Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

Hienot viivat siellä, Miss_Butterfly. Paljon onnea ja toivottavasti kaikki menee hyvin! :) Tekin jo pitkään joutuneet plussaa odottelemaan. Ootko jotain lisäravinteita yms. käyttänyt tässä tärppikierrossa?

Mä oon vähän taukoa pidellyt foorumilta ja vauvajutuista ylipäänsä. Nyt on jotenkin halunnut keskenmenon jälkeen saada ajatukset ihan muualle, sen verran musertava kokemus se oli. Mutta näyttäis kuitenkin siltä, että lääkkeellinen tyhjennys meni lopulta hyvin. Ei ole tullut mitään jälkikomplikaatioita ja lauantaina tekemäni raskaustesti näytti jo negaa eli hcg siis laskenut jo. Jälkivuodotkin hiipuneet, joten ollaan tässä varovasti taas aloteltu seksielämää. Ja greippimehua oon myöskin alkanut taas nautiskelemaan, kun se kosteuttaa paikkoja niin kivasti ja lisää haluja. Ja josko se vahvistais tuota kohdun limakalvoakin otolliseksi uudelle raskautumiselle, vaikka tiedä siitä sitten liekö ihan humpuukia moinen uskomus.
 
Little Miss Sunshine, tsemppiä toipumiseen ja hyvä, että selvisit ilman ylimääräisiä komplikaatioita :) Ajattelitko tikutella ovista vai mennä ihan tuntemuksia seuraten?

Taidanpa itsekin ottaa tuon greippimehun taas käyttöön ens kiertoon, jos se vaikka lisäisi haluja.. Jotenki ne on nyt täysin kadoksissa, muutenki tosi väsynyt ja epämukava fiilis, oisko mitään vinkkejä, mikä vois lisätä energisyyttä?
Kp 26/29 ja menkkoja odotellessa :shifty:
 
Oon tikutellut edellisestä kierrosta kaappiin jääneillä tikuilla nyt kolmen päivän ajan. Viivat näyttäis tummenevan eli ovis toivottavasti kohta käsillä. :) Otamma hyödyn siitä siis irti!

Toi väsymys on kyllä tosi harmillinen ongelma. Mulla ei oikein ole neuvoja siihen, koska olen käytännössä koko elämäni kärsinyt jonkin sortin uupumuksesta ja energian puutteesta. Pyrin kyllä korjaamaan tilannetta syömällä monipuolisesti + vitskuja ja rautaa purkista :P
 
Huh, mulla vika terolut maanantaina ja eilen supisteli koko päivän. Kävin katsomassa myös kuukauden ikäistä poikaa ja arvasin että viimeistään se saa hanat aukeamaan :joyful: Yöllä sit vasta sattuikin, voisin kuvitella synnytyksen supistusten tuntuvan tolta!! Pari särkylääkettä ja kuumahaude vatsaan ja selkään niin sai nukuttua aamuun asti. Toivottovasti ei enää tarvitse ottaa teroluteja. Hyvä et uusi kierto kuitenkin alkoi nyt. :happy:
 
Oottehan naiset tsekkauttaneet rauta-arvot jos tuntuu et aina väsyttää? Silloin mä nukuin 12 tuntia ja silti tuntui ettei ollut nukkunut yhtään. Rauta ilman maiototuotteita c-vitamiinin kans. Hemoglobiini laskee yleensä viimeisenä eli jos se on alhainen, tyyliin 120, niin varastot voi olla tyhjät. Itse söin jonkin aikaa aika isoa annosta rautaa ja nykyään otan silloin tällöin.
 
Moikka Zorronya, tervetuloa mukaan keskustelemaan! Onko jo pitkään yritystä takana?

Kimalle: mulla on aina ollut tosi alhainen hemoglobiini. En oo kyllä pitkään aikaan mittauttanut missään ja rautaakin aloin syömään vasta samaan aikaan monivitamiinien kanssa siinä vaiheessa kun alettiin raskautta yrittämään. Mitään muutosta en oo havainnut yleisessä vireystasossa.
 
