----45+++++ kuumeiset

Pahoittelut Tähti!

Onhan me menty ilman ehkäisyy helmikuusta että ei tää ny eka kierros. Oon kyl varma että tässä väliasä ollu joku alkava koska oireet

Mun hedelmällisyys äppi sanoo et 8 pv päästä testi, dpo 12? Ja kp silloin 27 ja mun kierto noin 30
 
Towanda :) Kyllä täti....viisinkertainen :)

Kummitäti en ole, koska en kuulu kirkkoon. Muutoin oliain kyllä :)

Olisi kiva kuulla, miltä sinusta vaikutan livenä?:laughing002

Mulla on susta erilaisia visioita, mutta luulen että olet eloisa ja puhut paljon ja kävelet ripeästi. Ehkä olet smart casual -nainen. Avaimet/kännykkä/kulkukortti usein hukassa? :hilarious: Anteeksi jos meni ihan pieleen. o_O On vain niin hauska yrittää nähdä sinne rivien taakse, että minkälaisia naisia täällä on paikalla.

Onkohan tämä 10 kk ikä vauvalla jotenkin erityisen haastava vai onko meidän poika vain tavanomaista työläämpi tapaus? Iltaisin heräilee tiuhaan tahtiin, jos yritetään katsoa miehen kanssa hetki TV:tä. Päikkäreitä ei edelleenkään nuku yksin, paitsi liikkeellä olevissa rattaissa. Vessassa en saisi käydä, enkä laittaa ruokaa/syödä/juoda kahvia. Parisuhdeaikaa ei käytännössä ole ollenkaan. Kerran oli tunnin verran, mutta silloinkin tuli puhelu perään, että poika huutaa. Ja sen kun aloittaa, niin mikään muu ei auta kuin äiti. Unikoulua ollaan mietitty, mutta ehkä odotetaan, että poika on täyttänyt vuoden.

Nyt alkaa mieskin miettiä, että jaksetaanko enää toista kierrosta. Sanokaa, että tämä helpottaa jossain vaiheessa! :eek:
 
Täällä kp 17 ja dpo whatever. Ei mitään tuntemuksia. Väsyttää mutta veikkaan että johtuu muutosta. Tissit kipeenä mutta ei samalla tavalla kun viime kierrossa. Mä ihan oikeasti veikkaan, että mulla jos tulee rinnat kipeäksi ovulaatiosta ei sitä edes tapahtunut. Estrogeeni vaan jyllää liikaa.

Tässä kierrossa oli samoina päivinä samat tuntemukset. Vahvin on tuo kp 13 etova olo. Eli jos nyt siitä sitten laskee niin dpo 4-5.

Itse en usko mihinkään plussaan.
 
Towanda homma helpottaa aina siinä vaiheessa kun tuntuu ettei kestä hetkeäkään. Näin ainakin mulla mennyt.

Unikoulu saattaa olla vähän tajua tuon ikäiselle. Oletteko koittaneet säätää päivärytmiä? Onko tapahtunut jotain uuden oppimista esim koittaako nousta seisomaan, ottaa askelia? Sillon meillä aina pää kävi ylikierroksilla.

Ja meillä oli aina hässäkkä päällä 19-23 kun tytöt ei malttaneet mennä nukkumaan mutta silti väsytti. Jäi kyllä oma aika vähäksi..
 
Mulla on susta erilaisia visioita, mutta luulen että olet eloisa ja puhut paljon ja kävelet ripeästi. Ehkä olet smart casual -nainen. Avaimet/kännykkä/kulkukortti usein hukassa? :hilarious: Anteeksi jos meni ihan pieleen. o_O On vain niin hauska yrittää nähdä sinne rivien taakse, että minkälaisia naisia täällä on paikalla.

