Myo-inositol

Mrs R.

Asioista perillä oleva
Huhtikuun äidit 2019
Ajattelin tännekin tulla hehkuttamaan myo-inositolia, koska itse kuulin siitä vasta ihan hiljattain jossain sivuhuomautuksesssa tällä foorumilla, enkä ollut siitä aikaisemmin kuullutkaan, vaikka muuten olen kyllä kahlannut läpi kaiken maailman poppaskonstit raskautumisen avuksi. Myo-inositol ei ainakaan Suomessa ole vielä kovin tunnettu, mutta se on ainut kikkakolmonen, jonka tehosta löysin netistä myös suht luotettavaa tieteellistä näyttöä. Myo-inositolin on tutkimuksissa todettu lyhentäneen pcos:stä kärsineiden naisten kiertoa ja auttaneen ovuloimaan. Lisäksi se on parantanut ivf-hoitojen tuloksia ja alkioiden laatua.

Olen epäillyt, että mulla olis pco-tyyppiset munasarjat, koska kierto on pitkä (n. 34-44 päivää) ja ovis ollut joskus kp 25 tai vasta sen jälkeen. Mitän diagnoosia ei kuitenkaan ole. Nyt tän kierron oon vedellyt Inofolicia, jossa on tätä myo-inositolia ja eilen illalla pärähti ovisplussa digiin kp 17:) Ovis siis oletettavasti tänään kp 18 tai huomenna kp 19 ja kierto näyttäisi siis lyhenevän ainakin sen 5-7 päivää. Mulle kierron lyheneminen 5-7 päivää on ainakin iso juttu, sillä vuodessa se tarkoittaa jopa kahta lisäkiertoa, eli enemmän ja useammin mahdollisuuksia raskautua:grin

Kertokaapa muutkin, jos teillä on kokemuksia jostain myo-inositolia sisältävästä valmisteesta:) Päivittelen tänne vielä myöhemmin oman kokeilun etenemistä. Ajattelin jatkaa ainakin kolmen kierron verran tätä kokeilua ja jos tulokset positiivisia, mahdollisesti pidempäänkin. Eniten tietty toivoisin sitä positiivista raskaustestitulosta:rolleyes:
 
Mä pistin kans tänään tilaukseen :) Varmaan vasta seuraavassa kierrossa aloitan, vaikka lieneekö haitallista jos ei aloittakaan heti menkkojen alettua? Nyt kp 6 menossa.

Luin myös kommentteja, että Inofolicin kanssa suositellaan hiilihydraattirajoitteista ruokavaliota, ja etenkin samaan aikaan jauheen oton kanssa pitäisi välttää nopeita hiilareita, koska ilmeisesti inositoli itsessään on sokeri. Tietääkö joku pitääkö paikkaansa? Itsellä on tässä lukiessa mennyt joko ohi tai en muuten vain ole tässä uuden tiedon tulvassa tätä sisäistänyt :grin Ainakin verkkoapteekin sivulla olevassa ohjeessa käskettiin välttämään jauheen lisäämistä sokeroituihin juomiin, joten olettaisin että pitää paikkansa.
 
Mä pistin kans tänään tilaukseen :) Varmaan vasta seuraavassa kierrossa aloitan, vaikka lieneekö haitallista jos ei aloittakaan heti menkkojen alettua? Nyt kp 6 menossa.

Luin myös kommentteja, että Inofolicin kanssa suositellaan hiilihydraattirajoitteista ruokavaliota, ja etenkin samaan aikaan jauheen oton kanssa pitäisi välttää nopeita hiilareita, koska ilmeisesti inositoli itsessään on sokeri. Tietääkö joku pitääkö paikkaansa? Itsellä on tässä lukiessa mennyt joko ohi tai en muuten vain ole tässä uuden tiedon tulvassa tätä sisäistänyt :grin Ainakin verkkoapteekin sivulla olevassa ohjeessa käskettiin välttämään jauheen lisäämistä sokeroituihin juomiin, joten olettaisin että pitää paikkansa.
Pcos:än liittyy heikentynyt insuliiniherkkyys/sokeriaineenvaihdunnan häiriöt, joita myo-inositoli osittain korjaa, mutta vähähiilihydraattinen ruokavalio varmasti tukee vaikutusta ja sama toisin päin eli mahdollisesti pelkkä vhh-ruokavalio itsessäänkin voi auttaa pcos:än, mutta myo-inositol tukee sitä. Mä en ole noudattanut vhh-dieettiä, vaan oon syönyt ihan samoin kuin ennenkin. Olen siis normaalipainoinen ja mulla oli työterveystarkastuksessa todettu hyvä sokeriaineenvaihdunta, joten en ole kokenut sitä vhh:ta tarpeelliseksi. Itse asissa just hyvästä sokeriaineenvaihdunnasta johtuen ajattelin, ettei mulle välttämättä ole myo-inositolista mitään apua, mutta näyttäisi se toimivan silti:)
 
