Ehkäisykapselin/hormonaalisen ehkäisyn jälkeen raskautuminen?

Opiaattina

Jostain jotain jo tietävä
Moikka!

Kuinka nopeasti olette raskautuneet ehkäisykapselin poisoton jälkeen? Entä minkälaiset kuukautiset teillä oli ehkäisykapselia käyttäessänne?
 
Itse poistin reipas kuukausi sitten hormonikierukan, yhdet kuukautiset olleet sen jälkeen normaalina aikana, nyt jännätään miten tässä kierrossa käy.
Kierukan kanssa oli säännölliset kuukautiset, yhdet jäi tulematta ennen poistoa.
 
Itse poistin reipas kuukausi sitten hormonikierukan, yhdet kuukautiset olleet sen jälkeen normaalina aikana, nyt jännätään miten tässä kierrossa käy.
Kierukan kanssa oli säännölliset kuukautiset, yhdet jäi tulematta ennen poistoa.
Hui, jännittävää! Niin paljon olen lukenut niistä, jotka jääneet heti raskaaksi, mutta sitten myös niistä, jotka odottelevat monta vuotta, eikä yhtään voi tietää mihin väliin sitä itse putoaa..
 
Mulla ei ole ollut kapselia, mutta e-pillerit oli käytössä ennen kahta ensimmäistä lasta. Esikoisesta tulin raskaaksi neljännestä kierrosta ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja keskimmäisen odotus alkoi muistaakseni seitsemän kuukautta pillereiden lopettamisesta.
 
Moi! Mulla meni kuukautiskierrot ihan uusiksi kapselin laittamisen jälkeen. Ja se oli myös syy miksi myöhemmin poistatin sen (toki vauvakuumettakin silloin pukkasi). Saattoi olla "menkat" parin viikon välein ja siihen meni kyllä hermot :meh:. Ja tuntui että jatkuvasti oli jotakin kuukautisoiretta:shifty:. Se oli elokuun alkua kun otin kapselin aikanaan pois, ja muistaakseni neljännestä kierrosta tärppäsi meidän toinen lapsemme :angelic:

Oho, rajut oireet! Mulla ei tullut mitään ongelmaa ja ekoiksi pariksi vuodeksi kuukautiset katosivat käytännössä kokonaan.. Nyt on ollut normaalisti kerran kuussa. Toivotaan, että meilläkin oltaisiin noin nopsia :)
 
Minullakaan ei ole ehkäisykapselista kokemusta, mutta esikoista yritettiin e-pillereiden jälkeen 13kk.

Kolmatta taas ei ehditty edes yrittää vaan raskauduin toisesta kierrosta pillereiden pois jättämisestä.

Välissä minulla oli kierukka 4,5 vuotta ja halusin sen pois kun tuntui ikävältä liikkuessa, joten vaihdoin e-pillereihin.
Ehdin pillereitä syödä 3kk, kun päätettiin antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Ja toisesta kunnollisesta kierrosta siis tärppäsi.

Ensimmäinen kierto oli kestoltaan vain 17 päivää, josta 11 päivää oli kuukautiset, välissä 6 vuodotonta päivää. Jollain lailla oli siis pakka sekaisin 5 vuoden hormonaalisen ehkäisyn jäljiltä. Toinen kierto kesti 29 päivää ja siitä kolmannesta tein testin kp26.
 
Mulla oli ennen esikoista kapseli ja pari päivää poiston jälkeen tuli kuukautiset joten alko nopeasti palautuun. Oli lyhyet kierrot ja positiivisen testin tein 1.9. Kapseli poistettiin kesäkuun puolivälissä. 2,5kk meni siis positiiviseen testiin.

Nyt on myös kapseli toista kertaa mutta poisto edes kun toista kuumeillaan. Ajankohta vaan ei vielä päätettynä. Nyt oli vuotoa just joka toinen viikko. Siis viikko vuotoa viikko ilman ja taas viikko vuotoa.. Vuoden nyt ollu tää toka kapseli. Onhan se ärsyttävää mutta helpoin ratkaisu.
 
Itsel oli mirena 2 vuotta. Poistettiin elokuussa, kahdet menkat välissä ja nyt ootellaan että voin tehdä testin ensi viikolla
 
Muokattu viimeksi:
Moi! Mulla meni kuukautiskierrot ihan uusiksi kapselin laittamisen jälkeen. Ja se oli myös syy miksi myöhemmin poistatin sen (toki vauvakuumettakin silloin pukkasi). Saattoi olla "menkat" parin viikon välein ja siihen meni kyllä hermot :meh:. Ja tuntui että jatkuvasti oli jotakin kuukautisoiretta:shifty:. Se oli elokuun alkua kun otin kapselin aikanaan pois, ja muistaakseni neljännestä kierrosta tärppäsi meidän toinen lapsemme :angelic:

Sama juttu kuukautisissa. Minipillereistä jäi kuukautiset pois kokonaan, kapselissa Alko hyppely. Myös iho oireilee - syviä finnejä ja nyt tuli äkäinen aurinkoihottuma. Jippii, kun on aurinkoista ja lämmintä :sad001
 
Poistatin kapselin noin 3,5 v käytön jälkeen ja tärppäsi neljännestä kierrosta. :) Ensimmäisiä menkkoja poiston jälkeen sai odotella viisi viikkoa ja sen jälkeen kierrot lähtivät nopeasti normalisoitumaan.

Kapselin aikana vuotoja oli epäsäännöllisen harvoin tai usein ja niiden kesto vaihteli. Alkuun vuodot olivat niin niukkoja, että huomasin ne lähinnä pyyhkiessä. Loppua kohden runsastuivat, mutta menkkakipuja ei missään vaiheessa ollut. En tiedä oliko teho hiipumassa vai mistä johtui niin selkeä muutos. Pidin kapselia puoli vuotta yliaikaa, mikä oli lääkärin mukaan ok.
 
Takaisin
Top