Suositukset/rajoitukset+terveysjutut

Kuutio

Näppärä viestien naputtelija
Tänne vois kirjoitella ruokaan,juomaan, terveyteen ja muuhun tekemiseen liittyvistä suosituksista ja rajoituksista :)
 
Aloitan..eli oon kuullu että "raskaana ei saisi kantaa painavia asioita". Koskeeko tämä vasta kun ollaan pidemmällä raskaudessa? Millaisesta "painosta" tällaisessa suosituksessa on kyse?
 
Mä pidän rajana sitä, että ei tarvii ponnistella ja tuntuu koko ajan hyvältä. Edellisessä raskaudessa olin työssä jossa piti nostella välillä taakkoja. Kiinnitin huomiota työergonomiaan ja nostelin taakkoja pienemmissä erissä. Kannattaa myös muistaa, että nivelet löystyy. Mulla jo alkumetreillä huomaa, että helpommin selkä kipeytyy huonoista nostoista ja kumarteluista. Ihan loppu metreillä sitä ei tullut juuri mitään nosteltua, mutta alussa sitä jaksoi paremmin :)
 
Aloitan..eli oon kuullu että "raskaana ei saisi kantaa painavia asioita". Koskeeko tämä vasta kun ollaan pidemmällä raskaudessa? Millaisesta "painosta" tällaisessa suosituksessa on kyse?

Raskauden ensimmäisessä ja kolmannessa kolmanneksessa pitäisi erityisesti välttää liian raskaita kantamuksia. Mutta maalaisjärjellä kaikesta selviää. Mitään ponnisteluja vaativaa ei siis nyt kannata nostella ja kanniskella.. mutta kyllä ihan kauppakasseja voi kantaa :)
 
Mites muuten kun kävin Cittarissa ostelemassa alkottomien juomien hyllystä nautintoaineita...nooh siinä yhdessä siideripullossa olikin 0,5%. Lasketaan silti (kaupan standardin mukaisesti) alkoholittomaksi? Täällä keskusteltiinkin jo alkoholista ja jotkut meistä totaalikieltäytyjiä ja jotkut sallivat lasin silloin tällöin. Miten alkoholista täysin kieltäytyvät suhtautuvat tähän 0,5%:een?
 
Mä aion jättää ihan kaiken vähäisimmänkin alkoholin pois. Oon aika herkkä, nousee simakin päähän. :D Tosi harvoin oon käyttäny ennen raskauttakaan. Hyvin löytyy myös täysin 0% juomiakin aikuiseen makuun. Mun lemppari on rekorderlig (en tiä kirjoitinko oikein) mansikka-lime siideri. Viime viikonloppuna join jotain ruokakaupasta ostettua rose-kuohuviiniä, oli kans tosi namia.
 
Kiitos vinkeistä :) 0%:sista olen kokeillut oluita ja punaviiniä, ei kyllä ole mitään hyvää... ihan ok kuohuviini on Barrels and Drums, sellainen jossa on etiketissä norsu. Paras alkoholiton olut on Lidlin tölkkiolut. En tosin noita hirveästi ole maistellut.
 
Minkähän verran kotitekoisessa simassa on %? Osaako kukaan kertoa? Nimimerkillä tänään pullotin sellaset 8 litraa :joyful:
 
Kyllä varmaan simaa tohtii juoda :grin Mää en oo noista alkohollitomista innostunut yhtään. Eipä tässä pahoinvoinnissa mieli tekiskään olutta tai viiniä:woot:
 
Mä vaadin että on ihan 0% :) Tässä oon jo pidemmän aikaa ollut lähes tulkoon nollalinjalla (yhden skumppalasin ja yhden pienen lonkeron olen tässä viimeisen 3 vuoden aikana juonut :p ) niin tuntuis nyt ''hurjalta'' ottaa edes se 0,5% juoma. Jos nyt vahingossa tulee sellainen juoma juotua, niin en ottaisi kauheesti stressiä :) Alkosta löytyy lehtikuohua, joka on todella hyvää ja aikuiseen makuun sopivaa, jos jotain merkkipäiviä tässä raskausaikana tulossa :) Vähän hintavaa, että ei ihan arkijuomaksi ehkä, mutta me ollaan miehen kanssa vuosipäivänä juotu :Heartred Kotitekoisessa simassahan voi olla yllättävän paljon voltteja. Riippuu ihan siitä miten pääsee käymään (aika, lämpötila jne). Itse en uskaltaisi kotisimaa juoda, mutta tää on taas odottajasta kiinni :)
 
Itse en välitä alkoholista juurikaan, joten en näe mitään mieltä edes juoda alkoholittomia juomia. Jotkut saattaa pitää esim. oluen mausta, mutta koska itse en pidä, niin turha lipittää alkoholittomiakaan. Pysyn siis mehulinjalla :grin
Ja 0,5 lukeutuu myös ehdottomasti-ei-listaan, vaikka en moralisoisi jos joku yhden sellaisen juo. Ennemmin se kuin 4,5 olut.
 
Mä taas tykkäisin oluesta ja punaviinistä :) mut nuo alkoholittomat ei maistu niin hyvälle et niitä viittis lipittää. Pääsiäisenä join alkoholitonta punkkua koska oli kiva olla samanväristä lasissa kuin muillakin :)

Tosiaan ihmettelin tuota 0,5%:sta, et millä lailla se kuuluu alkoholittomien hyllyyn..
 
Hyvä, että mainitsitte nuo simat ja muut "alkottomat". Ei tulisi jotenkin mieleen tarkistaa, kun olettaa, että alkoton on alkoton, mutta kyllähän niissä tosiaan saattaa pikkuprosentteja olla ja itse olen kyllä nollalinjalla, vaikken muutenkaan juuri käytä.
 
En ole vielä ehtinyt tarkistaa, niin ajattelin kysellä jos joku tietäisi, miten on esim. Tiikeri balsamin laita? Uskaltaako sitä käyttää hartioihin?
 
Mä en aio edes alkoholithomia viinejä, oluita tai sidukoita juoda, jotenkin koen ne vähän turhiksi. Mieluummin sit vichyä tai limua, jos tekee mieli :)

Jää kesän terassijuomat juomatta:grin onneks limppariki on hyvää kylmänä!:p
 
En ole vielä ehtinyt tarkistaa, niin ajattelin kysellä jos joku tietäisi, miten on esim. Tiikeri balsamin laita? Uskaltaako sitä käyttää hartioihin?

Tiikeri balsamissa on suositus ettei käytettäisi raskauden ainana keskustelematta lääkärin kanssa. Toisaalta luulen, että ei ole kovin vaaraksi jos hartioihin käyttää. Kannattaa silti varalta ehkä kysäistä lääkäriltä niin saa varmistuksen.
 
Kyllä kannattaa olla noissa voiteissa tarkkana, ihon läpi kun ihan huomaamatta saattaa verenkiertoon imeytyä kaikenlaisia kemikaaleja. Itselläni käytössä vain allergiatestattuja sekä tutkittuja tuotteita. Niska ja hartiajumeihin oon käyttäny lämmintä kaurapussia :)
 
Joo mä kans suosittelen käyttämään tutkittuja ja lääkärin suosittelemia voiteita.

Alkoholin suhteen oon nolla linjalla mutta kyllä mä simaa aion juoda vappuna. :)
 
Takaisin
Top