IVF/ICSI kokemuksia

Hulbertiina ihanaa, että noin monta munasolua saitte talteen! Vielä joutuu jännäämään, muistan itsekin, että oli vaikea "nuolaista ennen kuin tipahtaa" eli ei uskaltanut kauheasti iloita ennen kuin siirtoon asti pääsi... Toivotaan, että mahdollisimman moni tai jopa kaikki hedelmöityy ja lähtee jakautumaan! :happy: Meillä olisikin sitten samana päivänä siirto :rolleyes:

Heitsu, näin se taitaa olla o_O Minulle on parikin lääkäriä sanonut, että siitä aikanaan tehtiin lupaava tutkimus, joka puolsi sen vaikutuksia kiinnittymiseen, mutta sitten myöhemmin on tehty tutkimuksia, joissa ei olekaan enää pystytty todistamaan sen vaikutuksia. Haittaakaan siitä ei kuulemma ole (jos ei lasketa pistämistä). Mulle tehtiin tuoresiirto ilman Gonapeptyliä, koska olin tuikannut sitä Ovitrellen kanssa 5 päivää aiemmin, niin lääkäri sanoi, että ei anneta aivoille näin pian uudestaan sitä signaalia, jottei mene "överiksi". Mitä lienee sekin sit tarkoitti :bored: Nyt PASin tekee toinen lääkäri ja luulen, että hän määrää Gonapeptylin siirron jälkeen. Hän kuulemma suosii niitä enemmän kuin muut klinikan lääkärit. Yksi lääkäri sanoi, että määrää piikin, jos edellisessäkin raskaudessa on käytetty Gonapeptyliä.

Sain muuten sen Ferritiinin tuloksen ja oikein hyvä oli arvo, 86. Eli ei nyt siitäkään pitäisi olla kiinni tämän hedelmättömyyden. No perkule!! Ei vaiskaa onhan se kiva, että ei joudu rautakuurille...

Täällä alkaa monilla piinapäivät lähestyä!!! Voi että, voi kun nyt tulis taas se huikee alkukesän plussa-aalto :shy::Heartpink
 
Hulbertiina ihanaa, että noin monta munasolua saitte talteen! Vielä joutuu jännäämään, muistan itsekin, että oli vaikea "nuolaista ennen kuin tipahtaa" eli ei uskaltanut kauheasti iloita ennen kuin siirtoon asti pääsi... Toivotaan, että mahdollisimman moni tai jopa kaikki hedelmöityy ja lähtee jakautumaan! :happy: Meillä olisikin sitten samana päivänä siirto :rolleyes:

Heitsu, näin se taitaa olla o_O Minulle on parikin lääkäriä sanonut, että siitä aikanaan tehtiin lupaava tutkimus, joka puolsi sen vaikutuksia kiinnittymiseen, mutta sitten myöhemmin on tehty tutkimuksia, joissa ei olekaan enää pystytty todistamaan sen vaikutuksia. Haittaakaan siitä ei kuulemma ole (jos ei lasketa pistämistä). Mulle tehtiin tuoresiirto ilman Gonapeptyliä, koska olin tuikannut sitä Ovitrellen kanssa 5 päivää aiemmin, niin lääkäri sanoi, että ei anneta aivoille näin pian uudestaan sitä signaalia, jottei mene "överiksi". Mitä lienee sekin sit tarkoitti :bored: Nyt PASin tekee toinen lääkäri ja luulen, että hän määrää Gonapeptylin siirron jälkeen. Hän kuulemma suosii niitä enemmän kuin muut klinikan lääkärit. Yksi lääkäri sanoi, että määrää piikin, jos edellisessäkin raskaudessa on käytetty Gonapeptyliä.

Sain muuten sen Ferritiinin tuloksen ja oikein hyvä oli arvo, 86. Eli ei nyt siitäkään pitäisi olla kiinni tämän hedelmättömyyden. No perkule!! Ei vaiskaa onhan se kiva, että ei joudu rautakuurille...

Täällä alkaa monilla piinapäivät lähestyä!!! Voi että, voi kun nyt tulis taas se huikee alkukesän plussa-aalto :shy::Heartpink
Minulla edellinen raskaus alkoi inssillä ilman kiinnitys piikkiä ja voihan kysyä Naikkarilta mitä mieltä ovat ja suostuvatko missään vaiheessa kirjoittamaan sitä tai näkevätkö sitä että se olisi hyödyllinen.
 
