Rakenneultra

Mulle on merkattu 10.3. eli rv 16+4 :eek: onkohan siinä joku merkintävirhe? Muistelin nimittäin et se ultraaja joka ton varas, ois sanonu et on huhtikuussa! Pitääkin ehkä soittaa ja kysyä, onko oikein. Tai sit vaan käydä tsiigailemassa vauvaa ja ottaa uus aika, jos toi on liian aikasin :D
 
Ja en tarkkaan muista, mitä siel tehtiin. Jotain mittailuja ja muistaakseni se kesti vähän pidempään ku nt-ultra. Ja sit sai tietää sen sukupuolen! :)
 
Mulla on 30.3 eli raskausviikolla 21 kans. :) nyt menossa rv 15 eli jonkun aikaa joutuu vielä odottelee..:nailbiting::love2
 
Mul on 20+6 viikolla ultra, mikä kai on ihan normi. Siellä katsotaan kaikki noi rakenteelliset jutut, sydämen kammiot jne. Eli jos jotain suurempaa rakenteellista vikaa on niin se on tarkoitus tässä ultrassa huomata. Sukupuolikin joskus kerrotaan mutta oon kuullut että osa kätilöistä on jotenkin haluttomia kertomaan sitä tai eivät sano ellei ole tosi varmoja... Mulle on kyllä aina kerrottu ja silleen positiivisesti, että melko varma tyttö jne. ja pojasta näytettiin ihan kuvaruudulta että tossa on kivekset :grin

HUSin sivuilla:
"Rakenneultraäänitutkimus tehdään vatsanpeitteiden päältä. Tutkimuksessa katsotaan järjestelmällisesti sikiön rakenteet, arvioidaan sikiön kasvu ja lapsiveden määrä sekä katsotaan istukan sijainti kohdussa. Sukupuolen määritys ei kuulu tähän tutkimukseen, mutta vanhempien toivoessa voidaan lapsen sukupuolta yrittää selvittää."
 
Mulle on merkattu 10.3. eli rv 16+4 :eek: onkohan siinä joku merkintävirhe? Muistelin nimittäin et se ultraaja joka ton varas, ois sanonu et on huhtikuussa! Pitääkin ehkä soittaa ja kysyä, onko oikein. Tai sit vaan käydä tsiigailemassa vauvaa ja ottaa uus aika, jos toi on liian aikasin :D

Kuulostaa kyllä aika aikaiselta :wideyed: Täällä ainakin ohjeissa sanotaan, että ru on viikoilla 18-21. Kannattaa varmaan kysäistä, ettei ole vaan tullut virhettä, ettet turhaan mene sinne eikä sitä voikaan sit tehdä vielä noilla viikoilla...
 
Kuulostaa kyllä aika aikaiselta :wideyed: Täällä ainakin ohjeissa sanotaan, että ru on viikoilla 18-21. Kannattaa varmaan kysäistä, ettei ole vaan tullut virhettä, ettet turhaan mene sinne eikä sitä voikaan sit tehdä vielä noilla viikoilla...
No kun niin mäkin muistelin et on vk 18-20. Pitää joo soittaa..
 
Mulle on merkattu 10.3. eli rv 16+4 :eek: onkohan siinä joku merkintävirhe? Muistelin nimittäin et se ultraaja joka ton varas, ois sanonu et on huhtikuussa! Pitääkin ehkä soittaa ja kysyä, onko oikein. Tai sit vaan käydä tsiigailemassa vauvaa ja ottaa uus aika, jos toi on liian aikasin :D
Joo kuulostaa et liian aikasin. Mutta kun mä menin nt-ultraan ja va-ultran mukaan oli sillon 10+6 ja menkkojen (keskenmenon ajankohdan) mukaan 11+4, niin ultraaja vaan sano, että jos on viikot liian aikaiset ettei voi mitata nt:a, niin sit vaan varataan uusi aika, ja saat tässä nyt sitten ylimääräisen kerran. Kaikki on ilmaisia. Meillä siis kävi niin et kyl ne viikot oli 11+4 ja hyvin pysty mittaamaan. :) Eli jos haluat ylumääräisen kurkistuskerran, niin mee ihmeessä jo sillon 16+. :wink

Meillä ru 20+0. Vielä olis vajaa 6vk. Aika mateleeee... Nyt 14+2.
 
^ Mä kyllä soittaisin...Etenkin jos sulle Ciipi on vaan johonki paperille merkitty tuo väärä aika... niin voihan olla että varaus on silti tehty esim 10.4. ja on vahingossa kirjannut noin... ja mitään aikaa ei 10.3 olekaan. Silloin vain turhaan joutuisi odottelemaan siellä....
 
Mulla kanssa jetsulleen samana päivänä rakenneultra kuin ultsarilla ja emimarianilla, eli 30.3 ja tuolloin on rv 21+1.
 
Meillä kanssa 30.3 rakenne ultra. Vko 21 silloin taitaa just kääntyä. Ei jaksais odottaa :)
 
Sitä mä kans mietin et se voi olla myös vaan merkattu väärin. Ei ois kauheen kiva jos on esikoiselle saanu hoitajan ja sit se onkin ihan turhaa...
 
Mulle on merkattu 10.3. eli rv 16+4 :eek: onkohan siinä joku merkintävirhe?

Merkintävirhe tai väärä aika, sillä 16+4 on aivan liian varhain siihen, että mahdolliset rakenneviat voisi ylipäätään nähdä. Soita siis ja varmista asia!

Meidän rakenneultra on 15.3. 21+0, mutta mennään väliultraan "perhelääkärille" jo huomenna. Se onkin jo meidän viides ultra (käyty aiemmin viikoilla 6, 8, 10 ja 13) ja tuntuu ihan käsittämättömältä, että julkisella tarjotaan vain kaksi ultraa!

Ultrata tietty saa ihan ite, jos on julkisella töissä... meidän tuttu sairaanhoitaja kuulemma ultraa itsensä harva se päivä, vaikkei osaa lukea laitteen lukuja oikein :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
14.3 eli rv 21+0. Olisin saanut ajan viikkoa aikaisemminkin mutta ollaan silloin reissussa, ni tämä oli heti seuraava vapaa aika.
 
Takaisin
Top