Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Hei! Tein raskaustestin lauantaina 20.10 ja tulos oli himmeä postiivinen! Sen jälkeen vielä kaksi testiä maanantaina ja viivat vahvistu. Oireita on ollut viikon ajan päivittäiset alavatsan nipistelyt ja vihlonnat kohdussa. Myös outo flunssa ollut viikon ajan, en tiedä liittyykö siihen.Yleisvointi ollut tänään todella huono, kuumeinen olo. Rinnat eilen menneet araksi. Laskettu aika on 05.07.2019 ja nyt viikko 3+4❤
 
Hei! Tein raskaustestin lauantaina 20.10 ja tulos oli himmeä postiivinen! Sen jälkeen vielä kaksi testiä maanantaina ja viivat vahvistu. Oireita on ollut viikon ajan päivittäiset alavatsan nipistelyt ja vihlonnat kohdussa. Myös outo flunssa ollut viikon ajan, en tiedä liittyykö siihen.Yleisvointi ollut tänään todella huono, kuumeinen olo. Rinnat eilen menneet araksi. Laskettu aika on 05.07.2019 ja nyt viikko 3+4❤

Onnea plussasta!

Mulla ihan sama tilanne, tein eilen haalean plussan, joka oli tänään vahvistunut. Arvioin nyt olevan rv 4+1. Ooksä soittanu jo neuvolaan? Mietiskelen ite tässä että milloin soittais ja samalla pelottaa, että viivat haalenee ja menee kesken. Tekis mieli testata siksi joka päivä, että onhan edelleen kaks viivaa, vaikka toisaalta ymmärrän et jos se ei pysy mukana, niin sitten ei pysy.

Mulla kans oireina rintojen arkuus ja sit aivan jäätävä väsymys oli pari päivää, nyt ihan järkyttävä vilu :D olin töissä kolmella pitkähihasella kun muuten ei tarjennu :P
 
Kiitos!

Onnea sullekkin plussasta! Toivotaan että mukana pysyvät. Meillä oli nyt kolmas yritys ja meinasi ruveta jo epätoivo iskemään kun tosissaan yritettiinkin. Heinäkuussa jätin ehkäisyn pois ja sen järkeen kierto heitteli vaan onneksi nyt onnistui ja kestäisikin loppuun asti.

Vielä en ole neuvolaan soitellut. Kuitenkin vielä aikaa ensimmäiseen käyntiin että oottelen varmaan pari viikkoa ennenku soittelen. Tämä on kolmas raskaus joten kokemustakin on vaan tuntuu silti taas kaikki niin uudelta että mitähän sitä pitikään tehä ja mitä ei saa syödä jne. Olen nyt jo syömisten kans tosi tarkka ja aloitin foolihaponkin jo kesäkuussa ja raskausvitamiinit.
Tuntuu että tämä flunassanen olotila vaan pahenee, lämpökin nousussa.
 
Onnea plussanneille! :Heartred

Minulla on tänään kp 28 ja vahva plussa tuli apteekin testiin. Finnejä on viikon sisällä tullut selkään ja rintaan, mikä on poikkeuksellista. Myös naama kukkii pahemmin kuin menkkojen aikaan. Maha on muutaman päivän ajan tuntunut oudolta, kuin siellä olisi perhosia tai jotain muuta elämää. :grin Eilen illalla oli myös lämpöä ja tänä aamuna nokka tukossa. Muutenkin on ollut parin päivän ajan sellainen selittämätön tunne, että jotain on toisin.
 
Eilen oli pohjaton nälkä, hieman pahoinvointiakin jos oli pari tuntia syömättä. Alavatsassa kramppailua eilen ja tänään. Ei ihan menkkakipujen tasoa, semmoinen tunne että tekee mieli lämmittää kaurapussi, mutta kramppi menee ohi ennen kuin kerkeää edes nousta sohvalta ylös :D
 
Kiitos

Onnea myös plussanneille.

Itsekkin mietin että tämä kuumeinen olo ja flunssan liittyy tähän raksauteen, sen verran erilainen ollut kun normaalisti. Nyt onneksi ruvennut jo helpottamaan.
Vielä ei ole pahoinvointia ollut, väsymystä vain. Ei millään meinaa aamulla jaksaa herätä ylös mikä on poikkeavaa myös. Kahdessa edellisessä raskaudessa ollu voimakasta pahoinvointia pari kuukautta. Eli sitä ootellessa.
 
Huhhuh, toivottavasti Auroora pääsisit nyt helpommalla ettei ihan kahta kuukautta pahoinvointia kestäisi. Toki sekään ei vielä niin paha olisi kuin koko raskauden kestävä pahoinvointi. Täällä koitetaan nauttia siitä, kun kahvi vielä maistuu aamuisin. :cool: Edellisissä raskauksissa lievähkö pahoinvointi on alkanut noin viikolla 6+ ja kestänyt pari-kolme viikkoa. Silloin jää kahvi kokonaan pois. Saa nähdä, onko nyt samoin. Jotenkin kahdesta aiemmasta raskaudesta on jo rakentunut niin vahvat odotukset, että saattaa vielä joutua yllättymään. :rolleyes:
 
Täällä viiva vahvistuu hienosti. Aattelin soitella maanantaina neuvolaan, jos edelleen viivat pysyy ja teen kans digin sit maanantaina ni osaa sanoa siinä samantein sen arvion.

