NT-ultra

womn

Vauhtiin päässyt keskustelija
Laitetaan ny tääkin tänne :happy:

Oon vähän aikasessa muita mutta itsellä siis nt-ultra tulossa 13.1. Huomenna aattelin käydä verikokeissa seulaa varten.
 
Mä vielä odotan kutsua! :excited001 Mutta verikokeisiin ajattelin mennä keskiviikkona ja koitan pidättää ja olla pissaamatta ennen sinne menoa. Ehkä HUS alueella tulee kutsu vasta kun veriseulonnassa käyty... o_O
 
Tampereella varattiin aika ekalla neuvola käynnillä niin ei tarvii jänskää koska tulee kutsu :happy: mutta täälä ei tosiaan tota pisu näytettä oteta, tai en ainakaan muistais että mitää semmosta sanottiin. Pakko kyllä tarkistaa oonko vaan unohtanu :facepalm:
 
Eloinen, kyllä se terkka laitto lähetteen ekassa neuvolassa :)
Pari, kolme viikkoa yleensä menee, että kutsu tulee
 
Täälläpäin tulee ultra aika postitse ja sitä kyllä odotankin kovasti. Neuvolan ohjeiden mukaan verikokeissa pitäisi käydä rv9-11+ 5 vai 6?? Välillä tai kun me osallistutaan siihen seulontaan. Mulla vaan ongelmana, se kun en oo varma mun rv:stä eli nyt neuvolan mukaan ois 9+0, mutta mun omasta mielestä 7+6. Eli meen aikaisintaan ensi viikolla verikokeisiin, mutta jos me saadaan ultra aika jo parin/kolmen viikon päähän, niin se verikoe ei välttämättä ehdi valmistua. Tai voiko siinä mennä ees noin kauan? :eek: Ja mullahan pitäis olla nää jutut muistissa, kub olin raskaana reilu vuosi sitten, mutta en mä vaan muista..
 
Saako tyhmä kysyä kun odotan ensimmäistä lasta enkä tiedä mitä nämä eri nimitykset ultralle tarkoittaa kun on nt-ultraa ja varhaisultraa yms niin miten ne käytännössä eroavat toisistaan vai eroavatko mitenkään... ?? =)
Täällä odotellaan kanssa ultra-aikaa Jorvista, neuvolasta laittoivat lähetteen sinne 28.12. Toivottavasti tieto tulisi pian! =)
 
Mäkin odotan kutsua jännittyneenä. Tulis jo pian!

Muokattu: tulihan se aika heti kun siitä kirjoitti. 17.1. Melkein itketti kun kutsussa oli "hyvä odottava äiti". Että minäkö?!:love017
 
Muokattu viimeksi:
Nt-ultrassa katotaan sikiön mahdolliset rakenne poikkeavuudet, down-syndrooma yms. Myös varmistetaan että sikiö elossa. Varhaisultrassa lähinnä todetaan sikiön elo ja paikka, noita mittauksia ei vielä sillon pysty tekemään. Usein varhaisultra ei ole ns automaattinen, vaan sinne mennään jonkun syyn takia. Jotkut kunnat taas tarjoaa va-ultran kaikille, mikä on mun mielestä tosi jepa :happy:
 
Nt-ultrassa katotaan sikiön mahdolliset rakenne poikkeavuudet, down-syndrooma yms. Myös varmistetaan että sikiö elossa. Varhaisultrassa lähinnä todetaan sikiön elo ja paikka, noita mittauksia ei vielä sillon pysty tekemään. Usein varhaisultra ei ole ns automaattinen, vaan sinne mennään jonkun syyn takia. Jotkut kunnat taas tarjoaa va-ultran kaikille, mikä on mun mielestä tosi jepa :happy:

No tämäpä selventää asiaa, kiitos! =)
 
Mulla nt ultra 19.1, sillon viikkoja 11+6, pari viikkoa pitäis siis vielä jaksaa odottaa. Neuvola oli 21.12 keskiviikkona ja ultra aika tuli postissa jo saman viikon perjantaina.
 
Me ootellaan vielä aikaa ultraan. Verikokeisiin ensi viikolla :D täällä kainuussa seulontaultrat tehdään synnärillä eli kätilö soittaa ajan. Joka päivä sitä puhelua odotellaan.
 
Kävin eilen verikokeissa kn oli niin reipas olo ja teki mieli mennä tuonne kauniiseen lumisateeseen :) jaksoin olla pissamatta n. 3,5h ja sanottiin että on OK. Nyt vaan odotellaan kutsua... Sais jo kuulua! :eek:

Muoks: omakantaan tullut aika 19.1... Olisiko tämä nyt se??? :happy093
 
Muokattu viimeksi:
Jepsis! Tänään tuli postissa kirje, eli nt ultra 19.1 kätilöopistolla ja seuraava ultra 15.3. Tähän vielä neuvolalääkäri 14.2 niin joka kuukausi pääsee ultraan :woot:
 
Kutsu nt-ultraan saapui toissapäivänä ja se ois 25.1. Silloin mulla on joko 12+2 tai 11+1 raskausviikkoja kasassa. :) Ensi viikolla pitäisi sitte käydä niissä verikokeissa. Oon yrittänyt järjestää esikoiselle hoitajaa ultran ajaksi, mutta saa nähdä järjestyykö, mutta jos ei, niin sitten mies on esikoisen kanssa sen aikaa ja meen sinne yksin.
 
Neuvolassa nyt muutettiin ultran aikaa, eli se on silloin kun on 11+3. Onko jotenkin aikaista..?
 
Neuvolassa nyt muutettiin ultran aikaa, eli se on silloin kun on 11+3. Onko jotenkin aikaista..?

Ei oo minunkaan mielestä liian aikaista. :) Itsellä kans nt-ultraan mennessä rv 11+1, ellei nyt raskaus oo kestänytkin sittenkin viikkoa pidempään. :)
 
Mulla on nt-ultra rv 12+5 ja reilu viikkoa ennen käyn verikokeessa. Vielä muutama viikko pitää ootella :happy:
 
Niin, totta, mullekin kyllä sanottiin ettei viikkoja ainakaan vähempään ole. Menispä aika nopeasti!
 
Takaisin
Top