Tänään 15kp ja aloitettu primolutit 10pväksi jos vuoto yllättää ennen kun 10pvää täyttyy niin soitto Naikkarille ja alkaa IVF pistokset.Kuun vaihteessa pitäisi olla punktiot/siirrot voi mennä myös alku kuuhun kaikki riippuu miten kuukautiset alkaa ja miten lääke vaste on tässä yrityksessä.
 
Mörkö, tsemppiä huomiseen ultraan!
Siitä e-vitskusta vielä. Kookoksen mainitsemat 200mg on varmastikin ok ottaa vielä omin päin, mutta kysyisin ehkä vielä lääkäriltä siitäkin jos mukana on veren hyytymiseen vaikuttavia lääkkeitä, kuten disperiiniä. Minä kun puhuin reseptillä saadusta e-vitamiinikuurista niin tarkoitin 700mg päivässä.

Heltsu, hienoa että teilläkin alkaa hoitojen alku olla jo käsillä!
Minullekin on tehty kaavinta ja lääkärit on sanoneet että se ohentaa limakalvoa, eikä se siitä välttämättä enää paksuunnu kuten ennen. Kaikenmoista lääkitystä on kokeiltu. Jos ollaan saatu yli 7mm niin ollaan oltu tyytyväisiä.

Hulbertiinalle ja Carrikselle plussatuulia kun olette hakeneet kyytiläiset matkaan :)
 
Täällä on elokuu alkanut raskain tunnelmin. Ei onnistu keräys tästäkään kierrosta. Toiseen munasarjaan on kehittynyt kysta, minkä nyt toivotaan häviävän itsestään seuraavaan kiertoon. Kystan vuoksi follikkeleilla ei ole ollut tilaa kasvaa. Kaiken lisäksi eräs vakava sairaus, mikä on pitkään pysynyt pois, on antanut viitteitä uusimisesta. Munasolujen keräys voidaan tehdä, mutta siirtoa ei toistaiseksi saa tehdä. Siirto siirtyy tällä tietoa ainakin puolella vuodella eteenpäin. Kumpa nyt edes niitä alkioita saataisiin pakkaseen, koska tuskin tuo määrä ja laatu tuosta enää paranee. Olen niin kovin väsynyt. Jotenkin pitäisi pitkä pimeä syksy jaksaa tarpoa eteenpäin..

Te olette varmastikin (toivottavasti) kaikki jo tuolla plussaneiden ketjussa kun me pääsemme raskautta yrittämään. Joten onnea, voimia ja unelmien toteutumista kaikille :Heartred
 
Mörkö, tsemppiä huomiseen ultraan!
Siitä e-vitskusta vielä. Kookoksen mainitsemat 200mg on varmastikin ok ottaa vielä omin päin, mutta kysyisin ehkä vielä lääkäriltä siitäkin jos mukana on veren hyytymiseen vaikuttavia lääkkeitä, kuten disperiiniä. Minä kun puhuin reseptillä saadusta e-vitamiinikuurista niin tarkoitin 700mg päivässä.

Heltsu, hienoa että teilläkin alkaa hoitojen alku olla jo käsillä!
Minullekin on tehty kaavinta ja lääkärit on sanoneet että se ohentaa limakalvoa, eikä se siitä välttämättä enää paksuunnu kuten ennen. Kaikenmoista lääkitystä on kokeiltu. Jos ollaan saatu yli 7mm niin ollaan oltu tyytyväisiä.

Hulbertiinalle ja Carrikselle plussatuulia kun olette hakeneet kyytiläiset matkaan :)
Voimia ja kovasti pahoitteluni kun tämä kerta meni näin :Heartred Kiitos tsempeistä.Ärsyttää vain kauheasti että kaavinta voi tehdä tuollaista 7mm paksuus on ollut suurin saavutus meillä hoitojen aikaan.Mitä epäilet olisiko tälläisessä tilanteessa hyötyä tuollaisesta kiinnityspiikista kun kuitenkin limakalvo on mitä on?
 
