mutta hänelle ei voi valittaa, tai voisi, mutten luota niin paljon, että valittaisin jostain.
 
Ei se mihinkään helpota, jos kukaan ei tee mitään. Kärsit neljänä päivänä viiden sijasta mutta sekin on oma valinta.
Mikäli olen ymmärtänyt oikein teillä on jo sen verran iso firma että tällaisten perusasioiden pitäisi olla kunnossa.


Yölento :) On iso kyllä, suurinosa ei ole Suomessa.

En tiedä mistä kenkä puristaa, koska ennen ei ollut tällaista, vaikka tyyppi olikin hankala. Nyt hän on heittäytynyt pahaksi ihan viimeaikoina....

Rumaa käytöstä on muitakin kohtaan aina välillä, mutta nyt vallan lähes pelkästään mulle:sad001

Kaikki saavat kärsiä, koska olen kuitenkin pidetty työkaveri.
 
Tähti, tutustuppa aiheeseen työsuojelulaki. Teillä on pakko olla yli 10 hengen yrityksenä työsuojeluvaltuutettu ja luultavasti myös luottamusmies. Jos ei ole, niin yhteys työturvallisuuskeskukseen, joka käynnistää tutkimukset yrityksen toiminnasta.

Mutta noin muuten työkaverisi kuullostaa joko narsistilta tai vaan täydeltä kusipäältä. Tuollaisten kanssa ei tule muuten toimeen kuin antamalla samalla mitalla takaisin. Seuraavan kerran kun tulee reuhaamaan sun huoneeseen, pyydät poistumaan ja tulemaan sitten takaisin kun on hommannut itselleen käytöstavat. Jos vaan hiljaa kuuntelet, niin tyyppi vaan innostuu lisää koska huomaa että voi alistaa ja vittuilla rauhassa. Jos käy rähjäämään muiden kuullen kahvitauolla, kysyt vaan kylmän viileästi, että onko kyseinen käytös sopivaa ja koska olette tauolla niin asiasta jatketaan keskustelua tauon jälkeen asiallisesti. Tollasten kanssa on pakko olla napakka tai joudut sylkykupiksi.
Ja oikeesti asiasta on hyvä keskustella pomon kanssa. Hänen velvollisuutensa on puuttua epäasialliseen käytökseen ja ylläpitää hyvää työilmapiiriä.
 
Itse asiassa on pakollista

Eclipse :) Ehkä se on sitten Tj, kun sanoi, että hänelle on kerrottava, mikäli huomaa epäasiallista käytöstä ja antoi esimerkkinä tämän hlön.

Tosin en uskaltaisi hänelle kerviä, en tiedä miksi....
 
No jos pomo on jo esimerkissä antanut tämän henkilön, niin silloin hänellä on jo tiedossa, että tyyppi aiheuttaa hankaluuksia. Varsinkin silloin on käytävä epäkohdista kertomassa, koska muuten asiat ei muutu. Kun kerrot ongelmista, pomo pystyy sen jälkeen virallisesti huomauttamaan tyypille käytös ongelmista ja yrittää tehdä asialle jotain.
 
Tähti, yritätkö saada täällä keskustelua aikaan vai haluatko vain velloa ongelmassa vai haluatko oikeasti ratkaista tilanteen?

Kysyt taas neuvoa, mutta et ole valmis tekemään mitään. Tuo märehtiminrn ei sovi minun ajatusmaailmaani joten vetäydyn keskustelusta, mikäli se on tavoitteesi. Jos taas tahdot ratkaista asian, niin neuvot on jo kirjoitettu.

Niin ja toimitusjohtaja ei voi olla työsuojeluvaltuutettu eikä luottamusmies.
 
Tähti, yritätkö saada täällä keskustelua aikaan vai haluatko vain velloa ongelmassa vai haluatko oikeasti ratkaista tilanteen?

Kysyt taas neuvoa, mutta et ole valmis tekemään mitään. Tuo märehtiminrn ei sovi minun ajatusmaailmaani joten vetäydyn keskustelusta, mikäli se on tavoitteesi. Jos taas tahdot ratkaista asian, niin neuvot on jo kirjoitettu.

Niin ja toimitusjohtaja ei voi olla työsuojeluvaltuutettu eikä luottamusmies.

Yölento :) Haluan ratkaista ja siksi olen hakenut vapaata lapsenhoitoon. Tj ei ole vielä vastannut asiaan, lupasi kiireen keskellä laittaa viestiä ja täytyyhän hänen täyttää työaikalomake Kelaa vartenkin.

Samasaa olen pyytänyt apuja töihin ja että niitä uudelleen järjesteltäisiin. Nämä työt koskevat tämän hankalan tyypin "alaisena" olemista. Tiedä sitten mikä on Tj:n veto. Toimenkuvan selvennystä olen pyytänyt jo keväällä.

Tässä samassa yhteydessä voisin kertoa tuon tyypin käytöksestä... täytyyhän hoitovapaa aiheesta olla jonkinlainen palaveri.
 
No jos pomo on jo esimerkissä antanut tämän henkilön, niin silloin hänellä on jo tiedossa, että tyyppi aiheuttaa hankaluuksia. Varsinkin silloin on käytävä epäkohdista kertomassa, koska muuten asiat ei muutu. Kun kerrot ongelmista, pomo pystyy sen jälkeen virallisesti huomauttamaan tyypille käytös ongelmista ja yrittää tehdä asialle jotain.

Eclipse :) On antanut ja vielä toisenkin henkilön. Yritän saada asian kerrottua, en vaan jostain syystä luota pomoihin niin paljon, vaan kuvittelen, etteivät ole puolueettomia kuitenkaan ja riita paisuu lisää.

Ehkä se on mun heikkous, eträ mielummin juoksen karkuun ja pakenen asioita, kuin olisin valmis kohtaamaan ne.

Äitiyslomani aikana oli talossa iso riita, jonka seurauksena kiusattu ihminen sai pahan sairaskohtauksen ja joutui kuukausien sairaslomalle. Riita on vieläkin kesken, mutta rauhoittunut, kun hänen toimenkuvansa muutettiin. Tätä kiusatrua henkilöä väitettiin syypääksi kaikkeen ja vieläkin häntä haukutaan seläntakana. Tämä henkilö on se toinen, jonka Tj nimesi hankalaksi tyypiksi, jolla on epäasiallista käytöstä.

Sanoin, jaa-a....enpä ole huomannut, ei asiattomuus ole ainakaan muhun kohdistunut! Vaan on kyllä työyhteisön sydämellisin mies ja tervehtii, sekä ihan jutellakin hänen kanssa voi.

Minusta tässä tehtiin syytrömästä henkilöstä syntipukki, ja syökykuppi. Hän tosin osasi puolustautua, eikä ollut vaan hiljaa, mutta eipä auttanut! Toi asiat kyllä esille koko henkilökunnalle!

Itselleni voi käydä samoin, jos kervin asioista....
 
Last edited by a moderator:
Takaisin
Top