Millaisia raskausoireita sinulla on?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Oireet:
•vaikea saada unenpäästä kiinni
•levottomat yöt
•ilta turvotus
•repäisykivut
•menkkamaiset kivut/paineen tunne
•arat rinnat
 
Muokattu viimeksi:
+ tissit kipeet
+repäisykivut
+palelu
+väsymys
+jano ja sen myötä wc.ssä ravaaminen
 
Luulin alkuun ettei mulla ole oireita ollenkaan kun en yhtään tiennyt olevani raskaana mutta nyt tarkemmin kun ajattelee niin onhan näitä ollut ja lisää tullut. Kaikissa kolmessa aikasemmassa raskaudessa eka oire on ollut ihan jäätävän kipeet ja turvonneet tissit ja nyt sitä vaivaa ei ole ollenkan! Siihen voi kyllä vaikuttaa se että edellisen imetys on vasta n.kk sitten päättynyt.
Tällähetkellä oireita on:
+Väsymys
+Jatkuva vessahätä
+Repäsy kivut ja muutenkin "menkkamainen" kipuilu
+närästys (aina ennen tullut vasta loppu metreillä)
+tänään heikotti ja kuvotti eikä ollut oksennus kaukana
+mielialat heittelee tosi pahasti
+vatsan turvotus
+kahvin himo (muissa raskauksissa kahvi on saanut aikaan yökkäys refleksin)

Että onhan näitä
 
Nyt alkanut tulee mullekkin tuo palelu ja kyllä huomaa että hajuaisti taas terävöityy :D
 
Mulla on oireina menkattomuus, väsymys ja hajamielisyys! Oikeesti aivot on aivan muusia! :eek:
 
Sama homma tuon hajamielisyyden kanssa. Hukkasin tänään jo puhelimenkin ja ehdin kääntää koko kämpän ympäri. Sit muistin et niin, oisko vaikka takin taskussa.. karsee tunne.
 
Sit tää jano.. ihan tajutonta. Ällö olokin on jo täällä. Aiemmin tullut siinä rv 6-7 tienoolla. Kumpa ei pahenis..
 
Tissit on niin kipeet, ettei lempiuniasennossa mahallaan voi enää nukkua :grumpy: Joskus sattuu ihan vaan kävellessäkin. Niin ja turvoksissakin ne on todella.

Ja tää loputon nälkä on kans nyt tullut lähiaikoina! Ei oo erityisiä himoja tai yökötyksiä, mutta kokoajan tuntuu, että olis nälkä.

Turvottaakin alavatsaa, mutta mulla turvottaa sitä helposti monet ruuatkin, että tiiä sitte.
 
Mulla on alkanu iltaisin närästämään! :mad:Esikoisesta alkoi vasta vikalla kolmanneksella...
En tykkää yhtään tästä oireesta! :shifty:
 
Mulla myös ollut jo närästystä!! Super ärsyttävää!
Aikasemmista tullut kans vasta ihan loppu metreillä
 
Tutuilta kuulostaa monien teidän oireet o_O

Täällä "suurimpina" aivan kamala väsymys (varsinkin aamupäivisin, vaikka olis yöllä nukkunut kuinka hyvin) ja huono olo (myös aamupäivisin..):wtf:

Vähän myös nippailuja, turvotusta, mielialanvaihteluita, kuuma/kylmä vuorotellen yms mutta nämä ei mua oikeestaan haittaa. :)
 
Mulla vaivaa huono olo päivisin, aamulla ihan jees mutta sit päivällä närästää ja tuntuu ihan kun olis jo oksennus kurkussa. Turvotus iltaa kohden on ihan jäätävää! Eilen iltapäivästä kun vein koiraa ulos niin mietin mahtavan turvonneen mahani kanssa että toivottavasti ei tule tuttuja vastaan koska näytin siltä kun olisin ollut jo ihan kunnolla raskaana :D
Ja sit mulla on päällä ihan jatkuva vitutus kaikesta ja ärsyynnyn super helposti. Ennen olen ollut kunnon herkkis ja tosi rauhallinen tyyppi niin nyt oon oikee äkäpussi :D
 
Tällä hetkellä oireita:
- muutaman kerran ollut etova olo
- jano (tajusin tämän vasta tätä ketjua lukiessani, että se liittyy raskauteen!)
- turvotus (ihme pallomainen olo mahassa)
- herkistely mm. telkkariohjelmia katsoessa
- väsymys, mutta sitä nyt on muutenkin aina ilmassa :wink
- ai niin ja hajamielisyys! Kävin tänään ruokaostosten yhteydessä Alkossa ostamassa kuoharia. Kassalla jo korttia maksupäätteeseen työntäessäni vasta tajusin, että kukahan tämän sitten oikein juo!? :grin
 
Muokattu viimeksi:
Täällä vieläkin turvotus ihan kamalaa aina ruokailun jälkeen ja illalla varsinkin. Nyt olen alkanut öisin heräämään kauheaan näläntunteeseen vaikka olen yrittänyt iltaisin syödä mahdollisimman hiilari pitoista ruokaa. Kävin ystävän kanssa katsomassa Mamma Mia 2 ja totesin leffan jälkeen että raskauden aikana menen vain tylsiin toimintaelokuviin miehen mukaan jos elokuviin haluan sillä häiritsin koko leffa kansaa kun itkin ja nyyhkytin äänekkäästi koko elokuvan ajan :D eli herkkyyttä havaittavissa....
 
2+5 alkoi ensimmäiset oireet.
-väsymys
-välillä tuli pahaolo meinasi tulla oksennus mut ei tullut.
-vatsa turvoksissa.
nyt olen rv 3+4
Samat oireet mutta lisäksi on tullut se että jotkut ruuat ällöttää.
-välillä tulee järjetön jano tai nälkä
- rinnat on hiukan arat.
:Heartred
 
Täällä vieläkin turvotus ihan kamalaa aina ruokailun jälkeen ja illalla varsinkin. Nyt olen alkanut öisin heräämään kauheaan näläntunteeseen vaikka olen yrittänyt iltaisin syödä mahdollisimman hiilari pitoista ruokaa. Kävin ystävän kanssa katsomassa Mamma Mia 2 ja totesin leffan jälkeen että raskauden aikana menen vain tylsiin toimintaelokuviin miehen mukaan jos elokuviin haluan sillä häiritsin koko leffa kansaa kun itkin ja nyyhkytin äänekkäästi koko elokuvan ajan :D eli herkkyyttä havaittavissa....

Mä kävin kattoon sen kanssa reilu viikko sitten! Itku muistutti Niagaran putousta koko leffan! :laughing021 Se olikin yks oire, mistä arvelin tärpin käyneen! :)
 
Ei oireita oikeastaan ollenkaan. Painontunne välillä alavatsalla ja alaselkä välillä kipeä. Viikolla 4 oli enemmän oireita kuin nyt.
 
Tää hikoilu ja kuumat aallot on jotain ihan järkyttävää :D sit seuraavassa hetkessä taas tulee kylmiä väreitä ja paleltaa. Mukava olla töissä palavereissa kun vuorotellen naama helottaa punaisena kuumuudesta ja kohta vedän takkia päälle kun paleltaa. :D
 
Takaisin
Top