Kuinka pian uusi haaveissa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Eli kuinka nopeasti te aloitte toivomaan seuraavaa pienokaista synnytyksen jälkeen? Itsellä oli jo ensimmäisinä päivinä selkeää että haluan toisen sitten joskus. Lapsen täyttäessä vuoden oli "sitten joskus" ajatus takana ja kuume päällä.
 
Minulla oli hormoonihuuruissa heti synnärillä kauhea vauvakuume. Oikein yllätti itseäni enkä tiedä mistä sellainen puhki, olihan minulla tuore vauva sylissäni. Vauvakuume sitten pikkuhiljaa laantui, mutta missään kohtaa ei ole poistunut kokonaan. Nyt kuumeillaan sekä mies että minä ja jätimme ehkäisyn pois tänään. Esikoinen on nyt 6,5kk. :)
 
Mulla oli eka synnytys sen verran raju että hetkeen ei kyennyt edes ajattelemaan mahdollisuutta mutta esikoisen ollessa muutaman kuukauden ja osoittautuneen helpoksi vauvaksi kuume hiipi päälle vaivihkaa takavasemmalta :grin vielä tosin pari kk odotellaan jotta tulisi se 1,5v ikäeroa, esikoinen täytti juuri puoli vuotta.

Jigi, muistan sut maaliskuisista :happy:
 
Mulla oli eka synnytys sen verran raju että hetkeen ei kyennyt edes ajattelemaan mahdollisuutta mutta esikoisen ollessa muutaman kuukauden ja osoittautuneen helpoksi vauvaksi kuume hiipi päälle vaivihkaa takavasemmalta :grin vielä tosin pari kk odotellaan jotta tulisi se 1,5v ikäeroa, esikoinen täytti juuri puoli vuotta.

Jigi, muistan sut maaliskuisista :happy:

Minäkin muistan sut. :) Toivottavasti teille kuuluu kaikkea hyvää ja onneksi en ole ainut hullu joka haaveilee seuraavasta jo. XD Toki hiukan mietityttää arkea kahden todella pienen kanssa, mutta toisaalta sen ekan aikaansaaminen ei tullut taikaiskusta niin ajateltiin että uskaltaa yrittää jo. :wink
 
Neiti on huomenna 7 viikkoa "vanha".
Vauvakuume jyllännyt jo 6 viikkoa :rolleyes:
Tänään oli jälkitarkastus ja lääkäri suositteli pitämään vuoden väliä kun sektio (toinen jo) taustalla. Neuvolatäti tosin sanoi että 6kk riittää.
Eli ensi kesänä sais olla taas raskaana ni ehtii tässä vielä mieli muuttua jos on muuttuakseen :p
 
Minäkin muistan sut. :) Toivottavasti teille kuuluu kaikkea hyvää ja onneksi en ole ainut hullu joka haaveilee seuraavasta jo. XD Toki hiukan mietityttää arkea kahden todella pienen kanssa, mutta toisaalta sen ekan aikaansaaminen ei tullut taikaiskusta niin ajateltiin että uskaltaa yrittää jo. :wink

Meille kuuluu hyvää, rajusta alusta huolimatta poika on täysin terve ja aivan ihana :dummy::Heartblue Vauva-arki yllätti helppoudellaan niin siitähän se kuumeilu lähtikin nousemaan... :joyful: Mä ajattelen sen niin että menee vähän ns. "samoilla silmillä" jos esim alle kahden vuoden jää ikäero.
 
Meille kuuluu hyvää, rajusta alusta huolimatta poika on täysin terve ja aivan ihana :dummy::Heartblue Vauva-arki yllätti helppoudellaan niin siitähän se kuumeilu lähtikin nousemaan... :joyful: Mä ajattelen sen niin että menee vähän ns. "samoilla silmillä" jos esim alle kahden vuoden jää ikäero.

Kurja, että oli raju alku. Ihanaa kuulla, että kaikki kuitenkin nyt on hyvin. Meidänkin vauva on ollut suht helppo, ei mitään ihmeellisyyksiä. Todella paljon tissiä ja syliä vaan on vaatinut, niin välillä pohtinut miten toisen lapsen olisi pystynyt huomioimaan. Ja sitten toki mietityttää jos se toinen onkin aivan erilainen. :D
 
Oon Väestöliiton kannalla siinä, että lapsilla olisi hyvä olla 2-3 vuoden ikäero :hilarious: Näin meillä tulee ainakin olemaan. Varsinkin kun esikko näyttää olevan temperamenttinen tapaus.. :meh:
 
Oon Väestöliiton kannalla siinä, että lapsilla olisi hyvä olla 2-3 vuoden ikäero :hilarious: Näin meillä tulee ainakin olemaan. Varsinkin kun esikko näyttää olevan temperamenttinen tapaus.. :meh:

Niin, no tuo on niin henkilökohtaista mikä kenenkin elämntilanteeseen on sopiva. :) Itsellä ikää sen verran, että jos taas menisi esim. kesken kerran tai kaksi olisin aika vanha ja lapsiluku jäisi sitten korkeintaan siihen kahteen lapseen ikäni puolesta.
 
Vauvakuume ilmestyi vähitellen kun esikoinen täytti kolme. Mutta jos olisin nuorempi (tai mies) odottaisin vielä vuosikausia kuumeen noustuakin :)
 
Esikoisen aikaan vauvakuume iski ekan kerran kun poika muutaman kuukauden. Mutta toiveissa oli parin vuoden ikäero, onneksi sai ajatukset muualle vähäksi aikaa ja toista alettiin yrittämään kun esikoinen 1v2kk.
Nyt kahden lapsen jälkeen iski vauvakuume yllättäen kun kuopus täytti vuoden, mutta kolmas lapsi ei oo vielä ajankohtainen kun toiveissa tällä kertaa vähintään 3v ikäero, koetetaan nauttia nyt näistä kahdesta pienestä.
 
Esikoinen on nyt 6kk (meillä myös joka toinen viikko miehen 6- ja 9v). Kuume on ollut lähestulkoon koko tämän ajan, mutta koitan ajatella "järkevästi" omaa jaksamista/resursseja kuunnellen. Kuitenkin, koska ikää on jo 33, niin kovin montaa vuotta ei ole "tuhlattavana". Olen ajatellut että +-2 vuotta olisi sellainen kaikenkaikkiaan sopiva ikäero.
 
Käytännössä kuume iski jo synnärillä, mut osittain pistäisin sen alun voimakkuuden vielä hormoonien piikkiin, mut ei se kokonaan laantunut ja kuumeilen edelleen ja lapsi 3kk.. nyt just taas vähän tasaantunut, mut ei sitä taas ensiviikosta voi sanoa, että kuin paljon kuumeiluttaa :grin

Oon tosin ollut vauvakuume kroonikko teini-iästä asti, et en oo kauheen yllättynyt, että ei tää esikoisen syntymä asiaa hirveesti muuttanut.
 
Takaisin
Top