Kiitos Heitsu. Kuten olet huomannut kommenteista niin kiinnityspiikki jakaa mielipiteitä niin meissä kuin lääkäreissäkin. Julkisella minulle määrättiin se jokaiseen siirtoon. Yksityisellä emme ole vielä keskusteluissa sinne asti päässeet. En ole kuullut että siitä voisi haittaakaan olla. Meillä ei ole mikään taika tuonut vielä sitä plussaa, joten en osaa omasta kokemuksesta antaa suosituksia suuntaan tai toiseen. Kannattaa ainakin jutella lääkärin kanssa aiheesta ja jos suhtautuminen on nihkeää niin kääntää keskustelu niin päin, että "miksi ei?".
Vaikka Gonapeptyl ei ole kelakorvattava, niin ei se kovin paha kustannus ole jos siitä vähääkään on apua. Yksi piikki maksaa muistaakseni jotain 18euroa. Ainakin YO-apteekeista sitä saa ostettua yksittäin.

..ja nyt vasta huomasin, että nimimerkkisi on Heitsu (ei Heltsu). Olen lukenut iin koko ajan ällänä. Sorry:smiley-ashamed008
 
Voi Cranberry, onpa ikävästi teillä nyt asiat. Toivottavasti sairautesi saadaan kuriin ja pääsette siirtoonkin kun se on ajankohtaista.
Mulla oli myös kysta tuossa munasarjassa, mutta onneksi se ei haitannut follien kasvua. Ne on aina niin arvaamattomia nuo stimulaatiot, miten lääkkeet vaikuttavat elimistöön ja mitä muuta kuin lisääntymiseen liittyviä asioita ne saavat aikaan. Lämmin halaus ja voimia tulevaan!

Heitsu, toivotaan nyt että vuoto alkaa viimeistään primojen loputtua, ettei tarvisi ootella pidempään.

On: ainakaan tänään ei tullut soittoa Tampereelta, joten kai siellä on edes se yksi alkio odottamassa huomista. Muuten vaan on tullut ikäviä uutisia tässä parin viikon aikana. Kaksi lasten isän puolen lähimmistä sukulaisista on menehtynyt toissa viikolla muutaman päivän välein. Toinen odotetusti, kun ikääkin oli jo paljon. Toinen meni yllättäen onnettomuudessa. Nuori kaveri, jolta jäi kolme pientä lasta.
Sit eilen kaveri kertoi jo toisesta ylläriraskaudesta. Edellisen yllärin synnytyksestä aikaa kolme kk ja nyt ultraajan mukaan uusi raskaus olisi rv 9. Nyt hän miettii että keskeytetäänkö vai annetaanko tulla. Ittiä sapettaa, kun tätä yhteistä on tahkottu vuositolkulla, eikä edelleenkään ole varmuutta saadaanko ollenkaan ja toinen ei haluaisi koko lasta, mut silti ei opita edellisestä kerrasta niin paljoa että käytettäis ehkäisyä. Julma on maailma, mut ei auta kuin yrittää olla positiivisella mielellä.
 
Pika sivuhuutelu täältä. Mulla oli leikkaus muutama viikko sitten. Ovulaatio pitäisi olla nyt päällänsä, mutta omituisten vatsa jomotteluiden takia päädyin testaamaan tällä huippu testillä :D eihän tää voi pitää paikkansa? :D

ImageUploadedByVau Foorumi1533754961.792043.jpg
 
Täällä on elokuu alkanut raskain tunnelmin. Ei onnistu keräys tästäkään kierrosta. Toiseen munasarjaan on kehittynyt kysta, minkä nyt toivotaan häviävän itsestään seuraavaan kiertoon. Kystan vuoksi follikkeleilla ei ole ollut tilaa kasvaa. Kaiken lisäksi eräs vakava sairaus, mikä on pitkään pysynyt pois, on antanut viitteitä uusimisesta. Munasolujen keräys voidaan tehdä, mutta siirtoa ei toistaiseksi saa tehdä. Siirto siirtyy tällä tietoa ainakin puolella vuodella eteenpäin. Kumpa nyt edes niitä alkioita saataisiin pakkaseen, koska tuskin tuo määrä ja laatu tuosta enää paranee. Olen niin kovin väsynyt. Jotenkin pitäisi pitkä pimeä syksy jaksaa tarpoa eteenpäin..

