Oireet

Oksensin raskauteni ensi kerran synnytysssairaalassa :))! Kärsin lievästä huonosta olosta vain väsyneenä iltaisin. Käytännössä mulla ei ollut juuri mitään oireita paitsi harjoitussupistukset puolivälistä eteenpäin :) (tai no nyt tuli mieleen, että ummetus kesti maaliskuusta viime viikkoon :wink
 
Tänään olisi pidemmän kierron mukaan laskettuna 6+0 ja tänne on rantautunut esikosta tuttu 24/7 kestävä etova olo. Esikosta oksensin ensi kerran 6+1 ja siitä lähtien pääsääntöisesti useamman kerran päivässä melkein 15 viikolle asti. :sad001 Nukkua voisin myös koko ajan. Illalla nukahdan samaan aikaan esikon kanssa 8-9 maissa ja siltikin meinaan aamulla nukkua pommiin kun pitäisi töihin mennä ja viedä poitsu hoitoon.
 
Onko kellään ollu napa kosketus arka? Siis ei suoranaisesti kipeä, on vaan outo jomotus navassa... En ainakaan edellisessä raskaudessa muista tämmöstä vaivaa... siitä kyllä onkin kymmenen vuotta :D
 
Nenä tukossa, pää kipeä, kuvottaa ja paleltaa. Muutama päivänä tuli hieman verta ja oli tosi kipeä maha. Mutta nyt kivut helpottanut.
 
Voimia pahoinvoiville :Heartred
Flunssa edelleen päällä, niin olohan on aikas huono sen takia. Eli nenä tukossa, päätä särkee, yskittää jne..raskausoireeksi luen pissalla ramppaamisen ja menkkakipuja on välillä sekä painetta kohdussa, repäisykivut alkanut voimistumaan.
 
Ite täällä jännittyneenä luen teidän kirjotuksia terkuin 5+2 ja täysin oireeton järkyttävää väsymystä lukuunottamatta. Sekin voi johtua niin monesta muusta etten jaksa uskoa raskausoireeksi :<
 
Tiesin olevani raskaana jo muutama päivä ennen plussaa, kun aamuheräilyt alkoivat (muuten siis oon aamu-uninen). :) Oonko mä ainoo, jolla on kuuma kun muut vaan palelee? Muuten suht oireeton. Jos menee suunnilleen samalla kaavalla kun ed. raskaudessa, pahoinvointi alkaa joskus viikon päästä, joten nautin sen poissaolosta täysillä kun vielä voin. :) Btw, mihin esikoinen laitetaan, kun itse lähdetään oksentamaan? o_O Meillä nukutaan perhepedissä joten pinnasänkykään ei oo vaihtoehto. Ikää siis melkein vuosi, joten ei ymmärrä kieltojen päälle ja ehtii joka paikkaan...
 
Maaria 2017: Samassa veneessä, mun oireet on varsin olemattomia, välillä vaan keksin että joku liittyy raskauteen vaikka voi olla kyse vaan jostain väärästä ruuasta tai huonoista yöunista tai muusta. Tuntuu helpommalta kuvitella oireita, koska oireiden kanssa tää tuntuu todellisemmalta. Jano ja pissahätä on ainoot mitkä vähän eroaa entisestä, koska yleensä juon tosi vähän.
 
Btw, mihin esikoinen laitetaan, kun itse lähdetään oksentamaan?
Yhden nyt aina nappaa mukaan. Missä hän on, kun käyt vessassa? :)

Meillä on rajattu olohuone ja keittiö (avointa tilaa) lapsiportilla ja tytöt ovat keskenään siinä, jos joudun käymään itse vessassa tai vaikka siellä oksentamassa. Kahta kun on ollut vaikea ottaa vessaan mukaan. Jossain vaiheessa oli leikkikehäkin käytössä, kun olivat alle vuoden ikäisiä ja liikkuivat jo. Nyt toki ovat vähän isompia ja onneksi melko järkeviä. Jätän oven auki, jolloin kuulen, mitä puuhaavat ja osin on näköyhteyskin.

Onko öisin samassa perhepedissä toista aikuista?
 
