Millaisia raskausoireita sinulla on?

Voisko öisin tulla jotain harjoitussupistuksia? Nyt oon kahtena yönä kääntyessäni heränny ja hoksannu että kohtu aivan kivikova. :wideyed:
 
Voihan energinen keskiraskaus! Iltapäivisin iskee töissä ihan jäätävä väsymys, iltaisin ei muuten vaan jaksaisi mitään, maha on jo niin iso että vaikeuttaa erilaisia istuma-asentoja, SI-nivel on jo löystynyt niin että pakaroita särkee kävellessä, kuorsaan kuin katujyrä sanoo mies... Hyvät 5 ja 1/2 kuukautta mulla edessä :hilarious: Toistaseks vielä huumori riittää...
 
Mä kanssa just eilen ääneen mietin että mikä energinen keskiraskaus muka :woot: Iltapäivisin väsyttää ja illalla voisi mennä yöunille (ja oon mennytkin) klo 20.30.. Toisaalta me muutettiin just vkl joten voi olla että sekin lisää väsymystä kun onhan siinä aina hommaa. Vatsa ei kyllä ole yhtään tiellä, vieläkin näytän mielestäni vain vähän lihoneelta. Nyt siis 20+1. Selkäsärkyä on silti aamuisin, tosin sitä on miehelläkin joten pitää tarkistaa vaihtuiko meillä muutossa patjat (kummallakin oma eri kovuusasteella) :rolleyes:
 
Sama! Päivällä ja aamupäivällä ihan hulluna energiaa, mutta eilenkin töissä klo 15 iski ihan järkky väsymys ja kesti kyllä nukkumaan menoon asti!
 
Juu ei energisyydestä tietoa vieläkään! Rv 21 menossa ja päivään mahtuu yks juttu minkä jaksaa tehdä. Jos on työpäivä ni sen jälkeen ei jaksa mitään, jos on vapaata ni siivoominen tai joku kauppakeskuksessa käynti riittää siihen että saa maata sohvalla loppupäivän. Tai tekis mieli ainakin.
 
Voisko öisin tulla jotain harjoitussupistuksia? Nyt oon kahtena yönä kääntyessäni heränny ja hoksannu että kohtu aivan kivikova. :wideyed:

Voihan toki tulla. Mulla alkanu tulla harkkasupistuksia iltaisin, varsinkin jos enemmän touhua ollut päivän aikana. Ja voi päivälläkin tulla kun jotain raskaanpaa tekee..Kohtu kovettuu ja kiristyy, saattaa olla myös sellaista menkkajomoa alavattalla ja alaselässä, mut enemmänki sellasta kestokipua et ei oo mitään selkeetä alkua tai loppua. Ne kyl rauhottuu kun (JOS) pääsee huilaamaan :rolleyes: Huomenna olis lääkärineuvola, toivottavasti tekis sisätutkimuksen nii sais varmuuden ettei kohdunsuulla kuitenkaa oo mitää tapahtunu..

Onko muilla ollu supistuksia? Kivuttomia vai kipeitäkin?
 
Mie olen saanut energiatasot nouseen raudan avulla. 2 huonetta viime viikolla siivosin katosta lattiaan. Energia piisaa melkein puoleen yöhön asti ja aamulla kuiten 7 herää.

Vauvan potkut alkanu tunteen ja hauska ku joka päivä enemmän tuntee potkuja.

Supistuksia ei oo vielä ollut.
 
Täällä on alkanut tuntumaan pienet ja hennot potkut. Ihanaa! :) energiatasokin jo huomattavasti parempi eikä enää tarvita 10h yöunia + 3,5h päiväunia. :D Puoliväli on nyt ylitetty. Miehen mukaan olen kuulemma taas ihan oma itseni, rauhallinen ja tyyni. Enkä kuulemma enää niin ailahteleva kuin alkuraskaudessa. No, alkuajan pahoinvoinnilla ja hormoonimyrskyllä voikin olla jotain osuutta asiaan... :) nyt onkin jo huomattavasti tasaisempaa.
 
Mä kanssa tunnen jo vauvan liikkeet, se on kyllä ihanaa :love7 hetkittäin pienesti tuntuu myös vatsan ulkopuolelta mutta vielä ei ole mies niitä onnistunut tuntemaan kun yleensä vauva lopettaa liikkumisen heti kun mies laittaa käden vatsan päälle :rolleyes:
 
Rv 20+3 mutta itse en tunne vauvan liikkeitä vielä.. Onko muita joilla ei vielä tunnu/tuntunut 20 viikolla? Ja koska alkoi tuntua?
 
