Synnytys ammeeseen

iLa

Puuhakas puhuja
Elomammat 2017
Hei,

Missä sairaalassa pystyy synnyttämään veteen?
Haluaisin seuraavan synnyttää veteen mutta en tiä missä se on mahdollista.

Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt että pitääkö sitä sitten synnyttää kotona jos ei ole tässä lähellä mahdollista
 
Nythän on ihan tän vuoden puolella tullut tositosi moneen paikkaan uutena vesisynnytys! Muistelen, että ainakin naikkarilla, Lahdessa, olikohan Mikkelissäkin, Lappeenrannassa ja Kuopioon taisi olla tulossa. Kannattaa liittyä Aktiivinen synnytys ry:n faceryhmään, siellä on todella monipuolisesti keskustelua vesisynnytyksistä, myös kotona :)

Mullakin olisi toiveena seuraavaksi vesisynnytys, nyt kun se on Lahdessakin mahdollista :)
 
Pienessä ihanassa Oulaskankaan sairaalassa on mahdollista! :) Sairaalan toiminta todennäkösesti loppuu vuoden vaihteessa mutta tämän vuoden ehtii vielä ammeeseenkin synnyttää siellä..
 
Lahdessa on ihan uusi allashuone, jossa voi synnyttää veteen (toivottavasti pääsen elokuussa kokeilemaan!! :) ). Ennen oli vain amme, jossa sai olla avautumisvaiheessa, mutta sinne ei ollut mahdollisuutta ponnistaa.
 
Tyksissä on mahdollista kahdessa ammeessa. Toinen on pienempi ja toinen sellainen valtava allas, mut molemmissa voi ihan synnyttää. Toivottavasti päästään kokeilemaan, mielellään vaikka jo tänään :joyful: 38+6
 
Kuulun sinne mutta en ole löytäny tietoa tai en vain osaa etsiä :D

Tayssissa ei ole vielä mahdollista mutta Pori? Sinne olisi suurinpiirtein sama matka kuin tayssiin
 
Kuulun sinne mutta en ole löytäny tietoa tai en vain osaa etsiä :D

Tayssissa ei ole vielä mahdollista mutta Pori? Sinne olisi suurinpiirtein sama matka kuin tayssiin
Tyksin piiriin siis? On ihan tämän kevään uusi juttu tyksissä. Googlettamalla ”vesisynnytys tyks” löytyy ainakin jotain juttua, itse sairaalan sivuilla yhä vanhentunutta tietoa mielestäni. Itse sain tietoa vesisynnytysmahdollisuudesta sypen kautta. Porissa on kuulemma ihan uusi synnäri, mutta en ole löytänyt tietoa vesisynnytyksestä.
 
Onko tietoa onko vesisynnytys mahdollista Espoon uudessa sairaalassa?

Kaikille taataan mahdollisuus synnyttää ammeessa uudessa sairaalassa. Kahdessa huoneessa on kiinteä amme ja lisäksi heillä on pumpattava amme, joka mahtuu muiden salien kylpyhuoneisiin.

Itsekin toivoin ammesynnytystä, mutta enpä sinne koskaan ehtinyt. Eli kannattaa varautua kaikkeen :wink
 
Porissa on kyllä ilmeisesti ammeita, mutta niissä ei kaiketi saa synnyttää. Tuollainen mielikuva jäi sairaalan infotilaisuudesta, itsellä synnytys vasta edessä, enkä ole niin kiinnostunut ammesynnytyksestä, että olisin tarkemmin perehtynyt.
 
Onks kellään kokemuksia altaaseen synnytyksestä? Olis kiva kuulla :)
Nyt on!
Ponnistin meidän neljännen vauvan ammeeseen torstaina. :Heartred :Heartred en halunnut olla ammeessa muuten, sillä vesi ei toimi mun kohdalla kivunlievittäjänä kovinkaan kummoisesti. Tensin voimalla olin siihen asti kun alkoi ponnistuttaa.

Ponnistin polviseisonnassa, mies piti ammeen ulkopuolella mua käsistä kiinni alkuun. Sain itse napata ja nostaa vauvan vedestä syliin. :Heartred

Ainoa ohje oli pitää peppu veden pinnan alapuolella. Muuten kätilö vain rohkaisi ponnistamaan, muttei "puuttunut" synnytyksen kulkuun kun oli ammeen ulkopuolella. Ponnistusvaihe kesti 6min.

Olihan se ainutlaatuinen kokemus! :Heartred
 
Niin joo ja oli aika ihanaa, että kun kätilö luki mun toivelistasta toiveen synnyttää veteen, niin hän ihan innostui ja sanoi, että mahtavaa kun saadaan vesisynnytys. Niitä kun ei phks:ssä ainakaan vielä tapahdu niin usein. :) ja että he kätilöt oikein odottaa, että tulis äitejä, jotka haluaa synnyttää veteen.

Se tsemppasi mua ja tuntui ihanalta kuulla, että kätilöillekin se oli mieluisa juttu!! :Heartred
 
Niin joo ja oli aika ihanaa, että kun kätilö luki mun toivelistasta toiveen synnyttää veteen, niin hän ihan innostui ja sanoi, että mahtavaa kun saadaan vesisynnytys. Niitä kun ei phks:ssä ainakaan vielä tapahdu niin usein. :) ja että he kätilöt oikein odottaa, että tulis äitejä, jotka haluaa synnyttää veteen.

Se tsemppasi mua ja tuntui ihanalta kuulla, että kätilöillekin se oli mieluisa juttu!! :Heartred

Olipa ihana lukea kokemuksestasi! :Heartred Kiitos kun jaoit.

Toivoisin itsekin vielä kokevani vesisynnytyksen ja phks olisi täälläkin. :wink
Oli kyllä aivan mahtava juttu kun saatiin amme!
Se oli menossa remppaan juuri silloin kun itse pusertelin kuopusta. Olisin ollut kiinnostunut kokeilemaan ihan kivunlievitykseenkin.
 
Takaisin
Top