Tännekin päivittelen, että kierto oli myo-inositolilla lopulta 30 päivää, eli hyvin normaalin kierron rajoissa:) Luteaalivaihe ei valitettavasti pidentynyt, vaan jäi noin 11 päivään. Nyt menossa kp 5 uutta kiertoa ja myo-inositolin kaveriksi tänään aloitan vehnäalkioöljyn, jonka toivon pidentävän vähän tuota luteaalia.
 
Minulla kierto jäi 26 päivään, kun se viime aikoina on ollut keskimäärin 30 päivää. Olisiko inositolin pitänyt pidentää vai lyhentää kiertoa?
 
Mulla on tässä kierrossa ollut Donaferty ekaa kertaa kokeilussa. Eka kerta kun mitään kystasta johtuvaa kipua ei ole tuntunut oviksen lähestyessä. Kystat on olleet riesana jo vuosia, mutta nyt luulen ettei niitä ole. Olen niin iloisesti yllättynyt että todellakin jatkan käyttöä! Ekassa raskaudessa oli radi ja todettiin että sokerin sietokyky on selvästi alentunut. Toivon että inositolista olisi siihenkin apua. Ruokavalio on ollut täysin rempallaan. Koitan sitäkin nyt hiljalleen järkeistää.
 
Minulla kierto jäi 26 päivään, kun se viime aikoina on ollut keskimäärin 30 päivää. Olisiko inositolin pitänyt pidentää vai lyhentää kiertoa?
Sen pitäisi aikaistuttaa ovista, jos on monirakkulaiset munasarjat. En tiedä, miten toimii, jos kierto on jo etukäteen rakkulattomat. Ei ehkä vaikutusta?
 
Onko teillä käytössä Inofolic vai Donaverty? Käsittääkseni aikalailla samaa tavaraa? Tuosta Inofolicista en löytänyt tuoteselostusta, millaisia määriä sisältää foolihappoa ja myo-inosotolia?
Kysyin lapsettomuuslääkärin mielipidettä nuiden käytöstä ja hän sanoi, ettei voi virallisesti suositella niitä, koska ei ole riittävää tutkimuksellista näyttöä ja ovat aika hinnakkaita, mutta ettei ainakaan haittaa ole :wink Ajattelin aloittaa tuon ensi kiertoon, jännittävä nähdä miten kierto käyttäytyy :)
Mulla siis monirakkulaiset munasarjat :)
 
Minulla on ihan pelkkä inositoli, joka kai sama asia kuin myo-inositoli? Sitä kai käytetään urheilijoiden keskuudessa johonkin. Foolihappoa syön erikseen.
 
Muistaakseni minulla on kotona vanha pakkaus Inofolicia ja jossain siinä lukee sisällys. Täytyy tarkistas kun pääsen kotiin.
 
Tällaisen löysin internetistä:

IMG_20180405_164546.png
 
Elikkäs, jos oikein ymmärrän niin yksi pussi sisältää 2g myo-inositolia ja 200 mikrogrammaa foolihappoa. Päiväannos on 2 pussia.
IMG_20180405_173101.jpg
 
Hirvi, juu sisältö on juurikin noin :)

Mulla käytössä Inofolic, vasta tässä tiistaista asti käyttänyt ettei vielä sen suurempia käyttökokemuksia :grin Itse luin englanninkieliseltä sivulta (http://www.myo-inositol.eu) että "eräässä tutkimuksessa tutkittiin sekä Myo-Inositolin että D-Chiro-Inositolin vaikutuksia naisilla, jotka ovat hedelmöityshoidossa.Tulokset osoittivat, että naisilla, jotka saivat Myo - Inositolia, oli parempilaatuisia ja kypsempiä munasoluja.Heillä oli myös enemmän raskauksia kuin niillä, jotka ottivat DCI:tä." Tuossa Donafertyssa on ymmärtääkseni molempia mutta siitä huolimatta valitsin itse Inofolicin + se oli halvempi vaihtoehto :grin