Te olette varmastikin (toivottavasti) kaikki jo tuolla plussaneiden ketjussa kun me pääsemme raskautta yrittämään. Joten onnea, voimia ja unelmien toteutumista kaikille :Heartred


Voi ei Cranberry :sad001:Heartpink Tulee niin ikävä mieli sun puolesta... Sitä ei pysty käsittää, miten sitä ihminen kestää noita takaiskuja, kerta toisensa jälkeen... mut niin me vaan kestetään :oops: Kaikesta huolimatta koita pitää edes pieni osa fokuksesta valon puolella. Toivon teille paljon voimia ja annan ison rutistuksen! Toivottavasti tämä syksy kääntyy lopulta vielä teille voitoksi :Heartpink

Pika sivuhuutelu täältä. Mulla oli leikkaus muutama viikko sitten. Ovulaatio pitäisi olla nyt päällänsä, mutta omituisten vatsa jomotteluiden takia päädyin testaamaan tällä huippu testillä :D eihän tää voi pitää paikkansa? :D

View attachment 71597

Siis eli onko tuo ovu- vai raskaustesti? Anteeksi tietämättömyyteni :facepalm: Mut plussaa se näyttää, eli raskaustesti varmaan kyseessä :grin Wau :love017
 
Voi ei Cranberry :sad001:Heartpink Tulee niin ikävä mieli sun puolesta... Sitä ei pysty käsittää, miten sitä ihminen kestää noita takaiskuja, kerta toisensa jälkeen... mut niin me vaan kestetään :oops: Kaikesta huolimatta koita pitää edes pieni osa fokuksesta valon puolella. Toivon teille paljon voimia ja annan ison rutistuksen! Toivottavasti tämä syksy kääntyy lopulta vielä teille voitoksi :Heartpink



Siis eli onko tuo ovu- vai raskaustesti? Anteeksi tietämättömyyteni :facepalm: Mut plussaa se näyttää, eli raskaustesti varmaan kyseessä :grin Wau :love017

Raskaustesti, rfsu. Pitää testailla ens viikolla uudestaan. Jotenkin vähän hullunkurinen tilanne muutenkin. Plussalta näyttää mut tuskin on sitä :)
 
Jes Hulbertiina, mahtavaa! Hyviä piinapäiviä sulle :Heartpink

Hiphei!
Täälläkin otettu kyytiläinen matkaan :happy: 5d blasto, oli selvinnyt hyvin sulatuksesta. Ostin vielä lähtiessä kirpparilta Milestonen "Pregnancy & newborn cards" setin mukaan, eli kyl nyt on pakko tärpätä :p:rolleyes:

Huomenna tuikkaan Gonapeptylin.
 
Muokattu viimeksi:
Voimia Cranberry, raskasta kun tulee taas takapakkia. Kumpa saisitte edes puntion onnistumaan niin olisitte askeleen lähempänä. :sad001

Hulbertiina, noi on niin raivostuttavia tilenteita, voimia sullekin. Ja otan osaa suruun.
Hyvän alkion kyllä saitte kyytiin ja hieno tulos muutenkin kun noin monta menossa (toivon mukaan) pakkaseen.

Herukka vautsi, kyllä siinä viiva on ja toivottavasti vahvistuu! :)

Carris, ymmärrän ristiriitaisen tunteen ferritiinien suhteen. Hyvä kun ei ollut puutosta, mutta toisaalta ärsyttävää ettei löytynyt jotain selkeää korjattavaa.
Tsemppiä piinailuun, hyvältä kuulostaa!

Hyvä kun sulla ollu tietoa kiinnityspiikin tutkimuksista. Eihän tämän ketjun otannalla saa mitenkään tietoa toimiiko jokin lääke vai ei. Eikä mikään menetelmä auta jokaista alkiota kiinnittymään, niin jos on lääkettä on kokeiltu jollakin ihmisellä vain kerran tai kaksi, ei se välttämättä tarkoita etteikö siitä olisi mitään apua.

Meillä oli eilen siirto, 5d blasto. Vaimon ferrit oli vain 21. Ei superalhainen, mutta saisi tosiaan olla enemmän raskautta ajatellen. Lisärautaa tipalla sisään, toivottavasti olisi apua.
 
Takaisin
Top