Np-ultra

Np-aika on 21.9 muistaakseni. Menen kaikkiin seulontoihin, toivottavasti siellä on kaikki ok!
 
Mä aion mennä kaikkiin, aika ei oo vielä tullut kun oli vasta tänää eka nla mut ehkä se ens viikolla viimestään tulee :) sitä odotellessa
 
Aiotaan mennä seulontoihin, tarvii huomenna soitella aikaa np-ultraan :)
 
Mulla oli neuvola pari päivää sitten ja sieltä tehtiin lähete np ultraan. Ilmeisesti se on tässä nyt kuukauden sisällä
 
Meillä ultra 15.9. ja tällä kertaa menen seulontoihin. Ihan vaan sen takia, että saadaan vauvavakuutus jo odotusaikana. Esikoisesta jätettii seulonnat välistä ja saatiin hänelle vakuutus vasta jälkitarkastuksen jälkee.
 
Täällä saatiin aika np-ultraan 11.9. Miten ihmeessä sitä jaksais vielä odottaa...
 
Oliko joku syy miks et esikoisesta halunnu seulontaa?
Ei mitään erityistä syytä. Tuntu vaan turhalta, kun meillä downin syndrooma, edwardin syndrooma tai muukaan niistä seulontaan kuuluvista jutuista ei vaikuttaisi meidän päätökseen jatkaa raskautta. Ainoastaan ultrassa todettu, erittäin vakava vammaisuus saattaisi vaikuttaa jos ennuste erittäin huono. Esikoisesta ei mitattu niskaturvotustakaan. Ultraaja totesi vaan, että normaalisti kehittyny ja se riitti meille.
 
Niin just. Mä koin tärkeenä sen et näki vauvan ja ois pystyny puuttumassa jos olis jotain synnynnäisiä vikoja löytyny esim. sydänvika. Mut sype polin kautta sain ultran joka kuukausi toki maksoinkin siitä sit. Kärsin niin pahoista supistuksista et ilman sype polia ei olis huomattu et paikat oli jo kypsät ja vauva laskeutunu 2kk ennen laskettua. Olin myös osasto hoidossa. Nyt toivonkin et tätä raskautta ne seurais senkin takia kun on riski jälleen ennenaikasuuteen ja et saisin ne kortisoonit aikasemmin kun viimeeks.
 
Juu me käytiin kyllä ultrassa katsomassa, että siellä on normaali vauvanalku kasvamassa. Verikokeissa en käynyt ja niskaturvotusta ei mitannu, muutoin tarkisti että sisäelimet ok, yms.. Mutta tosiaan, me ollaan miehen kanssa sitä mieltä, että vamma, sairaus tai syndrooma jonka kanssa pystyy elämään suht normaalia elämää tai joka ei aiheuta lapselle tuskaa, ei ole peruste abortille. Siks haluttiin vaan ultraan. Siinä kun ne pahimmat kehitysvammat selviää. Jos siinä olis selvinny jotain poikkeavaa, niin tietenki asiaa oltais mietitty uudelleen ja menty vähintäänki jatkotutkimuksiin, yms... :)
 
Meille tuli np-ultra aika 21.9 :) en oikein osaa sitä jännittää ku kerran jo tämä raskaus ultrattu :)
 
Meille tuli np-ultra aika 21.9 :) en oikein osaa sitä jännittää ku kerran jo tämä raskaus ultrattu :)


Mitkä viikot sulla on sillon? Mäki toivoisin että saisin tolle samalle viikolle ajan mut näinköhän vaan :D
 
Juu me käytiin kyllä ultrassa katsomassa, että siellä on normaali vauvanalku kasvamassa. Verikokeissa en käynyt ja niskaturvotusta ei mitannu, muutoin tarkisti että sisäelimet ok, yms.. Mutta tosiaan, me ollaan miehen kanssa sitä mieltä, että vamma, sairaus tai syndrooma jonka kanssa pystyy elämään suht normaalia elämää tai joka ei aiheuta lapselle tuskaa, ei ole peruste abortille. Siks haluttiin vaan ultraan. Siinä kun ne pahimmat kehitysvammat selviää. Jos siinä olis selvinny jotain poikkeavaa, niin tietenki asiaa oltais mietitty uudelleen ja menty vähintäänki jatkotutkimuksiin, yms... :)

Oon sun kaa samaa mieltä. :Heartred Mul oli yks asiakasperhe ja tuon avulla löyty sydänvika oli sen verran iso et heti kun synty oli pakko leikata. Ilman tuota seurantaa ei siihenkään olis osattu varautua. Ehkä siks just mäkin noihin seulouhin lähdin.
 
Meille tuli np-ultra aika 21.9 :) en oikein osaa sitä jännittää ku kerran jo tämä raskaus ultrattu :)

Mulla tosiaa varhaisultra yksityisel 13.9 ja eka neuvola 21.9. En tiiä millon on sit np-ultra ja rakenne.
 
Molemmissa aikasemmissa raskauksissa nt-ultrassa oli huono näkyvyys mun kudostyypin takia, joten molemmissa tuli epäily sydänviasta. Ultrattiin sitten useampi kerta eikä mitään löytynyt. Siksi pyysin ultra-ajan tällä kertaa vähän myöhemmäksi, jotta ehkä vältyttäis turhilta epäilyiltä.
 
Itselle tuli np-aika 26.9., itse olen sellaista tyyppiä että varaudun aina pahimpaan ja yritin mieheni kanssa jutella mitä tekisimme mikäli sieltä tulisi huonoja uutisia mutta mies ei halua puhua asiasta ennenkuin huonot uutiset tulevat. Itse en oikein pidä tästä mutta minkäs voit... ongelma vain on siinä että mieheni on ulkomaalainen ja syvästi katolinen ja mikäli raskaudenkeskeytykselle olisi ns. tarve joutuisi avioliittomme kyllä todella koetukselle. Mutta ei tätä ei saa nyt miettiä liikaa, hulluksihan tässä muuten tulee.
 
Toivottavasti saisin ajan nt-ultraan ennen 23.9., kun silloin ois meillä uuden työpaikan työvirepäivä ja vois ehkä joillekin sit kertoa suoraan, jos ultrassa kaikki hyvin ja ihmettelevät miksen yhtään alkoholia ota :D Voi kuukauden päästä mahakin pömpöttää siihen malliin, et tarkkaavaisimmat kyllä huomaa... Veikkaan kyl et nt-ultra saattaa mennä just seuraavalle viikolle, kun sillon taitaa olla rv12+
 
Takaisin
Top