Raskautumisen apuvälineet

mangustimamma

Varmaotteinen viestittelijä
Joulumammat 2016
Lokamammat 2018
Heinä-äidit 2020
Ajattelin luoda uuden ketjun kaiken maailman hedelmöittymisapuja varten, kun huomasin että ne helposti hukkuvat muihin ketjuihin ja pelkää kysyvänsä samaa asiaa sadatta kertaa. Meinasin että tänne voisi kerätä kysymyksiä ja kommentteja ravintolisistä, laitteista, sovelluksista, testeistä, verkkokaupoista jne jne. :)

Ja minulla olisi heti kärkeen kysymyskin. Tilailin tikkuja Raskaiskeijun cyber monday alesta ja huomasin että siellä myydään myös useampaa merkkiä siittiöystävällistä liukkaria. Onko teillä noista mitään käsitystä? Pari merkkiä lupaa lisäävänsä raskauden todennäköisyyttä, mutta onkohan ihan höpöhöpöä? Välillä tuntuu, että vauvatoiveiden varjolla usein rahastetaan vaikka tuotteen teho parhaimmillaan kyseenalainen. Ihan kaikkeen yksisarvisjoogahumpuukin ei tekisi mieli langeta. :rolleyes:
 
Itekki bongasin tuon liukuvoiteen ja mietin mihin perustuu sen tukevan hedelmöittymistä, hmm. Saa nähdä tuleeko heikko hetki ja tilaisin sen testiin :D Greippimehua, macaa ja vehnänalkioöljyä jo kokeiltu, tähän kiertoon ajattelin juoda ovulaation jälkeen vähän punaviiniä :) Kaveri tunnusti joskus juoneensa jopa yskänlääkettä, en tiedä mikä vaikutus sillä vois olla.. Tärkeintähän se ois pyrkiä elämään mahdollisimman tervettä normaalia elämää, syödä mahdollisimman monipuolisesti ja syödä tarvittavia vitamiineja, mikäli jotain puutostiloja olis..mutta mutta, ei malta silti olla kokeilematta kaikkea mahdollista :D
 
Greippimehua join yhdessä kierrossa ja tärppäs. Tyttö tuli ja nyt 3v. Siis verigreippimehua, tuoremehua. Oli muovisessa pullossa, merkkiä en muista. Oli hyvääkin, ehkä vähän hintavaa.
 
Mulla verigreippimehu lisäsi limoja mutta samassa kierrossa mulle tuli myös karmea unettomuus. Ilmeisesti se poistuu maksassa saman entsyymin kautta kuin kofeiinikin ja on spekuloitu että vahvistaisivat toistensa vaikutusta. En tiedä, mutta unettomuus alkoi samaan aikaan kuin greippimehukin ja hävisi päivässä greippimehun lopettamisen jälkeen. :wideyed:
 
Mä olen tän litanian jo moneen kertaan kirjoittanut, mut jos se jotakuta auttaa, niin laitetaan nyt vielä kerran. :)

Eli esikoinen tärppäs kierrosta, jossa oli käytössä royal gelee, maca-kapselit, mamma-vitamiinit ja foolihappo sekä greippimehua.
Tuosta liukkarista olin kuullut ja olin aikeissa ostaa kokeeksi, mutta ehti tärpätä sitä ennen. Ajattelisin, että sitä voi harkita, jos on tiedossa huonohkot simpat.

Nyt kakkosta yritetään ja edellisten lisäksi syön vielä sinkkiä lisäksi. Paitsi tuota greippimehua en oo nyt jaksanut ostaa. :rolleyes:
 
Mulla on käytössä nyt monivitamiini jossa on foolihappoa, B6-vitamiini ja nyt aloitin macan. Toissakierrossa kokeiltu greippimehu mutta siitä tuli tosiaan ihme oireita, voi olla ilman muuta olla sattumaakin mutta en ole sen jälkeen juonut. Ja tilasin juuri tuota siittiöystävällistä liukkariakin. Gelee royalea harkitsin, mutta sekin oli monta kymppiä, laitoin juuri satasen tilauksen Raskauskeijulle ja vähitellen alkaa tuntua siltä että ehkä kannattaisi nämäkin rahat satsata ennemmin gynekäyntiin. :grin

Meillä tärppäsi esikoinen 9 kk laiskahkon yrityksen jälkeen ilman ovistikkuja ja foolihappoa kummempia apuja ja esikoisen jälkeen alkoi tuulimunaraskaus ekasta semiyrityskierrosta niinikään ilman CB monitoria kummempia lisäapuja. Sen(kin) vuoksi on ehkä vähän rajallinen usko näihin parempaa tärppionnea lupaaviin tuotteisiin, ovistestejä lukuunottamatta. Vaan eihän se estä toivomasta eikä näihin rahaa syltämästä. :rolleyes:
 
Siis foolihappoa kannattaa aina syödä, kun se ehkäisee sikiön epämuodostumia. Ei sen takia, että raskautuisi helposti :) Ja pitäisi 3kk ennen raskautumista se mielellään aloittaa...
 
Magnusti tilasitko liukkaria kuivuuden vai raskautumista parantavan vai molempien vuoksi?