Zorronya tervetuloa ja tsemppiä yritykseen :) Ja Little Miss Sunshine onnea oviksen metsästykseen ja Kimalteelle uuteen kiertoon pääsystä :)
Tuosta hemoglobiinista, mulla on kans se aina aika matala (alle 120) ja ei se oikein raudallakaan nouse :/ Nyt yritän syödä nokkosjauhetta sekoitettuna tuoremehuun :)
 
Mä otin tätä:
https://kauppa.luontaistuntijat.fi/biosorin-rauta-120-kaps-natura-media
Monissa monivitamiineissa on rautaa tosi vähän ja haittaavat toistensa imeytymistä ja kaikki ei sovi kaikille. Sori, mä oon vähän tällanen terveysintoilija :joyful: Itsellä auttoi juurikin uupumukseen tuo. Onko teillä runsaat kuukautiset, nekinhän vähentää rautaa kehosta. Itse ihmettelen miten normi ruokavaliosta edes voi saada tarpeeksi rautaa, sitähän täytyisi syödä maksaa tai punaista lihaa päivittäin ainakin puoli kiloa!! Hyvä jos itse syön viikossa niin paljon.

Ootteko muuten tehneet mitään muutoksia ruokavalioon vauvan yrityksen myötä?
 
Ois ihana, jos sais joskus rautaa suoraan suoneen tiputettuna :) Mä olen jättänyt ruokavaliosta soijatuotteet pois ja alkanut syömään vähän punaista lihaa, muuten syödään kotona miehen kans aika terveellista kasvispainotteista ruokaa, en käytä myöskään gluteiinia ja maitotuotteita turpoavan vatsan takia, toki sit erikseen herkkupäivät ja ulkonasyönnit.. Olin alkuvuoden syömättä sokeria, mutta elämä alkoi tuntua liian ankealta, enkä jaksa enää välittää :) Kofeiinia olen onnistunut ehkä hieman vähentämään. Alkoholia olen käyttänyt tämän vuoden aikana ehkä kolme annosta. Musta tuntuu, etten voi tehdä enää enempää :sad001 Aloitetaan kai se ivf hoito huhtikuussa, harmittaa kun tämä yritys meni sitten näin..
 
Pipsu, minä oon kans tai yritän olla gluteeniton, maidoton ja munaton :joyful: Soijaa välillä esim jugurtissa kun en maitoa syö. Ja kova sokerinvähennys aikomus on nyt. Lihaa ollaan kans vähennetty ja käytetty kasviproteiineja. Välillä mietin et kuinka ehdoton pitäis oikein olla... mulla siis testattiin vasta-aineita munalle ja maitoproteiinille. Gluteenia vähensin vuosia sitten, vatsa ja iho rauhoittui selvästi. Alkoholia en muutenkaam juurikaan käytä. Ainoa pahe ehkä herkut ja makeanhimo varsinkin pms aikaan. Luultavasti syön vain liian vähän ruokaa..
 
Pipsu, minä oon kans tai yritän olla gluteeniton, maidoton ja munaton :joyful: Soijaa välillä esim jugurtissa kun en maitoa syö. Ja kova sokerinvähennys aikomus on nyt. Lihaa ollaan kans vähennetty ja käytetty kasviproteiineja. Välillä mietin et kuinka ehdoton pitäis oikein olla... mulla siis testattiin vasta-aineita munalle ja maitoproteiinille. Gluteenia vähensin vuosia sitten, vatsa ja iho rauhoittui selvästi. Alkoholia en muutenkaam juurikaan käytä. Ainoa pahe ehkä herkut ja makeanhimo varsinkin pms aikaan. Luultavasti syön vain liian vähän ruokaa..
Toki mun maidottomuus ei koske suklaata :joyful:
 
