nt-ultra

mingala

Jostain jotain jo tietävä
Marrasmammat 2017
Milloinkas teillä on/oli tää nt-ultra? Oliko kaikki ok? Mitä kaikkea siinä katsotaan ja kauanko meni aikaa suunnilleen? Saa kertoa muutakin :)
 
Mulla on 12+1 ja siihen vielä reilu pari viikkoa. Jännittää erittäin paljon ja hieman pelottaa, koska edelliskerralla havaittiin kkm, mikä sitten on varjostanut tätä odotusta. En uskalla iloita, kun takaraivossa jyskyttää muisto viime syksyltä.
 
Mulla on 2.5. Sillon on tasan 12+0. Jännittää kovasti. Itselläkin kummittelee edellinen kkm :S
 
Mulla 25.4 eli ensi tiistaina, silloin viikkoja 12+4. Jännittää ihan hirveästi että onhan siellä kaikki hyvin. Onneksi käytiin varhaisultrassa rv7+ niin tietää että raskaus on oikeassa paikassa ja että siellä oikeasti joku kasvaa. Toisen lapsen kohdalla sitä osaa jännittää ja pelätä jotenkin eri tavalla.
 
Mulla oli eilen perjantaina, jossa muuttuneen LA mukaan viikot 11+5. Katsoi, että syke on hyvä, istukan sijainnin, lapsiveden määrän, sikiön liikkumisen, napanuoran sijainnin istukassa (sanoo ettei ole välttämätön tätä katsoa), aivot, ranka ja raajat että näkyy. Nämä ainakin. Ja tietysti niskapoimun, kun osallistuin seulaan. Minulla NP 1,2 ja tässä vaiheessa riskiraja kuulemma 3, mutta ymmärtääkseni tämä vähän riippuu viikoista. Mittasi myös pääperämitan ja pään halkaisijan.

Mulla tehtiin vatsan päältä, olen lievästi ylipainoinen, sanoi että kokeillaan ensin siitä, jos näkyisi riittävästi, muuten tarvittaessa vaginaalisesti. Kaverilla oli suoraa tehty samassa paikassa vaginaalisesti, en tiedä oliko sama vai eri kätilö.

Aika varattiin myös rakenneultraan valmiiksi ja kirjasi tekstit, jotka antoi minulle neuvolaan toimitettavaksi. Ja tietysti neuvolakorttiin merkitsi muuttuneen LA. Koko aikaan kului n 30 min. Kerran joutui heiluttelemaan sikiötä eri asentoon, jotta näki haluamansa, muuten vissiin aika hyvin ja nopee näki tarvittavat.

Edit/ Kaikki siis oli tässä vaiheessa juuri kuten pitääkin
 
Niin ja omasta ultrasta vielä, olin tosi hermona ennen ultraa, itkin jo sairaalan parkkiksella, vaikkei mitään syytä olettaa, ettei kaikki olisi hyvin. Käytiin varhaisultrassakin, eli tiesin jo että yksi sikiö kohdussa on.

Pillitin lähes kokoajan ja varsinkin hanat aukesi, kun alettiin ultraamaan ja näin itsekin että ihan oikean näköinen vauva sielä on, joka heilutti isille ja äitille käsiä ❤
 
Mulla olisi keskiviikkona nt-ultra. Sillon olisi rv 11+6. Aikaa en saanut myöhempää niin, et mies pääsisi kanssa mukaan. :grin toivotaan, et kaikki hyvin ja saa tarkistettua nyt sen lasketun oikeaksi.
 
Taidan siirtyä tännekin, kun lokakuun lopulla ois laskettuaika et jos marraskuun puolelle venähtää.

NT-ultrat ollu Ok, mutta veriseuloissa 'jäin kiinni' ja nyt useampana kertana joutunut ravaamaan ultrassa muissa merkeissä.

Kahden viikon päästä ois uus käynti sikiötutkimuslaitoksella ultrassa ja verikokeissa.

Onko teille tullu vielä seulontavastauksia vai oletteko niihin osallistuneet?

