Raskauden aikana kielletyt asiat

Nopeesti nyt tosta lueskelin nii hui! Pitääkin olla tästä eteenpäin syömättä metukkaa!
kissan vessan putsauksen jo miehelle siirsinkin.
 
Jos on tehty pastöroituun maitoon ni ei oo kiellettyjä. Muussa tapauksessa on
Mut eikö homejuustot ja tuorejuustot sopinu vaan kiehuvaks kuumennettuina, vaikka olis pastöroituunmaitoon tehtyjä? Olen jokatapauksessa syöny salaattijuustoa ihan tosi paljon enkä varmaan pystyis lopettaa koska ruoka ei maistu ilman salaattia jossa on salaattijuustoa eikä edes voileipä. Leivälle salaattijuustoa, salaattia tai tomaattia ja kinkku päälle :p
 
Toi löyty Eviran sivuilta eli joo pehmeet juustot kuumennettuna.
 

Liitteet

  • 1526755153663.jpg
    1526755153663.jpg
    59.3 KB · Katsottu: 52
Tota inkivääriä oon ihmetelly,aasiassa se kuuluu kaikkeen ja odotetaan sielläkin eikä oo kauaa,kun sitä täälläkin suositeltiin raskaus pahoinvointiino_O
 
Mustikkamarja, on varmaan viisainta kertoa työnantajalle asiasta.

Miten olette ratkaisseet hiusten värjäyskysymyksen? Siitä ei taida olla virallista suositusta missään. Jostain luin ettei ensimmäisen kolmanneksen aikana kannattais laittaa koko päähän ainakaan väriä mutta toiset taas sanoo tuon olevan aivan hysterisointia. No, itse kaiken varulta peruin nyt kampaaja-ajan tältä viikolta mutta en tiedä olenko tammikuulle asti värjäämättä.

Tää hiustenvärjäys on varmaan ikuisuuskysymys. Toiset ovat ehdottomia ja eivät värjää ja toiset taas värjäävät. Itse värjäsin ekassa raskaudessa hiukset muistaakseni 2 tai 3 kertaa. Vähän yritin venyttää välejä ja sitten loppuraskaudesta en käynyt kampaajalla vaan sitten ennen ristiäisiä kävin. Taisi olla silloin eka kerta kun vauva oli äitini hoidossa ja soitin varmaan 3 kertaa että miten niillä menee :shy:

Nyt tässäkin raskaudessa olen menossa ensi viikollla kampaajalle, laitan kyllä vaan raitoja koska muutenkin tarkoitus päästä värjäyskierteestä eroon. Mutta summa summarum, itse ajattelen asian niin että on paljon haitallisempiakin asioita vauvan kannalta, kuten vaikkapa tupakointi. Mutta jokainen tekee ratkaisunsa :)
 
Kävin muuten kotipizzassa kysymässä valkosipulimajoneesissa olevan kananmunan alkuperää.
On ruotsalaisista munista!
Uskalsin nyt kuitenkin ottaa :D
 
Meillä oli jääkaapissa Lidlin rahkajugurtteja, olin jo aamulla vetäisemässä sellaista myslin ja marjojen kaveriksi kunnes katsoin pakkausta ja siinä ei lue kyllä pästöroinnista mitään :wideyed: mitenhän noi Lidlin tuotteet mitkä on valmistettu muualla kuin Suomessa?
 
Meillä oli jääkaapissa Lidlin rahkajugurtteja, olin jo aamulla vetäisemässä sellaista myslin ja marjojen kaveriksi kunnes katsoin pakkausta ja siinä ei lue kyllä pästöroinnista mitään :wideyed: mitenhän noi Lidlin tuotteet mitkä on valmistettu muualla kuin Suomessa?
Mä en ole uskaltanut syödä niitä :D
Kun en tiedä..
 
Ei kai pastöroimatonta saa myydä muuten kuin jostain erikoispaikoista? Yleensä kaikki perusmaitotuotteet juustoja lukuun ottamatta on pastöroitu.
 
Ei kai pastöroimatonta saa myydä muuten kuin jostain erikoispaikoista? Yleensä kaikki perusmaitotuotteet juustoja lukuun ottamatta on pastöroitu.

No näin minäkin ajattelisin :bored: noissa ei vaan ole mitään mainintaa pästoroinnista.
 
Homejuustot muistin,mut hemmetti toi feta/salaattijuusto...pitääkin tsekata. Vuohenjuusto ottaa koville,mä niiiiiin rakastan sitä:Heartred
Mut toisealta pieni juustoton pätkä tekis kyllä hyvää (pyörii peilin edessä)
Miettikääpä miten kova luotto on oikeesti suomessa valmistettuun ruokaan?
 
Mulla tekee myös nyt feta todella tiukkaa. Himoihin kuuluu tällä hetkellä raikas feta-kanasalaatti eikä se todellakaan oo sama ilman sitä fetaa. Oon sortunut, mutta nyt pitäisi ottaa niskasta kiinni.
 
Fetaa ja vuohenjuustoa täälläkin kaivataan :sad001 salaatit ihan tylsiä ilman..

Mä olen sen verran tarkka että, vaikka kuinka tekee mieli, niin en syö.
Tiedän meinaan, että sitten kierin kauheissa omantunnontuskissa.. vaikka tiedostan riskin olevan toooodella pieni :)
 
Vuohenjuustoa kanafileiden päälle ja uunissa kuumennus väh. se 70°, tai sitten kasvissosekeiton sekaan ja kuumennus. Keinot löytyy herkutteluun, pitää vaan muistaa kuumentaa! :)

En kyllä luottaisi edes siihen suomessa myytävään ruokaan. Just oli niissä rainbow maisseissa listeriaa ja eipä se muutenkaan vaadi kuin yhden katkenneen kylmäketjun/huolimattoman työntekijän, että ruoka on pilaantunut. Jos ohjeita noudattaa, niin riski on todella pieni. Ei se ihan mitään hysteriaa ole mun mielestä, enkä voisi antaa itselle anteeksi itsestä johtuvaa huolimattomuutta. Vahinkoja kyllä sattuu helposti, tuntuu että kokoajan saa olla lukemassa tuotteiden sisältöä ja silti on vahingossa tullut syötyä jotain ei sallittua. :rolleyes: sellainen raskausappi ois hyvä, missä voisi skannata viivakoodin ja se kertoisi puolesta, että onko ok vai ei.
 
Siis kyllähän fetaa voi syödä, jos on kuumentanut sen uunissa ensin? :) Mä oon ainakin syönyt ja mun mielestä neuvolan ohjeissakin oli, että kuumennettuna pästöroimattomat on ok.
 
Takaisin
Top