:laughing002 Towanda :) Kiitos visioista, keltään en ole saanut mitään arvioita koskaan ennen. Tässä meni sulta nappiin se, että kävelen nopeasti...jokapaikassa!:laughing002 Ja autolla meen myös vauhdilla, en toki ylinopeutta, mutta ohituskaista on usein tuttupaikka.

Puhun paljon, jos on hyvää seuraa. Muutoin olen hiljaa. Tavarat ei ole koskaan hukassa, vaan pidän aina kaikki mukana, kännykkä, avaimet, rahat jne.. Olisin paniikissa, jos jokin hukkuisi, eikä yleensä hukukkaan, kun tykkään järjestyksestä, sekä kotona, että töissä:laughing002

Kiitos tulkinnasta! Se oli hyvä:p
 
Last edited by a moderator:
Towanda, kyllä siihen yleensä jotain rauhallisempia suvantovaiheita tulee. Unikoulua voi toteuttaa myös suhteellisen lempeästi, 10kk on ihan hyvä ikä mutta voi myös odottaa jos jaksaa.
Meillä pojalla oli myös alle vuoden iässä tuo vaihe, että piti kävellä koko päiväuniaika vaunuja lykkien mutta se meni itsestään ohi ja nyt vuotta myöhemmin nukkuu jopa kolme tuntia päiväunia vaunuissa ilman mitään temppuja. Yöunet myös yhtenäiset noin klo 21-8
 
Towanda homma helpottaa aina siinä vaiheessa kun tuntuu ettei kestä hetkeäkään. Näin ainakin mulla mennyt.

Unikoulu saattaa olla vähän tajua tuon ikäiselle. Oletteko koittaneet säätää päivärytmiä? Onko tapahtunut jotain uuden oppimista esim koittaako nousta seisomaan, ottaa askelia? Sillon meillä aina pää kävi ylikierroksilla.

Ja meillä oli aina hässäkkä päällä 19-23 kun tytöt ei malttaneet mennä nukkumaan mutta silti väsytti. Jäi kyllä oma aika vähäksi..

Poika on kova kova touhuamaan; vielä ei ota askelia, mutta konttaa, nousee seisomaan ja tutkii ihan kaikkea. Meillä on säännöllinen päivärytmi ja poika nukahtaa yleensä klo 20 ihan rättiväsyneenä. Päivällä ottaa kahdet tai kolmet päikkärit. Iltaisin on aina samat rutiinit ennen nukkumaanmenoa. En tiedä, mitä pitäisi muuttaa. Itse en koe meidän poppoon olevan vielä valmis unikouluun, mutta mies on ruvennut puhumaan siitä enemmän. Luulen, että siitä seuraisi vain niin paljon huutoa, että meiltä kaikilta leviäisi pää. :confused:

Tänään muuten pääsin ekaa kertaa todella pitkästä aikaa kuntosalille ja ai että, se teki hyvää! Täytyy vain ruveta itsekkäästi ottamaan omaa aikaa muutaman kerran viikossa. Jos en jaksa väsymykseltä treenata, niin menen vaikka nukkumaan pukkariin. :hilarious:
 
Towanda, minä lopetin tämän kolmannen yöimetykset vasta yli 1-vuotiaana. Jotenkin olin ajatellut, että se on kauhean vaikeaa. Ensimmäisenä yönä itki isänsä sylissä vähän aikaa, yöllä se tietenkin tuntui pitkältä vaikka kyse oli minuuteista. Seuraavana yönä heräsi ja itki sen verran että tarkisti isän olevan siinä, mikä tarkoitti ettei maitoa tule. Alle viikossa lakkasi heräämästä ja siitä lähtien on nukkunut yönsä.

Ymmärrän kyllä että tuntuu vaikealta. Siksi itsekin sitä venytin niin pitkään.
 