Mulla ensimmäinen nt-ultra oli viikoilla 11+5 mutta mittojen vuoksi oli sit 10+3 eli uudestaan sit siitä reilu viikon päähän. Normaali 1.3 mm turvotus. Tunnin ajan olin vastaanotolla kun ei tuo pikkukaveri suostunut liikkumaan suotuisampaan asentoon :D

Nyt 13+2 :)
 
Mulle Syren tuli veriseula tulos netpostiin eilen, jolloin oli siis ultrakin. Tulee myös paperipostilla. Ja tuloksissa mainittiin, ettei ole kohonnutta riskiä ja tulos normaali.

Verikokeet katsoin omakannasta ja DOWN oli 1:10000 ja Tri18 1:10000, olin ihmeissäni voiko olla noin pienet noi riskiluvut.
 
Mulle Syren tuli veriseula tulos netpostiin eilen, jolloin oli siis ultrakin. Tulee myös paperipostilla. Ja tuloksissa mainittiin, ettei ole kohonnutta riskiä ja tulos normaali.

Verikokeet katsoin omakannasta ja DOWN oli 1:10000 ja Tri18 1:10000, olin ihmeissäni voiko olla noin pienet noi riskiluvut.

Kyllä voi olla noin suuret riskiluvut! Hyvä näin :) mulla matala hcg sekä PAPP-A ja 18 trisomian riski 1:5. Hurjaa.. mutta 80% mahdollisuus että ois terve. Kahden viikon päästä ois lapsivesipunktio ja siitä 1-2 viikkoa tuloksia odotellessa. Kyllä odottavan aika on pitkä, mutta terveen papereilla mennään siihen asti kunnes toisin todistetaan :) en halua stressata turhia, ettei stressihormoonitasot kasva liikaa.

Jännittävää ja pelottavaa aikaa.
 
Meille kätilö sanoi, että niskaturvotus on riskiarviossa n 75%, veri 10% ja loppu onkin se sattuma. Eli hyvin on mahdollista, että kaikki kuitenkin kunnossa. Eihän nuo ns. hyvätkään luvut absoluuttisesti poissulje, vaikkakin epätodennäköistä.

Tsemppiä teille, toivottavasti punktio onnistuu hyvin ja kaikki olisi kunnossa!
 
Meillä oli nt ultra jo toissa keskiviikkona! Silloin oli 11+0 mutta vastas 11+4. Turvotus oli 0,7 ja kaikki vaikutti olevan hyvin verikokeen tuloksia en ole saanut vielä mutta aikovat ilmoittaa jos on jotain niin viikon sisällä.

On se huojentavaa nähdä kyllä pikkuinen :Heartred ja mullakin kun.niitä vuotoja oli just edellisellä viikolla, niin jännitti hulluna.
 
Mulla oli pari päivää sitten tuo nt-ultra. Viikkoja oli laskeskeltu olevan 13+0, jotka sit täsmäsivät päivälleen sikiön koon kanssa. Mulla ei kuunneltu sykettä, mut mittas pään, pää-perämitan sekä sääriluun pituudet. Oikea määrä suuria luita, hyvä syke, niskaturvotus 1,0. Verikokeen tulokset sain samalla, mulle annettiin riskiluvuiks kaikkiin 1:100000.
Vatsan päältä ultratessa näki hyvin kaiken tarvittavan, mutta mulla on myös kysta, jota seurataan samalla, niin sitä ultrattiin sitten alakautta.
 
Mulla on tuo ultra tiistain, vähän kyl jännittää.. Toivottavasti kaikki hyvin! :Heartred

Missä vaiheessa olitte siis verikokeessa? :wideyed: Kysytäänkö siis erikseen, että haluaako siihen verikokeeseen vai mitä häh?? :eek: Oon pihalla!
 
Mulla kysyttiin ekassa neuvolassa kaikki noi haluaako osallistua ja halusin. Mun piti ainakin käydä siellä verikokeissa ennen tota nt-ultraa. :)

Mua jännittää kanssa todella paljon toi ultra. Tiedän, et vaikka kaikki olisi viime ultrassa ollu ok, ni sikiö on voinu kuolla ja kohtu täynnä sitä reikäjuustoa. :nailbiting::sorry: siksi pieni pelko takaraivossa:sorry:
 
Takaisin
Top