Mulla itselläni ei siis ole diagnosoitu PCOS, mutta ajattelin ottaa tämänkin vaihtoehdon kokeiluun, tuskin siitä paljon haittaakaan näin vuoden yrityksen jälkeen on. Verensokerin paastoarvot on olleet mulla viime aikoina muutaman kerran koholla, mulla ei siis diabetesta tms., Jospa valmiste vähän siihen auttaisi?
 
Muokattu viimeksi:
Tietääkö joku mikä ero on näissä Donafertyssä ja Inofolicissa verrattuna esim. Solgarin Inositoliin? Solgarista puuttuu kyllä foolihappo, mutta sitä saan kyllä muualtakin. Tuos ei oo mainintaa siitä, onko se inositol nimenomaisesti myo-inositolia... Hinta vaan olis tuossa Solgarissa tosi paljon edullisempi.

Edit. Nyt kun kattelin noita sisältöjä, niin eipä tuossa Solgarin ostamisessa ole mitään järkeä. Siinä on inositolia 500mg yhdessä kapselissa, kun taas Donafertyssä on pelkästään myo-inositolia 2 grammaa per pussi...
 
Muokattu viimeksi:
Tietääkö joku mikä ero on näissä Donafertyssä ja Inofolicissa verrattuna esim. Solgarin Inositoliin? Solgarista puuttuu kyllä foolihappo, mutta sitä saan kyllä muualtakin. Tuos ei oo mainintaa siitä, onko se inositol nimenomaisesti myo-inositolia... Hinta vaan olis tuossa Solgarissa tosi paljon edullisempi.

Edit. Nyt kun kattelin noita sisältöjä, niin eipä tuossa Solgarin ostamisessa ole mitään järkeä. Siinä on inositolia 500mg yhdessä kapselissa, kun taas Donafertyssä on pelkästään myo-inositolia 2 grammaa per pussi...


En ole satavarma onko kyseessä sama asia. Olen vain todennut etten saa noita jauheita syötyä, en edes muista niitä kun niitä ei voi laittaa dosettiin. Siksi ostin tämän lisää Solgarin kapseleita. Olen myös ottanut vain yhden kapselin päivässä. Mietin silti vielä pitäisikö ostaa Inofolic tai Donaferty ja pitää kapseleita vain hätäratkaisuna siinä vaiheessa kun nukkumaan mennessä tajuaa unohtaneensa jauhepussit.

Muoks taidan tosiaan ostaa huomenna Donafertya, nyt kun aloin ajatella asiaa. Ja korvaan sitten Solgarin kapseleilla ne pussit jotka unohtui ottaa.
 
Muokattu viimeksi:
Tietääkö joku mikä ero on näissä Donafertyssä ja Inofolicissa verrattuna esim. Solgarin Inositoliin? Solgarista puuttuu kyllä foolihappo, mutta sitä saan kyllä muualtakin. Tuos ei oo mainintaa siitä, onko se inositol nimenomaisesti myo-inositolia... Hinta vaan olis tuossa Solgarissa tosi paljon edullisempi.

Edit. Nyt kun kattelin noita sisältöjä, niin eipä tuossa Solgarin ostamisessa ole mitään järkeä. Siinä on inositolia 500mg yhdessä kapselissa, kun taas Donafertyssä on pelkästään myo-inositolia 2 grammaa per pussi...
Mä jo hetkeksi innostuin, kun kapselit tuntuisi helpommalta kuin toi jauhe. Mutta tosiaan noita kapseleita pitäisi vetää se 8 kpl/päivä, että saisi saman määrän kuin noilla jauheilla. Ei siis ehkä sittenkään niin kätevää.
 
Kävin tosiaan ostamassa Donafertya. Ja merkkasin joka pussiin päivän milloin ne kuuluu ottaa, että olisi helpompi muistaa. Kapselit ovat nyt vain varalta.
 
Takaisin
Top