Plussanneita

Täällä olisi yksi! Jouluaattona tuli ensimmäinen haamu testiin ja nyt viiva on päivä päivältä vahvistunut. Uskottava se on, että raskaana tässä ollaan. Pitää vain toivoa, että kaikki menisi hyvin. Lokakuussa plussasin myös mutta silloin oli joko kemiallinen raskaus tai tuli varhainen keskenmeno.
 
Harkitsin just, pitäiskö itse aloittaa tällainen ketju, mutta aiansi89 olikin nopsempi :) Sain viikko sitten testiin ensimmäisen haalean haamun. Olin hätähousu ja testasin noin dpo 10. Nyt olen seuraillut viivan vahvistumista, ja hyvältä näyttää :) Ylempi kuva siis se eka haamu ja alempi tältä aamulta.
382aa69280f9820d8cc52d2e09fd07cb
3760436c0e0953f44b490a093f994c6c
Neuvolan mukaan laskettuna laskettu aika olisi kyllä elokuun lopussa, mutta oma kiertoni on pidempi ja oviksen ajankohtakin tuli tikutettua, joten taidan kotiutua mieluummin tänne syyskuisiin. :) Vau.fi-laskurilla sain lasketuksi ajaksi 2.9.

Meillä on yritetty esikoista aika lailla tasan vuoden verran. Syyskuun lopussa plussasin ekan kerran, mutta se raskaus meni kesken lokakuussa noin 7. viikolla. Silloin en saanut edes yhtä vahvaa viivaa kuin tuo tämänaamuinen, joten nyt on sormet ja varpaat ristissä. Jospa kaikki menisi hyvin tällä kertaa.
 
Aaton aattona tein vahvan plussan, joka ilmesty samantien! Elokuusta saakka yritetty. Olen tehny jo kolme testiä että varmasti uskotaan miehen kanssa :woot:
Sitten sen usko ku digiin tuli raskaana 2-3
 
Mä tein eka testin jo 21.12 selvällä haamulla. (Menkkojen piti alkaa jouluaattona). Jonka jälkeen selvää plussaa. Sukulaisia ollut joulusta asti meillä, on ollut vaikea pitää tätä iloa sisällä :blob6
Ihan huikeeta, ei tätä voi käsittää. Melkein vuosi aktiivista yritystä takana. Toivottavasti pikkuinen pitää tiukasti kiinni ja saadaan vihdoin ensimmäinen lapsi. Ollaan oltu yhdessä jo 13vuotta.
Onnea kaikille muillekin :Heartred

MUOKS! Piti vielä kysyä oireista... Onko muilla jo näillä 4+ vkoilla pahoinvointia? Mulla on ollut tänään ihan älyttömän paha olo. Etoo ja menkkamaista jomotusta. Pelottaa ehkä hiukan. Tissit on kans tosi herkät.
 
Mukavaa, kun meitä odottajia on täällä jo näinkin paljon! Minulla myös Terhie on etovaa oloa sekä menkkamaisia jomotuksia ajoittain. Nälkä pahentaa huonoa oloa. Samanlaisia oireita oli esikoisenkin odotusaikaan, eli ei syytä huoleen. [emoji4] Tissitkin olivat esikoisen aikaan tosi herkät mutta nyt ei ole jostain syystä lainkaan.
 
Mä tein eka testin jo 21.12 selvällä haamulla. (Menkkojen piti alkaa jouluaattona). Jonka jälkeen selvää plussaa. Sukulaisia ollut joulusta asti meillä, on ollut vaikea pitää tätä iloa sisällä :blob6
Ihan huikeeta, ei tätä voi käsittää. Melkein vuosi aktiivista yritystä takana. Toivottavasti pikkuinen pitää tiukasti kiinni ja saadaan vihdoin ensimmäinen lapsi. Ollaan oltu yhdessä jo 13vuotta.
Onnea kaikille muillekin :Heartred

MUOKS! Piti vielä kysyä oireista... Onko muilla jo näillä 4+ vkoilla pahoinvointia? Mulla on ollut tänään ihan älyttömän paha olo. Etoo ja menkkamaista jomotusta. Pelottaa ehkä hiukan. Tissit on kans tosi herkät.

Mulla aina illasta kauheen etovaa olo. Jomottaa alaselkää ja mahaa, päätä särkee, palelee ja nenä vuotaa. Samoja oireita kun kahdesta edellisestä, mutta tää etova olo on uutta näin aikasessa vaiheessa.
 
Onpas lohduttavaa kuulla! Menisipä tämä "pahin" km riskin aika nopeasti ja pääsisi nauttimaan odotuksesta. Tietty senkin jälkeen omat jännityksen aiheensa,mutta silti.
 
