Äitiyspakkaus

kameli27

Jostain jotain jo tietävä
Oletteko tilanneet äitiyspakkausta ? Minä saan vasta ensiviikolla raskaustodistuksen neuvolasta. Jännässä odottelen ehtiikö 2017 pakkaus tulla jakoon!
 
Myö otetaan pakkaus. Ajattelin sitä hakemista venyttää niin pitkälle kuin pystyy, jospa sitte olisi edes mahdollisuus saada 2017 pakkaus. Toki jos poika meille tulee ni sopii hyvin tuo 2016 :)
 
Me ei oteta tällä kertaa. Otin esikoisesta ja tosi vähän tuli siitä vaatteita käyttöön, koska niitä oli jo niin suuret määrät muutenkin. Ja osa niistä vaatteista oli väärän mallisia meidän pojalle. Ja edelleen ne on mulla tallessa, joten katotaan jos ne menis nyt. Tavaratkin taitaa olla vielä kaikki tallessa ja hyvässä kunnossa :) Äp:n makuupussille tuli kyllä sillon käyttöä, mut sekin on edelleen ihan priima :)
 
Me otetaan :) sen uuden haluaisin, mutta kyllä se 2016 käy :) kiva säästää pakkauksista tavaroita molemmille lapsille :)
 
Mä laitoin kans eilen hakemuksen vetämään.. tosin tajusin liian myöhään että ois pitäny venyttää hakua, koska mielummin ottasin 2017 vuoden paketin... Mut jos täällä on joku joka haluaa ehdottamasti 2016 vuoden paketin, ja saa 2017, niin mä oon todellakin halukas vaihtamaan.......!
 
Kelan sivuilla (Kela-Kerttu) oli tietoa, että tuota 2016 pakkausta on vissiin tähän mennessä mennyt aika vähän, joten 2017 pakkaus julkaistaneen vasta myöhään keväällä ja senkin jälkeen kestää vielä hetki, ennen kuin kaikki 2016 pakkaukset on jaettu loppuun. Eli jos nyt ei tule jotain huimaa ryntäystä noiden 2016 pakkausten hakemiseen, niin meistä ei varmaan kukaan ehdi saada sitä 2017 pakkausta, kun sitä on haettava viimeistään 2kk ennen la:ta.
 
Niinpä, tämä 2016 julkaistiin joskus maaliskuun alussa joten ehkäpä ei oo mitään järkeä venyttää oikeasti sitä hakua.. Mulle kyllä kelpaa tuo 2016 pakkaus, on vaan sillain psykologisesti harmi että se vaihtumisajankohta on niin lähellä :D
 
Mä en ainakaan ajatellu pitää kiirettä sen pakkauksen hakemisen kans. Haen 27.3 mennes niinku pitääki eli 2kk ennen laskettua aikaa. :) Jos sinne vaikka tuliski niin paljo hakemuksia et sais 2017 pakkauksen. Mulle on kyllä ihan sama saanko sitä, mutta ajattelin joka tapaukses kokeilla jos saiski. :)
 
Meille tulee tyttö, ja oltiin sitä mieltä, että tuo 2016 pakkaus on niin poikamainen, että otetaan rahana (hakemuksen laitoin jo viime viikolla vetämään). Vaatetta ja muuta tarviketta ollaan muutenkin saatu niin paljon, ettei välttämättä olisi enää ollut käyttöä noille pakkauksen vaatteille ja muille. Makuupussin perään tosin vielä itken, mutta eiköhän se jotenkin järjesty :)
 
En tällä kertaa ota pakkausta vaikka kummastakin ne on ollut kovalla käytöllä kun oon tykänny niistä vaatteista (paitsi toppapuku ja vanupuku jäänyt käyttämättä) nyt oon löytänyt kirpuilta 2016 vuoden pakkauksesta ne mitä haluan.... ja ei varmaan keretä saamaan 2017 vuoden pakettia. :/
 
Kelan sivuilla (Kela-Kerttu) oli tietoa, että tuota 2016 pakkausta on vissiin tähän mennessä mennyt aika vähän, joten 2017 pakkaus julkaistaneen vasta myöhään keväällä ja senkin jälkeen kestää vielä hetki, ennen kuin kaikki 2016 pakkaukset on jaettu loppuun. Eli jos nyt ei tule jotain huimaa ryntäystä noiden 2016 pakkausten hakemiseen, niin meistä ei varmaan kukaan ehdi saada sitä 2017 pakkausta, kun sitä on haettava viimeistään 2kk ennen la:ta.


Joo niin huomasin minä tuon saman... Mutta aina voi toivoa..:joyful:
 
Oon ite miettiny että vois sen äitiyspakkauksen halutakkin mutta vuoden 2016 pakkaus on aika "poikapainotteinen". Mietin että jos joku täällä joka ei pakettia halua ottais sen paketin ja sitte minä ostaisin sen heiltä pois. Mutta mutta kuten sanottua meillä tyttönen ilmeisesti tulossa nii tiä sitte haluanko..
 
Tuulia: Niitä makuupusseja löytyy käytettynä ainakin pääkaupunkiseudun kirppareilta ym. todella helposti.
 
Tuulia: Niitä makuupusseja löytyy käytettynä ainakin pääkaupunkiseudun kirppareilta ym. todella helposti.
Pitääkin lähteä pörräämään :) Torin ja fb:n kirpuilla on sen osalta ollut aika hiljaista.
 
Mä laitoin eilen hakemuksen vetämään kun kuitenkin esikoinen ja poika tulossa, niin mieluusti otan tuon 2016 pakkauksen.
 
Mä ottaisin kyllä mielelläni tuon paketin, että jos joku ottaa mieluummin rahana niin voisin ostaa sen pois.. :) en oikein luota tässä noihin nettikirppiksiin kun niissä usein näkee että joku ottaa vaan rahat ja katoaa eikä laatikkoa koskaan lähetettykään...
Eihän tuo 2016 kovin tyttömäinen ole, mutta tässä on tullut nyt ostettua aika paljon vaaleanpunaista ja söpöstä niin voisi tuoda vähän vastapainoa nuo neutraalimmat värit (mitä täältä ei mistään oikein edes saa) :p
 
Vieena: Missä päin olet?

Kirppareilta kyllä löytyy äitiyspakkausken juttuja käytettynä ja saa halvemmalla, kuin vastaava raha. Pääkaupunkiseudulla monissa paikoissa on pienten vauvojen hyväkuntoisia, käytettyjä vaatteita eurolla kpl. Siinä voi kanssa sitten katsoa, mitä haluaa ym. Vaatii tosin vähän enemmän aikaa ja vaivaa, kuin pelkkä Kelan tilauksen tekeminen.
 
Takaisin
Top