Helmikuun höpinät

Täytyy tännekin vähän iloita, että saatiin uusi koti! Ja yllättävän helposti Tampereen kokoisessa kaupungissa vuokra-asunnon saikin; käytiin kahdessa näytössä ja kumpaakin meille tarjottiin heti seuraavana päivänä.
Nykyisessä kerrostalossa useampia vesivahinkoja, meilläkin vaihdettiin vuotta eteisen katto auki.. Ei varmaan kovin terveellistä asua tämmösessä pitemmän päälle.
 
Onko ketään muuta, jolla selkeästi sokeri aiheuttaa pahoinvointia? Mulle tulee aivan kaamea olo, kun syön karkkia/jäätelöä/välipalakeksejä. Kaikki suolainen kohentaa oloa... eikä siinä mitään jos vaan olisi syömättä mitään höttösokeria, mutta enhän mä vain yksinkertaisesti voi kieltäytyä laskiaispullasta, jäätelöstä tai muista herkuista :shifty:
 
Äippä x5, onneksi en ole outo! Mun ei edes tee mieli syödä makeaa, mutta syön silti :hilarious: ehkä nyt olisi hyvä väli päästä sokerin ylimääräisestä mussuttamisesta, kun sokerin syöminen aiheuttaa pahoinvointia :laughing002 vanha kunnon inhoterapia vain käyttöön
 
Pitäiskö itekkin ton suklaan kanssa, ehdollistaa itsensä inhoamaan suklaata... pääseepähän siitä paheesta:p
 
Mulla kans toi sokeri öllöttää. Normisti voisin syödä karkkia ja suklaata vaikka kokoajan mutta nyt ei millään uppoo. Hyvä vaan :joyful:
 
Mä taas päinvastoin elän tällä hetkellä sokerilla.. ainut mitä päivän aikana yleensä pysyy sisässä on mehujäätelä, limppari, jotku karkit.. terveellinen ruokavalio, tänään pysynyt pala pizzaa sisällä.
 
Itse olen aiemmat raskaudet elänyt sokerilla ja rasvalla, jäätelöllä, pullalla, karkilla jne, mutta nyt ei.

Täsmälleen tuo mitä Imme sanoit, että kaikki sokerinen ällöttää. Jopa jugurtit on liian makeita, vaikka normaalisti söisin niitä vaikka kuinka(eikä ne ole edes kovinkaan makeita). Nyt ei voi, vaan on pakko saada suolakurkkuja tai oliiveja tai mitä tahansa suolaista.

Myöskään mikään rasvainen ei uppoa.
 
Mä rakastan herkkuja ja voisin elää niillä. Aloitettiin alkuvuodesta sokeriton elämä ja tekee kyllä tiukkaa vaikka pidetään herkuttelupäivä 3 vkon välein. En tiiä kauan tätä jaksaa :D Varsinkaan kun ite en saa aikaseks tehtyä ruokaa yhtään, onneks mies jaksaa vääntää mulle kasvisruokaa. Töihin teen vaan aina smoothien evääks.
Tällä hetkellä haaveilen laskiaispullista.
 
Mä koitan taistella herkuttelua vastaan
Tällä hetkellä ei tosin ole mitään himoja (paitsi ehkä riisipuuro ), eikä ällötyksiä. Kahvikin maistuu taas ihan hyvälle, vaikkakin sen keittotuoksu haisee pahalle omaan nenään.
Mulle sais kuulemma tulla painoa "vaan" 13-15kg ja se alko heti stressaa
 
@Imme mulla sokeri ja karkit tekee heti hirveän huonon olon. Suolukkaa päälle, niin helpottaa melkein täydellisesti.
 
Tänään käytin varmaan pari tuntia selailemalla nimiä... :D Lienee vähän aikaista vielä, mutta onhan se hyvä vähän silmäillä. :)
 
Vitsit sentään, mie ajattelin että pystyn olla suht coolisti sinne ekaan ultraan asti, mut en varmaan kyllä pysty. Nyt on vasta 6+1! Että tässä siis pitäis olla muka jotain kuukauden verran epätietoisuudessa että onko siellä oikeasti mitään elämää. Huooooaaaah! Voisin muuten yrittää ennen sitä kaivella dopplerilla sydänääniä, mutta dopplerhan on miehen siskolla lainassa. Eivät he sitä tarvi enää, kun vauvansa lähenee jo vuotta, mutta pyydäpä sitä nyt sitte takasinkaan. Mie voisin itse kyllä kertoa jo uutiset, mutta mies haluu vielä pimittää. Ärsyttävää!
 
Kotidopplerin käyttäjät, millä viikoilla olette ensimmäisen kerran saaneet sydänäänet kunnolla kuuluviin? Esikoisen kohdalla hommasin tuon laitteen vasta rv 10+ jotain ja silloin ne löytyi. Nyt rv 8+4 ja vielä en ole onnistunut niitä löytämään. Eihän vielä kannata huolestua? o_O T. Malttamaton
 
Kotidopplerin käyttäjät, millä viikoilla olette ensimmäisen kerran saaneet sydänäänet kunnolla kuuluviin? Esikoisen kohdalla hommasin tuon laitteen vasta rv 10+ jotain ja silloin ne löytyi. Nyt rv 8+4 ja vielä en ole onnistunut niitä löytämään. Eihän vielä kannata huolestua? o_O T. Malttamaton
9+ sain kuulumaan tässä raskaudessa pitkän hakemisen jälkeen ja vaimeana. Aikaisemmin myös kokeilin eikä kuulunut mitään muutakuin ehkä erittäin hyvällä mielikuvituksella :) Muistaakseni esikoisesta samoihin aikoihin kuulin jumpsutukset.
Saattaa riippua varmasti myös kohdunasennosta, eli onko eteen vai taaksepäin kallistunut tms.. Ei kannata huolestua, joillakin onnistutaan vasta 12+ jälkeen saamaan äänet kotidoppleriin. Itse löysin aika häpyluun rajoilta ja hieman keskilinjasta vasemmalle.
 
Mulla kuului ekan kerran kunnolla 9+0. Kuten Riina sanoikin, ei välttämättä kannata huolestua - varsinkaan, jos istukan syke löytyy. Mulla syke löytyi aika lailla samasta paikasta kuin Riinallakin :) Ja pikkuisen piti doppleria painaa.
 
Minäkin tänään löysin sydänäänet Riinan ja Tiutiutiun neuvoilla. Olin etsinyt aivan liian ylhäältä, kuten neuvolassa tätikin viime viikolla. Nyt löytyi juurikin hieman häpyluun yläpuolelta ja vasemmalta keskilinjasta. Rv 9+6 nyt ja tosi selkeästi kuului ja näkyi sykkeet. Olo keveni kummasti.
 
Takaisin
Top