Elokuun rupattelut

Miten noist raskausviikoista niinku on kuuluis puhua.. nyt on 5+1, nii onko se silloin rv 6? Vai oonko tulkinnut aivan väärin :D
Ihankun miulla ei ois aiempaa kokemusta, mutta miten nyt ei ajatus juokse lainkaan!

Kolme päivää on menny kun siivillä. Mies on ollu reissussa (ja on vielä viikon), ollaan esikoisen kanssa vietetty aikaa mummolassa ja käyty kaupungilla. Onhan tää vaihtelua tämmönenkin!
 
Miten noist raskausviikoista niinku on kuuluis puhua.. nyt on 5+1, nii onko se silloin rv 6? Vai oonko tulkinnut aivan väärin :D
Ihankun miulla ei ois aiempaa kokemusta, mutta miten nyt ei ajatus juokse lainkaan!
Just noin se tais mennä :)
 
Mua ihmetyttää kun ne neuvolasta meinas että mulla olis jo viikot 5+5, mut ei se mitenkään voi olla vielä niin pitkällä. Oviksen tunsin selvästi viikon 28 lopulla ja viimeiset kierrot on olleet 35-päiväisiä.. ite ainakin aion laskea sen mukaan mitä ovulaatio on ollut, enkä sen mukaan millon viimeiset menkat on olleet.
 
Mulle kans sanottiin että viikkoja olisi 4+2 mutta kaikki laskurit väittää niitä olevan 3+jotain. Mun kuukautiset eivät pillereiden lopettamisen jälkeen ehtineet säännöllistyä päivälleen, niin hankala laskea. Kai mä neuvolassa viimeistään saan vastauksen:nailbiting:
 
Mua ihmetyttää kun ne neuvolasta meinas että mulla olis jo viikot 5+5, mut ei se mitenkään voi olla vielä niin pitkällä. Oviksen tunsin selvästi viikon 28 lopulla ja viimeiset kierrot on olleet 35-päiväisiä.. ite ainakin aion laskea sen mukaan mitä ovulaatio on ollut, enkä sen mukaan millon viimeiset menkat on olleet.
Neuvola laskee aina viimesimmistä menkoista jos ei tiedossa tarkkaa hedelmöittymispäivää. Ultrassahan se päivä viimeistään sitte saadaan tietää :)
 
Mä lasken oman laskettuni oviksen perusteella. Tiedän tarkan ovispäivän niin meen sen mukaan. Menkoista laskettuna olis päivä vähemmän rv:t.
 
Neuvola laskee aina viimesimmistä menkoista jos ei tiedossa tarkkaa hedelmöittymispäivää. Ultrassahan se päivä viimeistään sitte saadaan tietää :)

Niin no eihän sillä sinällään ookaan mitään väliä, tuntuu vaan hassulta ettei huomioida sitä ettei kaikkien kierto ole se 28 päivää.
 
Niin no eihän sillä sinällään ookaan mitään väliä, tuntuu vaan hassulta ettei huomioida sitä ettei kaikkien kierto ole se 28 päivää.
Mulla kyl esikoisesta kysyttiin viis edeltävää kiertoa ja niiden keskiarvosta laski la:n. Kun mun laskujen ja sen 28pv kierron mukaan olis ollu 23.1. niin neuvolas muuttu 22.1. mun lyhyiden kiertojen takia. Ekassa ultrassa arvioitiin päiväksi 23.1. mut eihän sitä yhden päivän takia muuteta :) Eikä sillä lopulta ollu merkitystä, ku poju syntyki jo 1.1. :joyful: Saa nyt nähä mikä on neuvolan mielestä la, kun mun kierrot ollu kaikki tasan 24pv synnytyksen jälkee. Laskurin ja 28pv kierron mukaan olis 6.4. :)
 
Mulla kyl esikoisesta kysyttiin viis edeltävää kiertoa ja niiden keskiarvosta laski la:n. Kun mun laskujen ja sen 28pv kierron mukaan olis ollu 23.1. niin neuvolas muuttu 22.1. mun lyhyiden kiertojen takia. Ekassa ultrassa arvioitiin päiväksi 23.1. mut eihän sitä yhden päivän takia muuteta :) Eikä sillä lopulta ollu merkitystä, ku poju syntyki jo 1.1. :joyful: Saa nyt nähä mikä on neuvolan mielestä la, kun mun kierrot ollu kaikki tasan 24pv synnytyksen jälkee. Laskurin ja 28pv kierron mukaan olis 6.4. :)

Niinno, mulla ei kerennyt olemaan ku 5 kiertoa, joista ensimmäisestä ei tietoa, seuraava 30 pv ja kolme viimesintä 35 pv. Sanoin kyllä että kierrot on olleet nyt 35 päiväsiä, mutta ultrassahan sen näkee sitten :)
 
Mulla on kierrot olleet jo muutaman vuoden aina 27. Sen mukaan la olis 30.3. Normi 28 mukaan 31.3 ja neuvolan kiekon mukaan 1.4. No ultra tarkentaa muttei sekään ihan päivän tarkka ole, mittaajan "käsityö" vaikuttaa myös.
 