Minulla oli perjantaina kuumetta, ei mitään muita oireita kuin vilunväristyksiä joiden perusteella osasin mitata kuumeen. Mistä tämmöinen voisi johtua? Säikähdin tosi paljon kun ei minulla flunssassakaan juurikaan kuume nouse.
 
Minulla oli perjantaina kuumetta, ei mitään muita oireita kuin vilunväristyksiä joiden perusteella osasin mitata kuumeen. Mistä tämmöinen voisi johtua? Säikähdin tosi paljon kun ei minulla flunssassakaan juurikaan kuume nouse.

En kyllä osaa yhtään sanoa :sad001 Ite ehkä soittaisin varmuuden vuoksi neuvolaan ni ei tarvis ainakaan yksin miettiä :)
 
o_Oo_O
Voisko öisin tulla jotain harjoitussupistuksia? Nyt oon kahtena yönä kääntyessäni heränny ja hoksannu että kohtu aivan kivikova. :wideyed:
Mulla on kans jo ollut näitä että kohtu kivikovana. Tuntuu kun vatsaa vedettäisiin kahdesta suunnasta yhtäaikaa
 
Ja viikkoja siis 22+4. Hieman kyllä hämmästelen näitä tuntemuksia! Onneksi ensiviikolla neuvola.
 
Mulla vihloi yöllä tosi kovasti ihan alavatsaa, siitä missä menkkakivutkin aina tuntuu mutta tää ei ollut menkkakipumaista jomotusta tai juilintaa vaan kovaa vihlontaa. Se helpotti jos makasi ihan liikkumatta mutta kaikki liike sai taas kunnon vihlaisut aikaan... Nyt aamullakin tuntuu ”jännältä” samasta kohtaa mutta ei varsinaisesti enää satu. Viikkoja nyt 23+2. Ehkä jotain kohdun kiinnkkeiden venymisestä johtuvia kipuja?
 
Itsellä navan seutu kipeytyy välillä ja tulee kipeä silmäke alueelle. Piti imurointi lopettaa äsken kesken kun ei voinu liikkua normaalisti kun pahalta tuntui navan kohdalla.
Mahan vetää välillä todella piukean tuntuiseksi jos töissä touhuaa tai esim esikoista kantelee..pienikin rehkiminen saa sen aikaan.
 
Mulla vihloi yöllä tosi kovasti ihan alavatsaa, siitä missä menkkakivutkin aina tuntuu mutta tää ei ollut menkkakipumaista jomotusta tai juilintaa vaan kovaa vihlontaa. Se helpotti jos makasi ihan liikkumatta mutta kaikki liike sai taas kunnon vihlaisut aikaan... Nyt aamullakin tuntuu ”jännältä” samasta kohtaa mutta ei varsinaisesti enää satu. Viikkoja nyt 23+2. Ehkä jotain kohdun kiinnkkeiden venymisestä johtuvia kipuja?
Mullakin on ollu just yöllä jotain tältä kuulostavaa, joskus kun kääntää nopeasti kylkeä esim. Aamuisin ei kyllä sit enää tunnu miltään..
 
Mulla vihloi yöllä tosi kovasti ihan alavatsaa, siitä missä menkkakivutkin aina tuntuu mutta tää ei ollut menkkakipumaista jomotusta tai juilintaa vaan kovaa vihlontaa. Se helpotti jos makasi ihan liikkumatta mutta kaikki liike sai taas kunnon vihlaisut aikaan... Nyt aamullakin tuntuu ”jännältä” samasta kohtaa mutta ei varsinaisesti enää satu. Viikkoja nyt 23+2. Ehkä jotain kohdun kiinnkkeiden venymisestä johtuvia kipuja?

Mulla on myös tällaisia tuntemuksia välillä öisin ja nyt on RV 25+4.
 
Mie olin viikonlopun tukholmassa shoppailemassa. 2 päivää käytännössä käveltiin ja nyt on alapää kipeä. Toki rasituksesta johtuu mut se ett se ei helpota. Eilinen ja tämä päivä otettu kohtuu rennosti ja yritetty levätä. Eilen lennettiin aamulla kotiin. Tänään aamulla kävelin portaat vähän reippaammin alas (2 askelta) nii tuntui ku koko kohtu laskeutuis alaspäin. Torstaina on rakenneultra ja lääkäri ultraa. Kannattasko sieltä kysyä neuvoa jos ei alapääkipu helpota vai pitäskö soittaa huomenna neuvolaan?
 
Takaisin
Top