Mulla on kosteat paikat ja varsinkin oviksen aikaan niin ei tarvi käyttää.

Nyt kuitenkin löysin täältä etelästä greippimehua ja sitä oon lipittäny parina päivänä. Vuoden ikäistä kun yritettiin jäin greippimehua ja punkkua. Mulla myös eka ja vika kerroilla oli jo letro-resepti kädessä mut just raskauduin ku olisin aloittanut ne. Olikohan se henkinen apu?!
 
Siis foolihappoa kannattaa aina syödä, kun se ehkäisee sikiön epämuodostumia. Ei sen takia, että raskautuisi helposti :) Ja pitäisi 3kk ennen raskautumista se mielellään aloittaa...

Joo niin tietysti, monet vaan mainitsee sen samalla kun puhuu muistakin ravintolisistä niin tuli itsekin laitettua. Onhan se kumminkin siihen raskausyritykseen liittyvä lisä. :)
 
Muska77, meillä on käytössä muutenkin. Jotkut noista erikoisliukkareista mainostavat parantavansa tärppimahiksia, mutta usein niissä mainoksissa ei täsmennetä verrataanko niitä tavalliseen liukkariin vai naturelliin, joten en tiedä onko niistä hyötyä jos ei muuten käytä. :wideyed:
 
Meillä esikoinen tärppäs kolmannesta yrityskierrosta ja se oli ensimmäinen kierto, missä otin macaa. Toki saattaa olla täysin sattumaa, mutta itelle jäi kova luotto siihen. Et saas kattoo kuin tässä kierrossa käy. :rolleyes:
 
Mulla on tullut molemat plussat heti ekasta kierrosta missä oli vehnänalkioöljy meillä molemmilla käytössä. Toisessa tärpissä oli myös greippimehu ja punkku apuna. Ja vitamiinit myös.
 
Se Pre-seed -liukkari on kyllä mainiota ja riittoisaa. Mukana tulee asetin, jolla mitataan ja viedään aine emättimeen. Minimit riittää helposti, vaikka olis heikot limat. Tavalliset KY:t sun muut heikentää simppojen uimakykyä 10-15%, joskus silläkin on väliä.
Mulla on hyviä kokemuksia homeopaattisesta pulsatillasta ovista vahvistamaan, sitä ei vissiin täällä muut ollut maininnut/kokeillut.
Meidän perhe muodostui IVF:llä, mutta tahtoo luomunakin yrittää.
 
Mulla on hyviä kokemuksia homeopaattisesta pulsatillasta ovista vahvistamaan, sitä ei vissiin täällä muut ollut maininnut/kokeillut.

Täytyykö käydä homeopaatilla, jotta tietää mitä potenssia ostaa? Ja toisekseen, syödäänkö läpi kierron vai tiettyinä päivinä?
 
Minä olen napsinu vähän gelee royalea tässä keskenmenon jälkeisessä kierrossa toivoen sen tukevan ovista. Ovulaatiota ei näkynyt, mutta ultrassa näkyi limakalvo, joka oli ilmeisesti yllättävän hyvä ja paksu, ottaen huomioon, että kyseessä on keskenmenon ja kaavinnan jälkeinen anovulatorinen kierto. Ehkä niillä kapseleilla oli jotain vaikutusta siihen, sillä olen kuullut joidenkin ohuesta limakalvosta kärsineiden saaneen geleeistä apua. Jatkan geleen syöntiä seuraavassa kierrossa.
 
Itse aloitan greippimehukuurin, toivottavasti on apua. Mies vitsillä tokasi kaupassa et käykö lonkero,jos mehua ei löydy :p:joyful: semmoista "lonkero aamuisin"- kuuria en olekaan vielä testannu
 
Täytyykö käydä homeopaatilla, jotta tietää mitä potenssia ostaa? Ja toisekseen, syödäänkö läpi kierron vai tiettyinä päivinä?

Elisenda, jos sen kunnolla haluaa tehdä varmastikin kävisi homeopaatilla. Itse vetelin huoletta korkeaa potenssia joka päivä useamman kuukauden. Tämähän on vähän, että mitenkä sen uskoo toimivan.
 
Katjusha, täytyypä perehtyä noihin potensseihin! Mä oon kuullut pelkkää hyvää homeopaattisista, mitä olen suoraan käyttäjältä kuullut. Että sikäli olen optimistinen toimivuuden suhteen :)
 
Heippa naiset! Liitynpäs mukaan tänne. Päätettiin tosiaan alkaa yrittää toista lasta :) täti saapui tänään vasta että teki hyvää löytää tämä ketju :) ite ajattelin foolihappoa ostaa nyt alkuun ja greippimehua :)
 
Mä liputan macan ja vehnänalkioöljyn puolesta. Kolmatta lasta tehtiin yli vuosi. Tärppikierrossa otettiin molemmat öljyä ja macaa :) Ja se oli siis ensimmäinen kierto "apujen" kanssa. Multa löytyikin sitten keskivaikea kilpparin vajaatoiminta rv11 muistaakseni, joka oli meillä ilmeisesta vaikeuksien syynä.
 
Takaisin
Top