Hirveitä vilunväreitä on mulla edelleen, väsymys on ehkä vähän helpottanut ja välillä tuntuu alavatsassa pientä juilimista, ehkä vähän samanlaista kuin menkoissa mutta kuitenki erilaista. Pahoinvointia ei vielä oo ollu, ja kahvikin on maistunut :)

Mulla on nyt tullu jotenkin kova pelko, että miten käy: että viivat ei lähtis haaleneen, että ei olis tuulimuna jne. Onneks sitten jos ens viikkoon päästään niin voi varata sen varhaisultran jo muutaman viikon päähän, jos neuvolasta eivät siihen anna lähetettä.
 
Mulla aika selkeenä oireena on tullu se, että juusto maistuu jollekin ihan järkyttävän pahalle ja se koostumus ällöttää. Vaikka normaalisti rakastan juustoo. Tämä ollut siis aiemmassakin raskaudessa.

Myös finnejä on ilmestynyt, mitä mulla ei koskaan ole.

Vielä vähän oottelen sitä varminta, eli pissan tuoksu on muuttunut aina selkeästi, kun on raskaana, mutta eihän sitä tiiä vaikka nyt oiskin erilailla.
 
Tänään on ollut repivää kipua välillä tuolla kohdun alueella, päivällä varsinkin oikealla puolella, nyt juilii ihan koko aluetta. Varsinkin äkkinäisissä liikkeissä, yskiessä ja vaikka kyykystä ylös noustessa tuntuu.

Googlailun perusteella on normaalia, toivotaan näin :)
 
Tää flunssa on kyllä rasittava. En oikein tiedä mitkä oireet johtuu flunssasta ja mitkä raskaudesta, mutta jatkuva aivastelu aiheuttaa välillä repäisykipua. Parina yönä on ollut töissä huono olo, mutta sen voinee laittaa väsymyksen ja pitkittyneen nälän piikkiin.

Kara rv 4+4
 
Tää flunssa on kyllä rasittava. En oikein tiedä mitkä oireet johtuu flunssasta ja mitkä raskaudesta, mutta jatkuva aivastelu aiheuttaa välillä repäisykipua. Parina yönä on ollut töissä huono olo, mutta sen voinee laittaa väsymyksen ja pitkittyneen nälän piikkiin.

Kara rv 4+4

Mulla vähän samoja mietteitä, vähän on kurkku kipee ja hirvee väsymyskiukku, mutta voi johtua myös jäätävästä työputkesta ja eilisestä 14h työpäivästä :shifty:

Mullaki tuli noita repäisykipuja eilen ja toissapäivänä, nyt ei oikein tunnu mitään. Kuuluu varmaan asiaan et oireet vähä vaihtelee päivästä toiseen?
 
Tosiaan, niinkuin heispa sanoitkin niin olotila ja oireet kyllä vaihtelee päivästä toiseen. Eilen jo huomasin, ettei haukottelusta meinaa tulla loppua ja tänään väsymys onkin sitten ollut aika paljon voimakkaampaa. Tuntuu koko kropassa ja silmät meinaa ummistua istuskellessakin. Alavatsaa on jomotellut enemmän kuin aiemmin. Kahviin voi onneksi vielä turvautua!

Kara 5+0
 
Tein positiivisen raskaustestin 25.10 ja hailakka viiva tuli, jatkoin testien tekemistä vielä 2 päivää ja dikitaalinen näytti viikot 3-4, omat laskut tänään 5+2.
Itselläni on ollut etovaa oloa, vatsan vihlaisuja ja kuplivaa tunnetta. Röyhtäilen aivan mielettömästi ja palelen kovasti. Rinnat ovat hieman arat, mutta ei mitään kovin kummoista. Varhsisultran olen kuitenkin nyt varannut jotta tiedän kaiken olevan paikallaan
 
Kyfi, onnea!

Meillä täsmälleen samat rv. :)

Mulla oli eilen ja toissapäivänä maha vähän sekasin, rinnat on arat, kylmä on ja väsyttää. Oli parhaat vapaapäivät tossa just ku joka päivä pääsi nukkuun päikkärit. :D oon kyllä nukkunu yöt vähän levottomasti, lieneekö johtuen sit tästä vai jostain muusta, en tiä.
 
Onnea kyfi plussasta!

Mulla nyt on pari päivää ollu pahoinvointia. Auton kyydissä olo rupeaa heti kuvottamaan ja täytyy hengittää raskaasti. Vieläkin pyörryytää päässä vaikka viimeksi kaks tuntia sitte olin autonkyydissä. Voi olla että alkaa pikkuhiljaa tulemaan tuo pahoinvointi kunnolla. Yritän olla ajattelematta sitä mutta ku hampaiden pesukin on mennyt vaikeaksi sen vuoksi. Vielä onneksi kahvi maistuu!
Rinnat myös turvonneet ja menneet selkeästi araksi. Imetän edelleen tyttöä muutaman kerran viikossa joka 3v 7kk, niin sekin ruvennut sattumaan.
 
Ihanko lukis omia oireita täällä, lievää pahoinvointia, kuumeista oloa, rintojen aristusta, ilmaa vatsassa, repäisykipuja... Kaikille jaksamista raskausoireiden kanssa! :Heartred
 
Tuntuu että viimeks ei ollu mitään oireita ennen viikkoa 5. Nyt oireita alko olee jo vk 3?? Ehkä nyt osasin jo tarkkailla paremmin. Viikolla 3 alko aamusin lievä päänsärky, rinnat turpos, muutenki turvotti , nälkä kasvo ja se mistä tiesin olevani raskaana... närästys! Kyllä meni monta testiä turhaan kun aloin heti testaamaan kun epäilys heräs
 
Takaisin
Top