Hmm... Vessaan joudun ottamaan lapsen mukaan, kun meillä ei oo tollasta kätevää näköyhteyttä. Vessassa käyntikin on nykyään hankalaa, kun yrittää väkisin saada änkeä pöntölle, vaikka istun siinä. :hilarious: (Sori yksityiskohtaisesta selostuksesta :)). Oksentaessa en kyllä pysty häntä estelemään, kun mulla on tosi voimakas oksennusrefleksi. Perhepedissä on isikin, joten yöt eivät liene ongelma, mutta ne päivät kun on kaksin lapsen kanssa.. Ehkä pitää joku leikkikehäviritelmä hankkia. Tosin vähän pelkään, että meidän pirpana alkaa olla vähän turhan neuvokas sellaisiinkin. Outoja kyselen, kun monella on useampikin lapsi ja aina kaikki ovat jotenkin selvinneet. :)
 
Aamutakissa täälläkin viuhdottu menemään joka päivä, kotona ihana olla mahdollisimman helpossa asussa ja ettei mahaa kiristä! Tänään huomasin aamulla pientä arkuutta nänneissä ja eilen tissit ehkä jopa turvotti, ihanaa:hilarious::p:wacky: näitä oireita olen kaipaillutkin missä viipyy:arghh::happy:
 
Meillä oli (ja on) olohuone sen verran babyproof, että ihan vaan jätin nappulan sinne vessassa kipaistessani.
Lattialla läjä leluja niin siinä yleensä viihtyi aika hyvin. "Pahimmillaan" nykäissyt kirjoja hyllystä pois tai painellut xboksin päälle. :grin

Nyt tuo on jo 3,5v niin ei ole huolta sitäkään vähää.
 
Onko muilla ilmavaivoja? Viime yönäkin maha turpos ja särki kun ilma suolessa möyrys ja se haju. Aivan kamala mille voi naisihminen löyhkätä :hungover::hilarious:
 
Mulla on kans kovasti palelua, iltaa kohti aina vaan lisääntyy. Sit turvotus on jo kova. Ennen plussaa mulla oli vatsa ihan sekaisin monta päivää. Lisäksi unen saaminen illalla kesti tolkuttoman kauan. Vielä ei oo väsymystä eikä pahoinvointia, mut mulla on vasta 4+6 tänään eli viikon päästä voi olla eri tilanne. Rv 6 on aiemmissakin raskauksissa noi alkaneet.
 
Mulla on rintojen jomotus hävinnyt, jes! Tuntuu taas aika normaaleilta. Esikoisen raskaudesta tuttu "nälkäpahoinvointi" taas tuntuu nostavan päätään. Ennen pystyi olemaan pitkiäkin aikoja syömättä, mutta nyt kyllä alkaa päänsärky ja ihmeellinen ällötys jos edellisestä ruuasta on aikaa.. hyvähän se on säännöllisesti syödä :) varsinaista pahoinvointia ei ole vieläkään. Mutta kun poika menee päiväunille niin kyllä painuu itselläkin silmät aika nopeeta kiinni. Ennen en nukkunut ikinä päivällä.. tuntuu etten saa mitään aikaan. Ja herääminen kestää tuntitolkulla :D
 
Mulla kans toi palelu ja nimenomaan iltaa kohti lisääntyy. Mistähän sekin johtuu [emoji3]. Tänään oli myös ensimmäistä kertaa aika huono olo aamulla. Ensin syöminen auttoi, mutta sitten alkoi uudestaan. Lähdin esikoisen kanssa ulos ja helpottui. Tänään on pitänyt syödä vähän väliä. Tekee mieli kermavaahtoa , mansikkahilloa ja lettuja, mutta en jaksa tehdä [emoji5]. Ihan kauhea väsymys. Mulla ei ole kuin nännit arat, ei muita tuntemuksia rinnoissa. Esikoista imettäessä olen tuonkin huomannut. 5+2 menossa.
 
Mulla on nyt ollut sellaista voimattomuutta, tai tuntuu että vähänkin jos joutuu portaita tai ylämäkeä kävellä niin tuntuu ettei pääse eteenpäin ja ihan hengästyttää...
 
Takaisin
Top