Mä en kauheesti ole ruokavaliota muuttanut kun alettiin yrittämään raskautta. Tuoreita kasviksia ja hedelmiä oon yrittänyt syödä normaalia enemmän. Meillä kyllä syödään pääsääntöisesti muutenkin ihan terveellisesti. Ruokavalio on kasvispainotteista, lihoista syödään kalaa ja kanaa. Teen pitkälti ruoat itse ja pyrin välttämään eineksiä. Samoin lisättyä sokeria sisältävien tuotteiden käyttämistä oon koittanut vähentää: esim. jogurteista pyrin syömään luonnonjogurtteja jne. Kahvi on mun pahe, mutta sitä oon onnistunut tässä raskauden yrittämisen aikana vähentämään kahteen kuppiin päivässä. :D Raskaana ollessa koitin rajoittaa vain yhteen.
 
Samoilla linjoilla ja tuskin raskauden tai toiveen takia tarvitsee koko elämää muuttaa jos perusasiat on jo kunnossa. En tiedä aloitanko sitä macaakaan enää. Meinaan välillä tulla hulluksi kun mietin mitä voisi syödä, maito pannassa ja rahkaa tekee mieli. Toisena päivänä annoin periksi. Ajattelen sen niin että keho tietää mitä se tarvitsee...
 
Kiitos teille! Ei meillä oo vielä ko pari kuukautta takana. Nyt on kyl menkat viikon myöhässä mut se voi vissiin johtuu siitäki että hormonit palautuu ennalleen.

Toivotaan että pian nappaisi.

Ja onnea kaikille plussannille ja onnea yritykseen kaikille!
 
Zorronya: Toivottavasti teidän ei tosiaan tarvitse pitkään yritellä. On meinaan ajoittain melkoisen raastavaa. Ootko nyt ajatellut kuitenkin tehdä rauskaustestin vai odotteletko suosiolla vielä jos menkat alkaiskin?

Itselläkin tässä jännät paikat edessä. Ovulaatio on mahdollisesti tapahtunut joskus viikko sitten. En ihan varma ole päivistä, kun ovistikut loppuivat jo ajat sitten, mutta oloista ja limoista olen arvuutellut. Nyt on ollut joitain päiviä palellusta ja tuntunut että ois pientä lämpöä. Ovulaatio siis varmaankin jo tapahtunut. En malttais odottaa r-testin testailun kanssa, mut jos nyt joitain päiviä vielä koittais sinnitellä.

Mitä muille kuuluu?
 
Little Miss Sunshine, tsemppiä piinailuun, palelu kuulostaa lupaavalle oireelle :) Mullaki on jännäiltävää, vielä tosin vasta dpo 3-4 menossa..
Mulla oli eka julkisenpuolen lapsettomuuspkl käynti ja meidät täräytettiin ivf:jonoon, tai sain kyllä jo hoidon ajankohdanki tietoon ja se ois kesäsulun vuoksi elokuussa.
 
Tsemppiä piinailuun Little Miss Sunshine :)

Ihanaa Pipsu, että teillä on jo hoitoajankohta tiedossa! Ehkä se laskee yrittämisen tasoa ja tärppääkin luomuna :wink

Mä olin ihan varma tässä pari päivää, että nyt on tärpänny! Tissit oli kipeet ja oli vähän pahoinvointia. Noh. Tissikipu loppu tänään dpo 10. Ja mahassa tuntunu molemmin puolin vihlontaa ja repäsyä, jonka toivoin olevan kohdun kasvukipuja, mutta tottakai se olikin vain tää prkl endo! Ei oikeesti voi yhdestääkään oireesta aatella olevansa raskaana, kun kaikki johtuuki endosta. En oo vielä testannut, ehkä huomenna sit, mut uskon että sen kyllä tuntee kehossaan, jos on tärpännyt ja nyt ei tunnu yhtään siltä.

Leikkausaikakaan ei oo vieläkään tullut. Kävin antaan viime viikolla siihen tarvittavat verinäytteet, joten josko kohta sitten..

Ps. Oon vaihtanut nimimerkkiä, mutta tunnistatte varmaan profiilikuvasta :wink
 
Takaisin
Top