Synnytys- ja perhevalmennukset

Tänään oli eka valmennus ja neljä pariskuntaa osanottajana. Isät huomioitiin tällä kertaa erityisesti. Oli kuvat, mistä valittiin fiilikset ja esiteltiin itsemme. Piirrettiin kuva, ketä perheeseen kuuluu. Käytiin läpi parisuhteen ja vanhemmuuden roolikarttaa ja jutusteltiin. Lopuksi oli rentoutus.

Itselle oli tuttuja noi roolikartat, mutta kiva oli tarkastella eri näkökulmasta tällä kertaa.
 
Tänään oli eka valmennus ja neljä pariskuntaa osanottajana. Isät huomioitiin tällä kertaa erityisesti. Oli kuvat, mistä valittiin fiilikset ja esiteltiin itsemme. Piirrettiin kuva, ketä perheeseen kuuluu. Käytiin läpi parisuhteen ja vanhemmuuden roolikarttaa ja jutusteltiin. Lopuksi oli rentoutus.

Itselle oli tuttuja noi roolikartat, mutta kiva oli tarkastella eri näkökulmasta tällä kertaa.

Nyt on pakko kysyä, että millä paikkakunnalla te asustelette? Meilläkin oli nimittäin eilen eka perhevalmennus, juurikin neljä paria ja sisältö ihan pilkulleen sama :grin
 
Iloisesta Itä-Suomestahan sitä, pieni paikkakunta. Ehkä jätän tarkemmin mainitsematta, mutta aika jännä sattuma, jos ollaan samasta ryhmästä! :D
 
Haha, mekin ollaan Itä-Suomesta pieneltä paikkakunnalta! :grin Mutta itseasiassa muistelin eilen, että meidän ryhmässä taisi muilla olla la:t vasta heinäkuun puolella eli ei taideta kuitenkaan samassa ryhmässä sentään olla. Hauskaa olisi kyllä ollut!
 
Eilen oltiin synnytysvalmennuksessa. Sitä piti tosi mukava kätilö. Pelkkää diojen katseluahan se oli, mutta silti oli tosi kiinnostavaa ja hyödyllistä tietoa. En ymmärrä miksi näitä aina haukutaan :D Kerto kivasti sairaalan toimintatavoista ja kivunlievityksetkin laidasta laitaan.
 
Itsekkin koen hyödylliseksi nää valmennukset! Kaikki informaatio on hyvästä, näin ensimmäistä odottaessa! :)
 
Taitaa sittenkin olla SnowFlake1 niin, että istuttiin tänään vierekkäin synnytysvalmennuksessa :grin On tämä maailma pieni!
 
Huomenna alkaa. Meen yksin kun ei voida olla samaan aikaan pois navetalta ja on tietty just lypsyaikaan..
 
Meitä oli minä ja kaksi pariskuntaa, toisen laskettuaika kesäkuun lopulla ja toisen vasta syyskuulla. Käytiin läpi neuvolan lapsiperhepalveluita, toiveita muille tunneille ja esiteltiin itsemme. Sitten katsottiin jari sinkkosen video riittävön hyvästä vanhemmuudesta. Ei mulle juurikaan uutta mutta kiva käydä välillä ihmisten ilmoilla :)
 
Me varmaan skipataan koko synnytysvalmennus. Neuvolan terkkarikin sanoi, että käynnin paras anti on nähdä synnytyssali ja lapsivuodeosasto. Mieluummin käytetään tuokin aika yhdessä olemiseen ja tehdään jotain muuta yhdessä. :)

Mulla on siitä hyvä tilanne, että kollegani töistä on myös kätilö ja hänen kanssaan olen saanut jutella synnytykseen liittyvistä asioista ja tiedän, että voin häneltä kysyä AINA jos joku asia mietityttää. :)
 
Mä luulen kanssa että ei mennä siihen kys:in eli sairaalan tarjoamaan video/diashowhun kun sinne on se 80km matkaa suuntaansa. Mutta mielelläni noissa oman neuvolan jutuissa käyn. Näkeehän niissä ees oman kylän samassa tilassa olevia perheitä :D
 
Mä luulen kanssa että ei mennä siihen kys:in eli sairaalan tarjoamaan video/diashowhun kun sinne on se 80km matkaa suuntaansa. Mutta mielelläni noissa oman neuvolan jutuissa käyn. Näkeehän niissä ees oman kylän samassa tilassa olevia perheitä :D
 
Eilen käytiin perhevalmennuksessa. Vähän ihmeteltiin miehen kanssa kun pöytä notkui dildoja ja liukuvoiteita, että mihin tultiin :D Mutta loppujen lopuksi kerrottiinkin vain loppuraskaudesta äidin ja vauvan osalta sekä vähän jotain parisuhdehömppää. Siinä ryhmässä oli kesä-elokuun synnyttäjät ja itse taisin siis olla pisimmällä. Senpä takia kaikki jutut olikin (ylläri ylläri) jo kuultu jossain muualla eikä käteen juuri mitään jäänyt. Olisi ollut ainekset hyväänkin valmennukseen, mutta pintaraapasuksi jäi. Että ehkä ens viikolla onkin samaan aikaan jotain muuta tekemistä :D Ei siellä muitten odottajienkaan kanssa keskusteltu yhtään mistään.
 
Meidänkin valmennuksessa oli vauvanukke ja lippulappusia... Mutta jotta Dildoja ja liukkarii :D
 
Meillä (Vantaalla) ei kyllä ole ollut edes nukkea puhumattakaan mistään dildoista..
 
No tuolla oltiin omaperäisiä :D Onneks ei alkanut esittelemään miten noita vehkeitä käytetään...
 
Ei meilläkään Espoossa mitään dildoja ollut :hilarious::grin mutta eipä ollut nukkeakaan. Oli vain joku mind-map -juttu johon kiinnitettiin post-it lapulla kysymyksiä.. :bored: Ei menty siihen parisuhdehömppä-kertaankaan, eikä meille tarjota sairaalavierailuja. Mies kävi vielä jossain isyys-kerrassa, mutta ei kokenut sitä mitenkään erityisen mielekkääksi. Samoja juttuja oli miettinyt itsekin kuulemma, eikä muilta miehiltä löytynyt kuulemma mitään mielenkiintoisia perspektiiviä, sääli sinänsä ettei mielenkiintoista keskustelua syntynyt :meh:
Olisin kyllä itsekin kaivannut jotain fiksumpaa ja syvempää touhua. Olisin kyllä ehkä kohottanut hieman kulmiani jos oltais dildoja ruvettu kokeilee tms. :hilarious::grin:p OIs tosin ollu varmasti hauskempaa kuin mitä nyt on oli :p
 
LovecraftianBaby Missä valmennuksessa olitte Espoossa? Me käytiin ne molemmat kerrat. Eikä meille tarjottu mitään "isyyskertoja".

Se olis kyllä ollut niin hienoa kun olisi saanut perusteellisen dildo-esittelyn.. :grin
 
Takaisin
Top