Onkos kukaan kertonu vielä kellekkään ? muulle ku puolisolle siis :D tai miettinyt nimiä ja synnytystä tai tavaroita ? mä oon tässä käyny läpi mitä pitää taas hommata, just möin tupla rattaat ja koliikkikeinun ja annoin lasten vanhat vaatteet, rintareput ja sitterin pois, nyt on kirottu et pitiki olla niin hätiköityny siitä et pitää saada ylimääräset tavarat pois viemästä tilaa ja nyt sit kaikki pitää hommaa uudestaan :D
 
Onkos kukaan kertonu vielä kellekkään ? muulle ku puolisolle siis :D tai miettinyt nimiä ja synnytystä tai tavaroita ? mä oon tässä käyny läpi mitä pitää taas hommata, just möin tupla rattaat ja koliikkikeinun ja annoin lasten vanhat vaatteet, rintareput ja sitterin pois, nyt on kirottu et pitiki olla niin hätiköityny siitä et pitää saada ylimääräset tavarat pois viemästä tilaa ja nyt sit kaikki pitää hommaa uudestaan :D
Ainoostaan miehelle ja esikoisen yhdelle kummitädille... Mä harkitsin myynkö pienet vaatteet kohta pois jos se auttais asiaa mutta vielä en ehtiny :D
 
Mä kerroin äidilleni ja parhaalle ystävälle, ne tiesikin meidän kolmosen yrityksestä :)
 
Me ollaan miehen kanssa päätetty että yritetään pitää salassa mahdollisimman pitkään tätä raskautta. Sovittiin että molemmat saa kertoa yhdelle luottoystävälleen, jotta vältytään tahattomilta purkauksilta :D pakkohan siitä on voida jollekin puhua. Mut katotaan nyt miten maha lähtee kasvamaan, esikoisen 1v synttärit on sopivasti just kun rv12+0 poksuu että jos oon kovin turpeana niin paha sitä on piilotella :D mutta siis vähintään siihen asti ollaan hiljaa asiasta. Oon vaan maailman huonoin pitämään onnellisia salaisuuksia :rolleyes:
 
Itse oon kertonut siskolle ja kahdelle kaverille. Meillä ei sinänsä oo mitään tarvetta pitää asiaa salassa :) jos jotain käy niin toivoisin senkin olevan sitten lähipiirin tiedossa, ettei tarvi omaa pahaa mieltä piilotella. Tässä lähi aikoina varmasti tulee tilanteita, joissa epäilyt herää ja en itse jaksa lähteä mihinkään kikkailuunkaan asiaa salatakseni.
 
Mä kerroin puolison lisäks äidilleni. Muille kerrotaan ekan ultran jälkee, kuten esikoisestaki tehtiin. Meillä on kaikki hankittuna ja jopa esikoisen pieneks jääneet vaipat on varastossa! :) Nimetkin on päätetty...sekä pojalle, että tytölle :hilarious:
 
Mä olen joutunut kertomaan esimiehelle töissä, koska meillä on työtehtäviä, joissa ei voi toimia raskaana. Tavallaan tuntui hölmöltä kertoa näin aikaisin, mutta esimies otti asian tosi ihanasti! Miehen kanssa ollaan kerrottu molemmat yhdelle ystävälle, tuntuu tärkeältä että molemmilla on joku jolle purkaa tuntoja :)

Ajateltiin, että kerrotaan ekan kolmanneksen loppupuolella kun aika tuntuu sopivalta perheille ja ystäville.
 
Me ei olla kerrottu kenellekkään eikä aiota kertoakkaan, lähipiirille kerrotaan vasta kun alkaa näkyä, eräs ystävä on epäillyt jo pitkään, ennen ku itselläni heräsi epäilys, mutta hänellekkään en viitti kertoa ihan vielä :D nimet meilläkin valmiina, tai siis mulla, mies ei oo sanonut vielä mitään mun ehdotuksille, meillä on yleensä ollut niin että laaditaan lista nimistä ja listalta mä päätän pojan nimen ja mies tytön nimen, koska mulle vaikea päättää, tytöille niin monia hyviä :D nyt mulla on pojalle kaks vaihtoehtoa ja tytölle on löytyny 1lemppari joten saa nähdä miten tän kanssa käynee :D mut siihen on aikaa että saa tietää kumpi on ja mieli voi muuttua kun näkee pikkusen ekan kerran :)
 
Takaisin
Top