Muakin kyllä jännittää joka kerta, kun vessassa käyn. Pelottaa, että jos tuleekin verta. Niin kun kävi lokakuussa pari päivää siitä, kun plussatestin tein. Sillon mulla ei kyllä ollut mitään oireita ja jotenkin oli tunne, ettei raskaus kestä loppuun saakka. Nyt olo on erilainen, luottavaisempi. Silti se jännittää. Menisipä tosiaan tämä ensimmäinen kolmannes äkkiä. Sitten onkin uudet jännityksen aiheet. [emoji28] Voi mahoton sitä, kun sikiön liikkeet alkaa tuntea. Ja sitten kun ei olekaan tuntunut mitään liikehdintää pitkään aikaan. Kyllä siinä saa pienen paniikin kehiteltyä itselleen.
 
Mulle tosiaan ensimmäinen raskaus kyseessä. Tulen olemaan varmaan ihan paniikissa välillä. Onneksi mun mies on tässä asiassa mun vastakohta. Rauhallinen ja optimistinen. Ilman sitä oisin varmaan menettänyt järkeni jo monta kertaa :p
En malta odottaa et tuntee liikkeet ja masu alkaa kasvaa. Varmaan jotain ihan käsittämätöntä.
 
Mie olen tosi hyvä lietsomaan itselläni paniikkiajatuksia. Viime raskaudessa onnistuin olemaan vähän enemmän zen, mutta kun se menikin sitten kesken, niin nyt tämä toinen kerta tuntuu aiheuttavan kovasti huolta.

Iltaisin tuntuvat vähäisetkin oireet helpottavan, ja nyt muutamana iltana onkin ollut tosi vaikeaa saada unta, kun mietityttää, onko raskaus menossa kesken. Eilen illallakin pyörin ja murehdin pitkään, kun mies jo nukkui. Päivisin sitä onnistuu vähän paremmin pitämään pelot taka-alalla.

Toivottavasti meillä kaikilla menee raskaus kuitenkin hyvin - peloista huolimatta.
 
Kovasti onnea kaikille plussanneille! Meillä kans plussa ilmestyi haaleana viikko sitten, kuukautisten piti alkaa aattona, mutta niiden sijaan plussa vahvistunut :) Yritän päästä nyt testien teosta eroon, niitä tulee tehtyä vieläkin ja varmisteltua, että tämä on totta. Meillä toinen raskaus, ensimmäinen päättyi kesällä keskeytyneeseen keskenmenoon, jonka jälkeen kierto haki paikkaansa. Kilpirauhasarvot oli mulla laskenu ja ns luovutettiin vauvahaaveiden kanssa tälle vuotta, että saa lääkityksen kuntoon, mutta heti kun lakkasi yrittämästä niin plussa tuli :) Eli hieman pelon sekaisin fiiliksin, aivan ei pysty vielä täysin iloitsemaan, mutta pitää yrittää päivä kerrallaan mennä. Onneksi pääse lääkärille kilpirauhasarvoista 9.1.

Oireina on kipeät ja raskaat rinnat, flunssa, etovaa oloa, menkkamaisia kipuja, painajaiset ja jatkuva pissahätä.

 
Jospa minäkin sitten hyppään tänne puolelle tuolta kuumeilijoista. :)

Eilen 17dpo tein testin joka vahvisti jo aika vahvat epäilykset. Vaun laskuri antaa LA:ksi 2. tai 3.9. Toinen lapsi tulossa meille.

Mulla oli jo 13-14 dpo ailahtelevaa kuvotusta ja nyt on alkanut myös väsymys nostaa päätään.
 
Täällä on ihan samanlaisia fiiliksia. Pelottaa kokoajan että mitä jos meneekin kesken mutta samaan aikaan ollaan onnellisia. Ensimmäinen lapsi toivottavasti syntyisi nyt sitten syyskuussa. Aattona piti menkat alkaa mutta kun mitään oireita ollut niin tein sitten testin 23.12. johon samantien piirtyi vahvat kaksi viivaa! Mulla on ollu vaan väsymystä, aivan järkyttävää huimausta ja turvotusta (ehkä myös joulu vaikuttaa asiaan :wink). Onko muilla ollut huimausta?
 
Meillä ilmestyi plussa testiin Tapaninpäivän iltana, kun joulun vietoista kotiuduttiin, tuolloin oli kp27/28-40 (kierrot heitelleet endometrioosin ja tämän aiheuttamien oireiden vuoksi). Tiesin jo testiä tehdessäni, että plussa on, jokin selittänätön tunne vaan kertoi. Unohdinkin testin hetkeksi vessaan ja muistun myöhemmin, siellähän se plussa odotteli. ❤

Kaksi km tosiaan takana ja oletuksena oli ettei raskautuminen tulisi onnistumaan helposti, vaan toisin kävi.

Kovasti onnea kaikille plussanneille!
 
Takaisin
Top