MInustakin tuntui tuo kohta hiukan odotettua työläämmältä. Kävelemään meidän tyttö lähti 10 kuukaden iässä, eikä yöt kyllä siinä kohtaa kovin rauhallisia ollut. Yöimetys oli loppunut jossain 8-9 kk kohdalla, ja muutenkin se hyydähti sit siihen. Melko hyvin on nukuttu 1-vuotiaasta tähän lähes 2-vuotiaaksi, vaikka on päivisin vauhdikas ja edistynyt sekä liikunnassa että puheessa.
 
Towanda... kyllä minäkin kävin joskus kuntosalilla vain istumassa saunassa ja peseytymässä rauhassa, siellä kun oli lastenhoito. Oli ihan luksusta käydä suihkussa ja saunassa ilman kiirettä.
 
Poika on kova kova touhuamaan; vielä ei ota askelia, mutta konttaa, nousee seisomaan ja tutkii ihan kaikkea. Meillä on säännöllinen päivärytmi ja poika nukahtaa yleensä klo 20 ihan rättiväsyneenä. Päivällä ottaa kahdet tai kolmet päikkärit. Iltaisin on aina samat rutiinit ennen nukkumaanmenoa. En tiedä, mitä pitäisi muuttaa. Itse en koe meidän poppoon olevan vielä valmis unikouluun, mutta mies on ruvennut puhumaan siitä enemmän. Luulen, että siitä seuraisi vain niin paljon huutoa, että meiltä kaikilta leviäisi pää. :confused:

Tänään muuten pääsin ekaa kertaa todella pitkästä aikaa kuntosalille ja ai että, se teki hyvää! Täytyy vain ruveta itsekkäästi ottamaan omaa aikaa muutaman kerran viikossa. Jos en jaksa väsymykseltä treenata, niin menen vaikka nukkumaan pukkariin. :hilarious:

Towanda :) Teillä kuullostaa olevan hyvät unirytmit ja rutiini. Kun poika nukkuu noinkin hyvin päiväunia ja vielä illalla nukkuu jo noin aikaisin.

Tuo on ihan normaalia :)
 
Itse sitä miettii, että nukkuuko meidän poika liikaa, kun ainakin keskustelupalstoilla kaikkien vauvat nukkuvat vain yhdet päikkärit. Mutta ei kai toista voi estää nukkumastakaan? Nyt ollaan muuten yritetty viettää miehen kanssa iltaa sohvalla ja poika on huutanut kymmenkunta kertaa. Neljän tunnin aikana siis. Huokaus, kyllä tässä jää leffat näkemättä ja mieskin jo nukahti. :confused005 Onneksi tähän ikään mennessä on tullut jo noita leffoja nähtyä! :grin
 
Towanda, ei nuku liikaa. Jotkut nukkuvat kahdet päiväunet vielä 1,5-vuotiaana, useimmiten toiset unet jää pois siinä vuoden tienoilla.
 
Pakko huudella täältä muualta, että n. 9kk alkaa yleensä ensimmäinen eroahdistuskausi. Jotenkin tuo alkuillan huutelu kuulostaa siltä, että äitiä kaivattaisiin viereen. Jos silloin siis tyyntyy nukkumaan takaisin. En siihen saumaan ottaisi unikoulua. Toinen ajatus on, että voiko nukkumaanmenoa myöhäistää vähän, jos nukkuu päivällä paljon. Jos ei illalla vielä ole tarpeeksi väsynyt ja siksi heräilee.
 
Bingo Kiitos kun kommentoit. :) Ollaan itse asiassa yritetty myöhäistää nukkumaanmenoa hieman, mutta aina se vaan palautuu siihen klo 20:een. Eilen poika ei nukkunut kolmansia päikkäreitä ja rupesi yöunille jo klo 19. Eli aivan liian aikaista äidille käydä nukkumaan. :rolleyes: Ravasin varmaan n. 15 kertaa nukuttamassa häntä, kunnes oli aika käydä itsekin unille. Kyllähän tämä vaatii kärsivällisyyttä, mutta onneksi en ole vielä työelämässä - saadaan rauhassa työstää tätä uniasiaa.
 
Takaisin
Top